Acasa Foto FOTO: Mercedes-Benz prezinta noua generatie Clasa C. Masina porneste de la 34.100 euro cu TVA in Romania

FOTO: Mercedes-Benz prezinta noua generatie Clasa C. Masina porneste de la 34.100 euro cu TVA in Romania

de Adrian Mitrea

Mercedes-Benz C250, AMG Line, Avantgarde (sursa - Daimler)

Cel mai bine vandul model Mercedes-Benz din istorie, Clasa C, a ajuns la a patra generatie, iar producatorul prezinta in premiera fotografii oficiale si informatii complete despre model. In Romania noua Clasa C poate fi comandata incepand de luni, 16 decembrie, fiind disponibile pentru inceput trei versiuni.

Varianta de intrare in gama, C 180, porneste de la 27.500 euro fara TVA (34.100 euro cu TVA), urmatoarea versiune disponibila este C 200 (29.900 euro fara TVA, 37.076 euro cu TVA), iar cea mai scumpa (deocamdata), C 220 BlueTEC, costa 31.500 euro fara TVA (39.060 euro cu TVA).

Lansata pentru prima data in 1993, Mercedes-Benz Clasa C ajunge la a patra generatie si concureaza pe piata cu modele precum BMW Seria 3, Audi A4, Lexus IS si Infiniti G Sedan.

Clasa C este cel mai bine vandut model Mercedes-Benz din istorie. Vanzarile versiunii precedente, ce a fost lansata in 2007, au totalizat peste 2,4 milioane unitati.

Clasa C a crescut in dimensiuni pentru a tine seama de cresterea inaltimii medii a oamenilor. Cu un ampatament crescut cu 80 de milimetri (la 2.840 mm) fata de fostul model, limuzina este acum cu 95 mm mai lunga (4.686 mm) si cu 40 mm mai lata (1.818 mm). De spatiul interior aditional rezultat din aceste cresteri vor beneficia in primul rand pasagerii din spate.

Noua Clasa C isi depaseste predecesorul si atunci cand este vorba de capacitatea portbagajului. Acesta ofera acum un volum standard de 480 litri (masuratoare conforma normelor ISO 3832).

Pentru partea frontala sunt disponibile doua fete diferite: una sportiva cu steaua Mercedes-Benz pozitionata in centrul grilei, si una cu o grila a motorului clasica cu steaua marcii amplasata pe capota motorului – doar pentru linia de echipare EXCLUSIVE. Aripioarele grilei radiatorului pot fi inchise complet in mod automat pentru optimizarea coeficientului aerodinamic al autovehiculului.

Noua Clasa C vine echipata standard cu faruri cu lampi halogen H7. Pe langa aceasta dotare sunt disponibile pe lista de optionale doua sisteme economice de iluminare, ce folosesc tehnologia LED: un sistem static, dar si unul dinamic denumit „LED Intelligent Light System”.

Stopurile noii limuzine folosesc tehnologie LED indiferent de configuratia aleasa pentru faruri.

Interior high-class cu detalii rafinate

La modelele echipate cu transmisie manuala, consola centrala este usor mai abrupta, ca forma, si coboara spre tunelul median finisata cu doua ornamente diferite, menite sa creeze un spatiu amplu pentru manevrarea in ergonomie perfecta a schimbatorului de viteze.

Pozitionat central pe consola se gaseste un display central care atrage atentia imediat asupra interiorului luxos si modern al noii Clase C. El are o diagonala a ecranului de 17,78 centimetri (7 inch) sau 21,33 centimetri (8,4 inch) daca masina este echipata cu sistemul optional COMAND Online.

Noua Clasa C este, de asemenea, echipata cu sistemul unicat audio Frontbass. Acest sistem de avangarda in lumea audio a autoturismelor foloseste spatiul din caroserie din fata picioarelor soferului si pasagerului din dreapta pentru a crea o camera de rezonanta pentru sunetele joase. Un sistem de sunet surround ultra-performant de la Burmester este disponibil optional.

