Acasa Foto In garajul nostru: Honda CR-V

In garajul nostru: Honda CR-V

de Adrian Mitrea

Honda CR-V (sursa - 0-100.ro)
Honda CR-V (sursa - 0-100.ro)

Honda CR-V nu e o masina care sa se remarce in mod deosebit la vreun capitol. Nu e genul care atrage foarte mult atentia. Pare un SUV compact din vremurile noastre, dar cuminte sau chiar plictisitor. E genul acela de masina pe care nu prea o bagi in seama daca nu esti fan Honda. Dincolo de aceste aparente ti se dezvaluie insa un CR-V mai bun ca niciodata, modern, echilibrat si foarte placut tocmai pentru ca inginerii japonezi s-au straduit sa-l faca atat de coerent si… normal.

Concept

Cu o traditie de 18 ani in spate (din 1995), Honda CR-V a ajuns la a patra generatie si pastreaza nealterat ideea orginala: acela al unei masini non-opulente, foarte practice si a carei frumusete sta in atentia pentru detalii la care alte marci auto nu s-au gandit atunci cand au lansat SUV-uri compacte.

CR-V este genul de masina care se ridica peste asteptarile pe care e in stare sa ti le creeze la prima vedere si pe masura ce o conduci ii descoperi treptat calitatile.

Design

Acest nou CR-V seamana destul de mult cu vechiul model si aminteste de modul in care evolueaza generatiile de masini la germani: nimic revolutionar, doar progres discret.

Partea din spate este acum o coada Kamm mai evidenta, ca la masinile hibride ale Honda. Aceasta coada Kamm are atat rol aerodinamic in cazul lui CR-V, cat si rol estetic, in sensul ca face aceasta masina sa apartina familiei Honda din punct de vedere vizual. Chiar si cu discutabila coada Kamm vizibila, Honda CR-V e un SUV cu proportii foarte bine definite.

Tehnologie, confort si dotari

Noul CR-V a primit deschidere electrica pentru hayon, atat din cheie (telecomanda), cat si din interior (exista un buton dedicat in blocul de butoane din stanga volanului). De asemenea, hayonul are buton de inchidere pe portbagaj. Sistemul de inchidere a hayonului este cu o tija si motor electric, deci mecanismul nu este integrat in amortizoare, ca la alte masini.

Portbagaj Honda CR-V (sursa - 0-100.ro)
Portbagaj Honda CR-V (sursa - 0-100.ro)
Masina poate avea si keyless entry si keyless start. Tot ce trebuie sa faci este sa ai cheia asupra ta. Masina se descuie cand pui mana pe clanta si se incuie cand te departezi, iar pornirea motorului se face de la buton.

Portbagajul e mare (589 litri), cu deschidere larga. Dispune de bride de ancorare din metal, iar pe stanga este o plasa in care poti depozita mici obiecte. Carlige pentru bagaje exista pe ambele parti. Suprafata de incarcare e aproape plana si scaunele – cand se rabateaza – fac spectacol.

Pur si simplu – dintr-o singura actionare a manetei din portbagaj sau a parghiei textile din lateralul sezuturilor – sare atat sezutul, se pliaza tetiera si se aseaza spatarul in pozitie „rabatat”. E un mecanism foarte bine gandit si eficient.

Habitaclul e destul de simplu. Honda ne-a obisnuit cu interioare futuriste, high-tech. Acesta de la CR-V e mai simplu, mai curat. Exista spatii foarte bine organizate in fetele de usi in care poti pune un telefon, chei si, desigur, sticle.

Pozitia de condus e inalta fata de sol, insa scaunul in raport cu podeaua masinii este jos, astfel ca ai ergonomie buna, preluata parca de la o masina compacta cum e Civic. Poate chiar mai bine. Nu stai ca pe scaunul de bucatarie, cu picioarele intinse.

Honda CR-V (sursa - 0-100.ro)
Honda CR-V (sursa - 0-100.ro)
Volanul are cu comenzi ca la Civic, cu butoane rotunde. Poti sa selectezi, de exemplu, tema de design a afisajului de sus, denumit i-MID.

Sistemul de navigatie si multimedia e integrat foarte frumos, mai bine decat la Civic. Acest infotainment e foarte usor de folosit, inclusiv functiile sale pentru telefon. La prima vedere pare un sistem aftermarket complicat si ieftin, dar daca iti acorzi cinci minute de acomodare ajungi sa te intelegi foarte bine cu el. Butoanele sale fizice sunt logic organizate: pe stanga ai butoane pentru audio, iar pe dreapta ai butoane pentru navigatie si telefon, inclusiv micul joystick pentru navigare libera pe harta.

