Acasa Ford VIDEO, FOTO: Ford a prezentat versiunea restilizata a lui Focus, model care ajunge in showroom-uri in ultimul trimestru

VIDEO, FOTO: Ford a prezentat versiunea restilizata a lui Focus, model care ajunge in showroom-uri in ultimul trimestru

de Vlad Barza

Ford Focus facelift (sursa - HotNews)
Ford Focus facelift (sursa - HotNews)

Ford prezenta la Mobile World Congres Barcelona versiunea restilizata a lui Focus, modelul urmand a fi disponibil in ultimul trimestru din 2014, spun reprezentantii Ford Europe. Focus vine cu schimbari la partea frontala si are mai putine manete si butoane pe volan si consola centrala. Modelul reinnoit acum devine primul Ford de pe piata europeana care va fi echipat cu noul motor pe benzina EcoBoost de 1,5 litri (150 CP si 180 CP) si cu diesel-ul de 1,5 litri (95 CP si 120 CP). Focus este produs la opt uzine cu o capacitate anuala de 1,5 milioane unitati.

Istoria Focus

Ford a lansat prima generatie Focus in 1998 si de atunci au fost vandute peste 12 milioane de unitati in toata lumea, inclusiv 6,9 milioane de unitati in Europa. Actuala generatie Focus a fost confirmata luna trecuta ca fiind cel mai bine vandut model din lume conform datelor Polk pentru primele noua luni ale anului 2013.

Ford estimeaza ca vanzarile Focus la nivel mondial au atins 1,1 milioane de unitati in 2013, incluzand peste 300.000 de unitati in China, Cea mai noua generatie Focus a fost lansata in primavara lui 2011 in tara.

Focus a fost al doilea cel mai vandut model al marcii in Europa anul trecut, cu 220.000 de unitati, fiind depasit ca volume doar de Fiesta. Compania spune ca Focus are cel mai mare nivel de loialitate dintre toate modelele gamei in randul clientilor, asta insemnand ca o treime din cei care detin Focus isi iau acelasi model cand schimba masina.

Design

Ford spune ca a creat un Focus mai sofisticat si mai avansat printr-o redesenare care reflecta limbajul global de design One Ford, prezent si la noul Mondeo si noua Fiesta.

Disponibil in doua noi culori exterioare, Deep Impact Blue si Glace Blue, noul Focus are o postura mai lata si mai joasa, cu un nou design pentru capota, partea frontala si grila. Capota este sculptata intr-o forma dinamica de la montantul fata la colturile partii superioare a grilei trapezoidale inverse pentru a asigura un aspect puternic, se mentioneaza in comunicatul companiei.

Ford Focus facelift (sursa - HotNews)
Ford Focus facelift (sursa - HotNews)

Farurile mai taioase si mai subtiri si proiectoarele de ceata alungite si mai dreptunghiulare contribuie la o parte frontala mai indrazneata. Detaliile cromate subtile accentueaza impresia de eleganta, in timp ce spatele masinii este si el mai atractiv, datorita unei noi dispuneri a fasciei si hayonului, precum si lampilor mai subtiri.

„Viziunea noastra a fost de a conferi mai multa emotie designului lui Focus”, spune Martin Smith, director executiv de design, Ford of Europe. „Noul Focus este mai armonios si mai atletic, cu un limbaj al suprafetelor mai rafinat”, mai spune el.

La inteerior Ford spune ca pe volan si pe consola centrala sunt mai putine manete si butoane. „Finisajul negru de satin si detaliile cromate contribuie la un aspect mai modern si mai curat, cu functii logice si usor intuitive”, spune compania.

„Am raspuns cererii clare din partea clientilor pentru mai multa simplitate in interiorul masinii, creand o conexiune vizuala mai clara intre componentele cheie si reducand semnificativ numarul butoanelor din habitaclu”, precizeaza Smith.

Afisaj tactil cu SYNC 2

Noul Focus va fi primul vehicul de pe piata europeana dotat cu SYNC 2. Sistemul de infotainment al Ford include un ecran tactil color de 8 inci, de inalta rezolutie si control vocal avansat pentru un acces mai facil la functiile audio, navigare, aer conditionat si la telefoanele mobile compatibile.

Sistemul de navigare al SYNC 2 are in premiera pe piata europeana afisaj cu ecran divizat cu intersectii detaliate, nume de strazi rostite, intersectii de autostrazi 3D si imagini ale unor puncte de reper, precum si ghidul de calatorii Michelin. SYNC 2 permite soferilor sa rosteasca destinatii „dintr-o singura incercare” si sa solicite sistemului sa redea un anumit artist. Apasarea butonului de control vocal si rostirea enuntului „mi-e foame” vor duce la afisarea unei liste a restaurantelor din zona, apoi fiind afisate indicatii de navigare spre acestea.