Noul sistem de navigatie isi prezinta informatiile intr-un mod interactiv. Printre noile caracteristici ce pot fi afisate de sistem se regasesc un compas animat precum si un „Drive Show” cu informatii prezentate cu ajutorul Google Maps despre calatorie. „Drive Show” afiseaza informatiile navigatiei despre calatorie intr-un mod spectaculos, similar cu ce se poate vedea pe ecranele din avioane in timpul calatoriilor. Sistemul de navigatie este capabil sa prezinte si informatii concrete in timp real despre situatiile din trafic atunci cand primeste date de la sistemul „traffic data” via internet. Acest serviciu se numeste „Live Traffic Information” si este disponibil in functie de piata. Tot ce este necesar pentru a conecta sistemul Audio 20 al noii Clasa C la internet este un telefon mobil capabil de conexiune Bluetooth. Internetul poate fi navigat fara restrictii atunci cand masina stationeaza, iar atunci cand se afla in miscare se pot accesa aplicatiile Mercedes-Benz Apps Weather, Google Local Search cu StreetView si Panoramio, Destination/Route Download si Facebook.

Redarea fisierelor audio si video este posibila de pe mai multe surse externe, de exemplu prin Bluetooth, Apple iPod sau iPhone, de pe SD card, stick USB sau CD/DVD (incepand cu sistemele Audio 20 CD sau pentru COMAND Online). Pentru noua Clasa C, sistemul COMAND Online este oferit acum cu un display mai mare, cu o rezolutie 960×540 pixeli si are o sticla a ecranului speciala similara cu cea folosita la iPhone sau iPad. Sistemul permite receptionarea posturilor TV sau radio digitale si include functii precum navigatie ultra-rapida de pe hard-disc, afisare „Live Traffic Information”, dar si o functie WLAN care sa ofere internet in masina. Este, de asemenea, capabil sa primeasca comenzi vocale prin LINGUATRONIC.

Sistemul audio oferit standard, Audio 20, precum si COMAND Online sunt echipate din fabrica cu protocol Bluetooth® pentru conectarea cu telefoanele mobile.

Un nou element revolutionar, dezvoltat in-house de Mercedes-Benz, este touchpad-ul inovator amplasat in elementul de sprijin al palmei de deasupra comutatorului rotativ de control al sistemului COMAND de pe tunelul median. La fel ca un smartphone, touchpad-ul permite comenzi tactile foarte simple si intuitive. Ele pot fi folosite pentru controlul unitatii centrale a sistemului COMAND. Touchpad-ul recunoaste scrisul de mana (cifre, litere sau caractere speciale in orice limba), iar utilizatorul primeste confirmare haptica de la suprafata pe care o foloseste pentru control.

O alta noutate pentru noua Clasa C este sistemul head-up display. La fel ca un sistem dintr-un avion de vanatoare, el afiseaza informatiile importante pentru sofer direct in fata campului vizual al acestuia, pe parbriz. Astfel, soferul are acces la informatii cum ar fi viteza de deplasare, limitarile de viteza, instructiunile sistemului de navigatie sau informatii de la sistemul DISTRONIC PLUS, fara a-si abate privirea de la drum.

Pentru exteriorul si interiorul masinii sunt disponibile trei linii de design si echipari care sporesc gradul de personalizare al masinii fata de dotarile standard sau cele optionale. Echiparea AVANTGARDE transforma masina intr-o limuzina sportiva, linia de echipare EXCLUSIVE transforma Clasa C intr-o aparitie sofisticata, caracterizata de lux modern, iar echiparea AMG accentueaza la maximum caracterul sportiv al noii Clasa C.

„Masa proprie a noii limuzine a fost redusa in total cu pana la 100 de kg. Astfel, noua Clasa C este acum cea mai usoara masina din segmentul sau. (…) Mercedes-Benz a reusit o constructie de caroserie foarte usoara prin adoptarea mai multor masuri speciale cum ar fi proiectarea unui design complet nou pentru structura si utilizarea in proportie neobisnuit de mare a aluminiului pentru o productie de serie atat de mare. Utilizarea aluminiului pentru caroserie, comparativ cu materialele conventionale, a crescut la noul model fata de predecesorul sau de la 10% pana la aproape 50%”, noteaza Mercedes-Benz.