Sistem audio se aude foarte bine daca folosesti ca sursa un stick USB sau HDD-ul, insa pe radio dezamageste putin la calitatea semnalului.

Pe plansa de bord zonele sunt delimitate foarte bine. Exista o zona de climatizare si zona multimedia. Butoanele se apasa placut, nu se simt ieftin, dimpotriva. Calitatea perceputa a crescut la noul CR-V.

Acum, fetele de usi sunt moi in partea superioara. Bordul a ramas in continuare din plastic dur, insa arata bine si drept vorbind nu prea ai motive sa-l pipai.

Honda CR-V (sursa - 0-100.ro)
Honda CR-V (sursa - 0-100.ro)
Maneta de control pentru cutia de viteze vine la indemana si e foarte comod de actionat. Cutia de viteze initial pare lenta, insa pe masura ce te obisnuiesti cu masina si transmisia iti invata stilul, experienta de condus devine din ce in ce mai placuta. Pe volan exista chiar si padele pentru schimbarea secventiala a treptelor de viteza. De asemenea, maneta de comanda poate fi dusa si intr-un mod Sport. Alte SUV-uri concurente nu au acest mod Sport si cand scriu asta ma gandesc tot la un SUV japonez, cu care CR-V concureaza direct: Mazda CX-5.

Pentru momentele in care vrei sa inveti sa conduci economic, CR-V are un buton Econ, care iti arata cat de economic esti tu in comportamentul cu pedala de acceleratie. Se aprind niste benzi de LED-uri la marginea indicatorului pentru viteza. Cand este verde e clar ca nu abuzezi de pedala de acceleratie, cand se stinge lumina verde si devine alba e clar ca nu mai conduci eco. Practic, acesta este un mod activ de constientizare a soferului despre relatia dintre comportamentul sau la volan si consumul de combustibil al masinii. E cam tot acelasi lucru cu afisajul pentru consumul instant, insa informatia este redata soferului intr-un mod mai prietenos.

Pe sosea

Motorul de 2,2 litri si 150 CP (350 Nm) are suficiente resurse de putere si scoate un sunet placut, ce inspira forta si rafinament. Pacat ca taxele pentru motoare mai mari de 2 litri devin descurajante in Romania. Oricum, pentru costuri de exploatare mai mici, CR-V este deja disponibil si in Romania cu motorul turbo diesel de 1,6 litri (120 CP), montat initial pe Civic, dar in aceasta configuratie nu beneficiaza de tractiune 4×4, ca cel de 2,2 litri. Propulsorul diesel varf de gama de pe masina testata consuma in realitate, in medie, circa 8,3 litri motorina/100 km, avand un consum in jur de 7 litri/100 km in extraurban si 11-12 litri/100 km in oras.

Honda CR-V (sursa - 0-100.ro)
Honda CR-V (sursa - 0-100.ro)
CR-V cere atentie deosebita la obstacole si micile aventuri off-road. Ceea ce vezi la pragurile masinii ca garda la sol nu se regaseste si sub masina. Pragul iti da impresia ca masina e inalta, dar cand te uiti pe sub ea iti dai seama ca nu e chiar asa si deci risti sa o atingi „pe burta” daca te iei dupa garda la sol afisata de praguri. Pe langa garda la sol inselatoare, trebuie sa mai punctez niste neajunsuri. CR-V e o masina destul de galagioasa – sunete aerodinamice si de la anvelope -, iar motorasul de la stergatoarele fata se aude prea puternic in habitaclu, astfel ca trebuie sa dai muzica la volum mare daca sofezi pe timp de ploaie.

Oricum, comportamentul rutier exemplar pe drumuri asfaltate arata clar ca masina asta a fost facuta pentru sosea, desi nici la iesirile la picnic nu te vei face de ras cu performantele off-road.

Suspensiile noului CR-V sunt mai degraba tari, iar sistemul de directie incisiv. Putine SUV-uri se conduc la fel de bine ca CR-V. Acest fapt oarecum surprinzator este completat de scaune foarte bune, potrivit de moi si cu sustinere laterala buna. Noua Honda CR-V este una dintre putinele masini in care nu m-a durut spatele dupa mai multe ore petrecute la volan.

Concurenti

Oferta de SUV-uri compacte a devenit atat de variata incat e foarte complicat sa decizi intre ele atunci cand vrei si cumperi. Cei mai apropiati rivali ai noului CR-V sunt Toyota RAV 4, Nissan Qashqai, Volkswagen Tiguan, Ford Kuga, Mazda CX-5, Hyundai ix35, Kia Sportage, Renault Koleos, Skoda Yeti, Citroen C4 Aircross, Peugeot 4008, Mitsubishi ASX si Dacia Duster. SUV-urile Opel Antara si Chevrolet Captiva pot fi si ele considerate concurente, dar sunt un pic mai mari.