Tehnologii avansate de condus

Noul Focus este primul model al marcii care vine cu Perpendicular Parking, o tehnologie de parcare hands-free care ajuta soferii sa parcheze perpendicular cu spatele paralel cu alte masini.

Actuala generatie Focus a introdus functia de asistenta la parcarea laterala Active Park Assist care, prin apasarea unui buton, utilizeaza senzori ultrasonici pentru a localiza spatii de parcare si pentru a ghida vehiculul in timp ce soferul controleaza acceleratia si frana. Adaugarea a doi noi senzori in partea din spate a noului Focus permite functiei Perpendicular Parking sa opereze in mod similar.

Senzorii suplimentari permit de asemenea Ford sa  aduca in premiera in Europa tehnologii care ajuta soferii atunci cand fac manevre de iesire din spatiile de parcare:

  • Cross Traffic Alert avertizeaza soferii care ies cu spatele dintr-un loc de parcare cu privire la vehiculele care vor trece in curand prin spatele lor. Utilizand un radar cu o raza de pana la 40 de metri, sistemul va emite trei semnale de avertizare distincte daca detecteaza apropierea unui vehicul.
  • Park-Out Assist asista soferii cand acestia doresc sa efectueze o manevra de iesire dintr-o parcare paralela. Dupa ce soferul a ales directia spre dreapta sau spre stanga, sistemul opereaza volanul in timp ce soferul controleaza acceleratia si frana.

Ford a imbunatatit si sistemul de evitare a coliziunilor Active City Stop, care pre-activeaza franele si, daca soferul tot nu reactioneaza, reduce cuplul motorului si franeaza automat pentru a ameliora impactul in urma coliziunii. Sistemul a fost imbunatatit pentru a opera la viteze de pana la 50 km/h, comparativ cu 30 km/h la actuala versiune.

Ford introduce in Europa si sistemul Autonomous Emergency Braking (franare de urgenta autonoma). Acesta functioneaza intr-un mod similar cu Active City Stop, dar cu o raza de detectare a vehiculelor mult mai mare pentru a asista soferul la viteze mari, de exemplu pe autostrada, emitand avertismente si franand, daca este necesar.

Actuala tehnologie Adaptive Cruise Control permite soferilor Focus sa mentina o distanta prestabilita fata de vehiculul din fata, chiar si atunci cand respectivul vehicul merge cu o viteza mai mica decat viteza de croaziera. Pentru momentele in care Adaptive Cruise Control nu este activ,

Ford aduce in premiera in Europa si noul sistem Distance Alert, care permite soferilor sa seteze o distanta preferata pe care ar vrea sa o mentina fata de vehiculul din fata. In cazul in care soferul se apropie, sistemul emite un avertisment in trei trepte pe afisajul de pe bord, verde, galben si rosu, inainte de a se auzi un avertisment sonor.

Noul Focus va fi de asemenea echipat in premiera cu tehnologia Ford MyKey ce permite proprietarilor sa programeze o cheie, destinata in general tinerilor soferi, care restrictioneaza viteza maxima, reduce volumul maxim al sistemului audio si il poate dezactiva total daca soferul si pasagerii nu poarta centurile de siguranta. Sistemul poate impiedica soferul sa dezactiveze tehnologii de siguranta precum Electronic Stability Control si Active City Stop, care pot ajuta la diminuarea sau prevenirea coliziunilor la viteza mica.

Ford Focus facelift (sursa- HotNews)
Ford Focus facelift (sursa- HotNews)

Lumini high-tech

Sistemul imbunatatit Adaptive Front Lighting ajusteaza acum luminile noilor faruri Bi-Xenon HID pentru a se plia perfect pe configuratia drumului. Sistemul evalueaza lumina ambientala din jurul vehiculului, precum si obiectele de pe drum din fata automobilului si apoi ajusteaza unghiul si intensitatea luminii farului la una dintre cele sapte setari disponibile in functie de viteza, unghiul de virare si distanta vehiculului fata de obiectul din fata.

La viteze mari, cum sunt cele de pe autostrada, farurile sunt ridicate pentru a proiecta o raza mai lunga si mai dreapta obtinand o mai buna vizibilitate, iar in localitati, unde vitezele sunt mai mici si iluminatul stradal este mai puternic, raza se va dispersa in jos pentru a ilumina mai intens drumul din apropierea vehiculului. Atunci cand masina vireaza la viteze mici, sistemul va proiecta lumina spre partea laterala a drumului pentru a face biciclistii si pietonii mai vizibili. . Sistemul ajuta soferii sa vireze la viteze mai mari directionand lumina mai adanc in curba.