Producatorul auto german mai spune ca un coeficient redus de rezistenta este crucial pentru obtinerea unei eficiente remarcabile. De la o viteza de sub 70 km/h, coeficientul aerodinamic depaseste suma tuturor celorlalti factori de rezistenta la rulare si astfel consumul de carburant si emisiile poluante sunt ajutate decisiv de aerodinamica masinii. Versiunea C 220 BlueTEC ECO are coeficient aerodinamic Cd de 0,24.

Inginerii Mercedes-Benz au dedicat o atentie sporita si optimizarii tuturor celorlalte potentiale surse de perturbare a confortului, dar si concentrarii soferului si pasagerilor. Termenul tehnic pentru factorii care pot influenta experienta in masina este NVH (noise, vibration, harshness). Specialistii marcii au optimizat nivelul de sunet venit la interior de la ventilatorul sistemului de climatizare, geamurile controlate electric, comenzile electrice ale scaunelor, precum si multe alte zgomote provocate de utilizarea comenzilor de la bord.

Imediat dupa lansarea pe piata, Mercedes-Benz este pregatit sa mareasca gama de motorizari disponibile pentru noua Clasa C. Un motor mic diesel cu cilindreea de 1,6 litri va fi adaugat in gama, fiind caracterizat de o greutate mica, un design compact si un nivel redus de emisii si consum de carburant. Desi Mercedes-Benz nu precizeaza asta, este vorba de fapt despre propulsorul 1.6 dCi dezvoltat de Alianta Renault-Nissan. In functie de configuratia in care va fi comandat, motorul turbo in patru cilindri alimentat de combustibil diesel va genera 85 kW sau 100 kW (115 CP sau 136 CP) dintr-o cilindree de 1.598 cmc. Cuplul motor maxim va fi de 280 Nm sau 320 Nm. Sistemul de injectie directa de combustibil common-rail functioneaza la o presiune maxima de injectie de 1.600 bari.

Pe langa acest motor diesel mic, o versiune avansata a propulsorului de 2.2 litri in patru cilindri va fi disponibila in diverse trepte de putere. Motoarele diesel vor oferi puteri cuprinse intre 85 kW (115 CP) si 150 kW (204 CP). Versiunea C 220 BlueTEC va fi disponibila optionat cu o putere de 125 kW (170 CP) ca model BlueEFFICIENCY Edition. Toate motoarele diesel ale noii Clase C sunt echipate cu tehnologia SCR (Selective Catalytic Reduction, cu injectie de uree AdBlue) care permite obtinerea unei eficiente foarte bune in relatie cu mediul inconjurator. Astfel, toate motorizarile diesel ale noii Clasa C se inscriu cel putin in Clasa A de eficienta, iar de cele mai multe ori se incadreaza la Clasa A+.

Cinci motorizari in patru cilindri alimentate cu benzina vor deveni disponibile pentru noua Clasa C. Ele vor avea puteri cuprinse intre 115 kW si 175 kW (156 CP si 238 CP). Ele vor include si modelul special C 180 ECO Edition, care se inscrie in clasa de eficienta A, precum versiunea BlueEFFICIENCY Edition. O motorizare de top pe benzina, in sase cilindri, cu 245 kW (333 CP) va fi oferita in curand.

La fel ca in cazul Clasa S sau Clasa E, Mercedes-Benz va oferi o versiune hibrida pentru noua Clasa C, cu un sistem de propulsie format dintr-un motor diesel combinat cu un motor electric. C 300 BlueTEC HYBRID este echipat cu un motor diesel in patru cilindri plus un motor electric compact si beneficiaza astfel de o putere de 150 kW + 20 kW (204 CP + 27 CP), in conditiile in care foloseste in medie doar 3,9 litri de combustibil diesel pentru 100 km parcursi in ciclu de testare NEDC (date provizorii). O alta versiune hibrida foarte economica ce va oferi in plus si tehnologie de ultima generatie plug-in-hybrid va fi lansat pe piata la o data ulterioara.

