BMW a ramas si in 2013 cea mai bine vanduta marca premium din lume, iar 0-100.ro iti propune sa vezi cum au evoluat vanzarile tuturor marcilor premium germane in ultimii patru ani, dar si cum si-au impartit piata globala in anul care tocmai s-a incheiat.
De departe, marcile Mercedes-Benz si Porsche au avut cel mai bun an, pentru ca vanzarile lor au crescut mai puternic decat ale rivalilor, cu 11%, respectiv 15%.
Interesant este de observat cum vanzarile Porsche au „decolat” dupa introducerea pe piata a noului Cayenne si a limuzinei Panamera, iar in doar trei ani Porsche a reusit sa vanda anual mult mai multe masini decat marca smart – care este semnificativ mai accesibila.
BMW a vandut 1,65 milioane masini anul trecut sub marca proprie, avans de 7,5% fata de 2012, cresterea fiind ajutata de parcursul bun al unor modele precum BMW Seria 3 Sedan si BMW X1.
Vanzarile Audi au avansat cu 8%, la 1,57 milioane unitati, datorita vanzarilor bune ale compactului Audi A3 si ale gamei de SUV-uri Q.
Marca Mercedes-Benz a avut cea mai mare crestere a vanzarilor din celebrul trio (+11%), insa din 2005 a pierdut prima pozitie in segmentul premium in fata BMW si in 2011 a fost depasita si de Audi.
Porsche a vandut in 2013 cu aproape 70% mai multe masini decat in 2010, iar fata de 2012 cresterea este de circa 15%.
smart este singura marca premium germana care a inregistrat vanzari in scadere anul trecut, insa acest rezultat nu este deloc surprinzator daca luam in calcul ca are o gama formata dintr-un singur model (ForTwo) si derivatele lui, iar o noua generatie bate la usa.
2 comentarii
Smart marca premium? :)) Interesant ! Si atunci de ce nu apare si MINI? Care e mult mai premium decat Smart …
MINI este o marca britanica (chiar daca e detinuta de BMW Group).
Asa marci premium mai sunt destule in lume: Lexus, Volvo. E vorba despre marcile germane aici.