In Romania exista sase milioane de vehicule motorizate, din care 4,7 milioane sunt autoturisme, iar 600.000 sunt utilitare, arata cele mai noi date ale Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). Care e proportia diesel-benzina, cat de vechi sunt masinile si cum sunt reprezentate cele mai cunoscute marci, puteti citi in articol.
Parcul auto national avea la 31 decembrie 2013 un total de 5,98 milioane de vehicule, din care aproape 180.000 au sub doi ani vechime, peste 2,3 milioane au intre doi si zece ani vechime, iar peste doua milioane de vehicule sunt mai vechi de 15 ani.
Datele DRPCIV arata ca, din cele aproape sase milioane de vehicule, 4,69 milioane sunt autoturisme, peste 615.000 sunt utilitare, iar 300.000 sunt remorci si semiremorci.
La autoturisme, 124.000 au sub doi ani vechime, 338.000 au intre doi si cinci ani, iar 2,6 milioane unitati au intre 5 si 15 ani vechime. Peste 1,5 milioane masini sunt mai vechi de 15 ani, din care peste 830.000 de unitati sunt fabricate acum mai bine de doua decenii. In total, circa 60% dintre masini sunt mai vechi de zece ani.
Analizand tipul de combustibil, benzina conduce detasat, cu 3,1 milioane masini fata de 1,6 milioane pe motorina.
Parcul national de autobuze totalizeaza 19.300 de unitati, din care doar 542 sunt mai vechi de doi ani si peste jumatate sunt mai vechi de zece ani.
Din cele 4,7 milioane de autoturisme, peste trei sferturi sunt de la cele mai populare zece marci:
Marca | Numar unitati |
1. Dacia |
1.389.277 |
2. Volkswagen |
629.090 |
3. Opel |
492.480 |
4. Ford |
296.907 |
5. Renault |
256.748 |
6. Daewoo |
228.521 |
7. Skoda |
198.779 |
8. Audi |
145.610 |
9. BMW |
125.563 |
10. Peugeot |
116.474 |
Alte marci cu volume importante (nr de unitati la final de 2013)
- Chevrolet 52.064
- Citroen 40.863
- Fiat 108.256
- Hyundai 62.693
- Kia 23.102
- Mercedes-Benz 108.385
- SEAT 58.268
Marci japoneze
- Daihatsu 3.548
- Honda 15.683
- Infiniti 631
- Lexus 1.754
- Mazda 16.277
- Mitsubishi 22.524
- Nissan 30.843
- Subaru 5.201
- Suzuki 25.564
- Toyota 56.472
Marci exclusiviste
- Aston Martin 71
- Bentley 245
- Bugatti 2
- Ferrari 165
- Jaguar 1.774
- Lamborghini 47
- Maserati 199
- Maybach 19
- MINI 3.517
- Porsche 3.125
- Rolls-Royce 59
- Tesla Motors 2
Marci americane
- Buick 55
- Cadillac 343
- Chrysler 3.133
- Dodge 1.492
- Jeep 6.131
- Lincoln 191
- Mercury 83
- Pontiac 289
Marci chineze
- Geely 246
- Great Wall 552
7 comentarii
De mult ziceam eu că dacă aș vrea să fiu cu fițe mi-aș lua Tesla, nu Porsche ca tot cocalarul
1. Intrucat datele sunt preluate de la DRPCIV, in mod evident lipsesc de la numaratoare miile de masini inmatriculate in Bulgaria, dar care de fapt sunt detinute si circula in Romania. Sunt estimari, probabil imprecise, ca numarul acestora depaseste 100.000. Este o consecinta directa a masurilor fiscale punitive ale tuturor guvernelor romane, incepand cu anul 2006: taxa de prima inmatriculare in nenumaratele sale forme (acum "timbru de mediu") si impozitul exagerat pentru masini cu motoare peste 2.5 litri.
2. Sper ca posesorii celor 3,1 milioane de masini pe benzina se vor bucura mult la introducerea, din 1 aprilie, a accizei suplimentare de 8,68 Eurocenti (TVA inclus) la litrul de benzina, care se calculeaza la cursul artificial de 4,7380 lei/Euro, stabilit dupa bunul chef de guvernul roman.
Si mai sper ca acesti posesori sa voteze mai in cunostinta de cauza la urmatoarele alegeri. Pentru ca votul de la alegerile precedente ne-a trimis intr-unul dintre cele mai mari rahaturi politice de dupa revolutie.
1. Initiatorul taxei avea stranse legaturi cu APIA (inca mai are). Si tot asa au pompat coco in politic pentru a mentine taxa.
2. Ca posesor de diesel nu sunt de acord cu aceasta discriminare. Totul sau nimic.
Votarea la noi e ca intr-o tara africana 🙂
Acciza se va aplica si la motorina, nu doar benzina.
Astfel, accizele la combustibili valabile din 1 aprilie 2014 sunt:
benzina cu plumb: 491,19 euro/1000 litri;
benzina fara plumb: 429,59 euro/1000 litri;
motorina: 400,395 euro/1000 litri;
petrol lampant (kerosen) utilizat drept combustibil pentru motor: 445,91 euro/1000 litri.
Mini la marci exclusiviste 🙂 Sau poate au vazut ca acusica sunt depasite la numar de Porsche….
Chiar asa, Mini la "exclusiviste"? ca nu cred sa fie vorba vreo 3000 de WRC-uri de "strada".Un articol facut de si pentru "arici pogonici"
Nu ma deranjeaza descurajarea motoarelor mari. In blocul sovietic prea e folosita masina ca unealta de persecutare a celorlalti soferi. Sa le limiteze la x cai putere, sa nu mai avem parte de pulseuri de "barbatie" in trafic.
Cat despre faptul ca majoritatea masinilor sunt mai vechi de 5 ani, mie imi da dovada ca omul intelege ca atata timp cat un bun e folositor, nu ai de ce sa-l arunci. Nu toata lumea fuge dupa imagine sa-si cumpere ultimul iPhon'.