In functie de puterea motoarelor, Mercedes-Benz ofera doua transmisii manuale noi cu sase trepte pentru propulsoarele in patru cilindri ale noii Clase C. Noile cutii de viteza se evidentiaza prin usurinta in manevrare si prin precizia schimbarii treptelor de viteza. O astfel de armonie in schimbarea treptelor este oferita si de transmisia automata 7G-TRONIC PLUS, care a fost imbunatatita de catre Mercedes-Benz pentru sporirea economiei de combustibil, pentru protejarea mediului si pentru cresterea placerii la conducere.

Suspensia noii Clase C a fost complet nou dezvoltata. Aceasta ofera o tinuta agila de drum si o manevrabilitate exemplara care ii confera soferului o mai mare placere a condusului pe drumurile virajate. „In acelasi timp, asigura cel mai bun nivel de confort din segment”, spune Mercedes-Benz.

Suspensia fata independenta a fost reproiectata pentru a oferi o manevrabilitate mai buna. Datorita configuratiei cu patru brate, suspensia fata este complet independent, rezultand astfel o cinematica a puntii ce favorizeaza tractiunea si atingerea unei stabilitati laterale mai mari. Ca rezultat, suspensia raspunde mai precis la schimbarile de directie si permite adoptarea unui stil de conducere mai sportiv, mai agil. „Suspensia spate independenta multi-link a fost optimizata pentru a oferi o stabilitate suprema in linie dreapta si un confort perfect la rulare”, explica producatorul auto german.

Noua limuzina Clasa C este echipata standard cu un sistem de suspensie independenta conventionala. Sunt disponibile trei configuratii de suspensie DIRECT CONTROL cu amortizoare controlate electronic:

  • o suspensie confort
  • o suspensie confortabila Avantgarde cu un caracter sportiv
  • o suspensie sport coborata cu 15 millimetri fata de cea standard

Noua Clasa C este primul automobil din segmentul sau care poate fi echipat cu o suspensie pneumatica (AIRMATIC), pentru toate rotile, oferita optional.

Datorita amortizoarelor controlate electronic cu care este echipata, asigura o filtrare perfecta a vibratiilor cauzate de suprafetele de rulare sau de anvelope, chiar si cand masina este incarcata. soferul poate utiliza selectorul AGILITY SELECT pentru a folosi unul dintre modurile de rulare disponibile: „Comfort”, „ECO”, „Sport” si „Sport+”. Mai exista si optiunea „Individual” care ii permite soferului sa-si configureze dupa propria dorinta setarile sistemelor. Suspensia AIRMATIC include functia self-levelling si regleaza automat garda la sol a masinii atunci cand aceasta este incarcata, pentru a oferi chiar si atunci un confort si o agilitate remarcabile.

Noua Clasa C este echipata standard cu frana de stationare cu actionare electrica. Frana de stationare electrica se decupleaza automat atunci cand soferul indica faptul ca doreste sa plece de pe loc.

Toate modelele noii Clasei C vor fi echipate standard cu sistemul de directie Direct Steer. Acesta ofera asistenta variabila in functie de viteza de deplasare, iar demultiplicarea depinde in functie de unghiul de virare. Servo-asistarea electrica a directiei este activa doar atunci cand soferul vireaza, astfel ca si sistemul Direct Steer contribuie la eficientizarea consumului de combustibil.

Noua Clasa C ofera numeroase sisteme inovatoare de asistenta si siguranta. Ea este echipata standard cu ATTENTION ASSIST, sistemul care poate atentiona soferul de lipsa de atentie sau daca este detectat un comportament care denota somnolenta. Pe autostrazi, functia de navigatie a sistemului COMAND (optional) afiseaza sub forma de puncte intermediare locurile in care soferul poate opri ca urmare a atentionarii ATTENTION ASSIST. Sistemul ATTENTION ASSIST ofera posibilitatea reglarii sensibilitatii senzorilor si va informa soferul in computerul de bord asupra nivelului de somnolenta detectat si de cat timp conduce de la ultima pauza.