Concluzii

In concluzie, noul CR-V dezvaluie un progres vizibil al Honda in directia unor masini mai bune, insa in cazul noului CR-V ca cel testat (Executive) calitatea mai buna se reflecta puternic si in pret: 39.916 euro cu TVA.

click aici pentru caracteristici tehnice si specificatii ale modelului testat

Honda CR-V (sursa - 0-100.ro) 034

12
Lasa un comentariu

avatar
8 Comment threads
4 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
10 Comment authors
Badea AurelAndreisdafsHorațiugibex Recent comment authors
  Subscribe  
noi vechi
Notifica-ma despre
George
Cititor
George

Sunteti cu capul, la pretul asta iei un BMW X3 de 2 litri, 200 CP cutie automata in 8 trepte.

Andrei
Cititor
Andrei

CHEL

matei
Cititor
matei

Uau, la 40000 de euro este cu siguranta cea mai scumpa dintre masinile din aceeasi clasa testate aici, nu sunt sigur daca printre celelalte mentionate e ceva care sa o depaseasca… Lasand la o parte acest aspect, masina arata foarte bine – n-am apucat sa merg la vreun test drive – si e dotata cu aproape tot ce ai dori pentru o masina de genul ei. Am observat si eu ca foarte multe Honda sunt cumparate in Romania cu motoarele pe benzina de 1.8 (Civic) si de 2 litri (Accord) exact din cauza taxelor mari pe motoarele mai mari de… Citeste mai mult »

dvl
Cititor
dvl

Imbinarea perfecta intre banal si scump. Fanboys, start shooting.

sad
Cititor
sad

Ssang Yong Actyon reloaded…….n-au nici un pic de imaginatie si stil japonezii astia..doar copiaza ..dar acum copiaza din surse coreene groaznice

Klaus_CT
Cititor
Klaus_CT

39.916 Euro este pretul de lista. In showroom cu siguranta pretul este mai mic. Alta chestie, aceasta Honda CRV este varianta de top, nu una de intrare in gama. Este normal sa coste atat. Exista in oferta Honda si CRV de 25.000 de euro. Honda nu este o masina pe care sa o revinzi peste 2-3 ani. Cand cumperi Honda nu te gandesti la revanzare peste 36 de luni, cei ce cumpara Honda se indreapta catre aceasta marca si se disociaza total de marcile europene considerate in voga, stiti bine la cine ma refer. In general cei ce conduc Honda… Citeste mai mult »

gibex
Cititor

Inca imi place Honda, dar in ultimul dau de kamikaze in ele.
Kamikaze – o doamna cu CRV incepuse sa ma zapaceasca cu luminile pe pasajul Basarab, ca se grabea domnule, eu avand doar 80km/h.
O fi doar o exceptie, in general soferii de Honda sunt normali 😉

Sarbatori Fericite!

Klaus_CT
Cititor
Klaus_CT

No comment legat de doamnele in SUV 🙂
Sarbatori fericite si tot ce iti doresti!

andrei
Cititor
andrei

Masina aceasta ca si design nu imi place. Dintre CR-V si Mazda CX-5 as alege CX-5-ul. 🙂

Horațiu
Cititor
Horațiu

Cine știe, cunoaște. Honda este o marcă auto care își merită toți banii, cunoscătorii știu de ce. Autorul articolului a uitat să treacă printre potențialii rivali Subaru Forester. Iar Dacia Duster NU este un rival pentru că face parte din alt segment, cel low-cost. De fapt Rav 4, CX 5, Qashqai, ASX, Forester și CRV sunt modele mai apropiate de clasa premium, ca și calitate și fiabilitate, așa că sunt peste Tiguan, Koleos și alte europene pomenite ca rivale.

sdafs
Cititor
sdafs

honda crv nu e o masina cumparata pentru design, cei ce cunosc marca si masina o cumpara pentru ce poate sa faca si mai ales pentru anduranta. am vazut crv-uri cu peste 200 de mii de km la bord si fara nicio problema tehnica. pe de alta parte, costa enorm si nu e ok, sunt masini la fel de bune si muuuult mai ieftine, gen subaru forester, cum spunea cineva (iar forester are niste motoare boxer superbe). duster, pe de alta parte, nu mi se pare un rival. nici macar nu e suv, ci crossover… si de banii de honda… Citeste mai mult »

Badea Aurel
Cititor
Badea Aurel

Bună ziua, nu reuşesc să găsesc filtru motorină la honda crv, an 2014 ,motor 1.6