Mai rar apar diferente atat de mari intre regiuni cum se intampla la Ford cand e vorba de Europa si America de Nord. Pe „batranul continent” Ford si-a redus pierderile in 2013, dar tot a avut minus de 1,6 miliarde dolari, insa a compensat din plin anul extraordinar din SUA unde profitul a depasit 8,7 miliarde dolari. Ford spune ca 2013 a fost unul dintre cei mai buni ani din istorie cu vanzari ce au trecut de 146 miliarde dolari si productie de 6,4 milioane unitati.
In Europa Ford vrea sa revina pe profitabilitate si pentru asta desfasoara un program de restructurare care dureaza trei ani si include si inchiderea unor uzine. Anul trecut vanzarile au urcat cu un miliard de dolari, spre 27,9 miliarde, dar pierderile au fost de 1,6 miliarde dolari, cu 150 milioane dolari mai mici decat in 2012. Vanzarile au urcat si ele cu 7.000 de masini, spre 1,36 milioane unitati.
Situatia nu putea fi mai diferita in America de Nord unde vanzarile au totalizat 88,9 miliarde dolari anul trecut, cu 9 miliarde peste 2012. Profitul a fost de 8,7 miliarde dolari, iar vanzarile de 3,1 milioane masini, cu 300.000 peste anul 2012.
Cu asa rezultate, Ford a inregistrat un profit de 7,2 miliarde dolari pe plan mondial, cu 1,6 miliarde peste 2012, in timp ce vanzarile totale au crescut cu 13 miliarde, la 146,9 miliarde dolari, Ca numar de masini produse, cresterea a fost de 640.000 unitati, pana la 6,4 milioane. B-MAX de Craiova a contribuit cu numai 1% la productia mondiala a Ford, in contextul in care cererea a fost sub asteptari, iar productia a fost cu peste 30% sub asteptarile initiale.
Ford are 65 de uzine si un total de 181.000 de angajati in lume. Compania estimeaza profit de 7-8 miliarde dolari in 2014 si este increzatoare mai ales in legatura cu parcursul din SUA unde a lansat noua generatie a camionetei F 150, cel mai vandut model din SUA.
2 comentarii
Da, deci va spun aici ca ma plictiseste site-ul vostru si prevad un dezastru… Faceti ceva mai interesant!
Pai normal ca a avut pierderi, in Europa se produc masini adevarate si exista concurenta. In state insa pe langa ceilalti producatori americani, Fordurile sunt magnifice. Nu zic ca sunt proaste, nici pe departe, dar in Europa ai de unde alege la capitolul masini, nu ca in toata America de Nord. Plus ca nu stiu de ce, dar tare am o banuiala ca masinile Ford din Europa nu sunt exact ca alea din state… Parerea mea.