Motorizari

CAPACITATE PUTERE TRANSMISIE
EcoBoost 1,0 litri benzină 100 CP manuală în cinci trepte
EcoBoost 1,0 litri benzină 125 CP manuală în șase trepte
EcoBoost 1,0 litri benzină 125 CP automată în șase trepte (2015)
EcoBoost 1,5 litri benzină 150 CP manuală în șase trepte
EcoBoost 1,5 litri benzină 150 CP automată în șase trepte (2015)
EcoBoost 1,5 litri benzină 180 CP manuală în șase trepte
EcoBoost 1,5 litri benzină 180 CP automată în șase trepte (2015)
TI-VCT 1,6 litri benzină 85 CP manuală în cinci trepte
TI-VCT 1,6 litri benzină 105 CP manuală în cinci trepte
TI-VCT 1,6 litri benzină 125 CP manuală în cinci trepte
TI-VCT 1,6 litri benzină 125 CP PowerShift automată în șase trepte
TDCi 1,5 litri motorină 95 CP manuală în șase trepte
TDCi 1,5 litri motorină 120 CP manuală în șase trepte
ECOnetic 1,5 litri motorină 105 CP manuală în șase trepte
TDCi 1,5 litri motorină 120 CP PowerShift automată în șase trepte (2015)
TDCi 1,6 litri motorină 95 CP manuală în șase trepte
TDCi 1,6 litri motorină 115 CP manuală în șase trepte
TDCi 2,0 litri motorină 150 CP manuală în șase trepte
TDCi 2,0 litri motorină 150 CP PowerShift automată în șase trepte
TDCi 2,0 litri motorină 180 CP manuală în șase trepte

 Noul Focus vine cu un consum imbunatatit la mai multe versiuni in comparatie cu actualul model, datorita noilor optiuni de grupuri motopropulsoare. Cel mai mult ameliorat model diesel va oferi o reducere de 19 procente a consumului de combustibil, in timp ce cel mai mult imbunatatit model pe benzina va asigura o reducere de 17 procente a consumului.

Noul Focus va fi primul model de pe piata europeana care va fi echipat cu noul motor eficient pe benzina EcoBoost de 1,5 litri (150 CP si 180 CP) si cu noul motor diesel TDCi de 1,5 litri (95 CP si 120 CP).

Focus va continua sa fie echipat cu motorul pe benzina EcoBoost de 1 litru (100 CP si 125 CP), care a fost cumparat de o treime dintre clientii Focus anul trecut si a fost desemnat Motorul International al Anului in 2012 si 2013. Va exista de asemenea o noua versiune a motorului EcoBoost de 1 litru cu emisii de 99 g/km CO2, primul motor non-hibrid al unei masini de familie de pe piata europeana cu emisii sub 100 g/km CO2.

Grupul motopropulsor cu transmisie automata PowerShift si motor diesel de 1,5 litri si 120 CP, care va fi introdus anul viitor, va aduce o ameliorare de 19 procente comparativ cu motorul echivalent echipat pe actualul Focus. Noul Focus echipat cu transmisie automata si cu  motorul EcoBoost de 1 litru, care va fi de asemenea lansat anul viitor, va aduce o ameliorare de 17 procente fata de motorul echivalent pe care il va inlocui. Un model TDCi diesel de 2 litri si 150 CP va fi cu 14 procente mai eficient decat in prezent in echiparea cu o cutie de viteze manuala (13 procente cu cutie de viteze automata).

Noul Focus va fi dotat in premiera pentru un model Ford in Europa cu padele de schimbare a treptelor de viteza care vor permite soferilor sa controleze schimbarile de trepte fara a-si lua mana de pe volan. Padelele vor fi disponibile ca optiune impreuna cu toate transmisiile automate, atat cele diesel, cat si cele pe benzina.

Pentru a satisface cererea in crestere pentru Focus, care este comercializat in mai mult de 140 de tari, Ford a crescut capacitatea de productie la nivel mondial, construind modelul in opt uzine de pe patru continente. Uzinele din Germania, SUA, Rusia, China, Thailanda, Vietnam, Taiwan si Argentina au o capacitate totala de productie de peste 1,5 milioane de vehicule Focus anual cu o cadenta de doua unitati pe minut. In Europa, Ford construieste cate un nou Focus la fiecare 90 de secunde.

Lasa un comentariu

avatar
  Subscribe  
Notifica-ma despre