Suplimentar fata de sistemul Adaptive Brake Assist care intra in functiune de la viteza de 7 km/h, sistemul COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS ofera o functie aditionala: cand pericolul unui impact persista, iar soferul nu reuseste sa raspunda cu o reactie, sistemul poate executa franari complet automate de la viteze de pana la 200 km/h, reducand astfel severitatea impactelor cu vehiculele mai lente din fata autovehiculului. La viteze de rulare de pana la 50 km/h, sistemul poate executa franari autonome chiar si in dreptul vehiculelor stationare si poate preveni accidentele din spate la viteze de pana la 40 km/h.

Noi sisteme de asistenta cu functii imbunatatite, precum cele ale noilor Clase S sau E, sunt disponibile optional si folosesc date de la diversi senzori ca parte integrata in conceptul Intelligent Drive pentru a imbunatati confortul si siguranta in mod substantial:

  • DISTRONIC PLUS cu Steering Assist si sistemul Stop&Go Pilot este un sistem de asistenta pentru blocajele in trafic ce permite autovehiculului sa urmareasca automat, la viteze de sub 60 km/h, autovehiculul din fata chiar si acolo unde marcajele de pe sosea sunt incomplete sau lipsesc.
  • Sistemul Brake Assist PLUS poate detecta traficul care interfereaza perpendicular pe directia de deplasare a noii Clase C si sporeste forta sistemului de franare daca soferul nu apasa pedala de frana suficient; PRE-SAFE Brake poate detecta vehiculele care stationeaza, dar si pietonii, poate frana automat daca soferul nu reactioneaza la timp si astfel poate preveni accidente la viteze de pana la 50 km/h sau poate sa scada efectele impactelor la viteze de pana la 72 km/h. in trafic fluent, PRE-SAFE Brake asigura acelasi tip de asistenta, dar la viteze cuprinse intre 7 si 200 km/h.
  • Sistemul imbunatatit Active Lane Keeping Assist poate pastra noua Clasa C pe banda de rulare, chiar si atunci cand marcajele sunt incomplete sau inexistente si apare un risc de coliziune iminent, franand rotile de pe o parte.

Numeroasele sisteme de asistenta includ, de asemenea:

  • Active Parking Assist, care permite executarea de parcari automate cu control complet al directiei si interventie asupra franelor, atat in mod de parcare in paralel, cat si la manevrele de garare cu spatele.
  • Camere video 360 grade, ce sunt capabile sa arate in timp real imprejurimile autovehiculului din diverse perspective inclusiv una aeriana – bird’s eye view.
  • Traffic Sign Assist cu Wrong-Way Alert, care atentioneaza soferul asupra limitelor de viteza sau restrictiilor de trafic de pe semnele de circulatie, precum si asupra semnelor care indica „accesul interzis”.
  • Adaptive Highbeam Assist Plus, care permite fazei lungi a farurilor sa fie pornita in permanenta fara a orbi soferii autovehiculelor care se deplaseaza din partea opusa.

In plus fata de centurile de siguranta pretensionate, cu prindere in trei puncte si limitator de forta pentru toti pasagerii autovehiculului, un set complet de airbaguri ajuta la protejarea ocupantilor in caz de accident. Acest set include:

  • airbag pelvis pentru locurile din fata
  • un nou tip de airbag cortina pentru geamuri
  • airbaguri laterale pentru locurile laterale spate
  • airbag pentru genunchii soferului

Scaunul pasagerului din dreapta fata poate fi echipat cu recunoastere automata pentru scaunul de copil, sistem imbunatatit care acum permite montarea oricarui tip de scaun pentru copii. Airbagul este dezactivat automat atunci cand este montat un scaun de copil si se reactiveaza imediat atunci cand scaunul a fost demontat.

Mercedes-Benz a dezvoltat in mod special si a imbunatatit sistemul de climatizare al noii Clase C. Toate imbunatatirile se reflecta acum in noul mod de control al sistemului, in calitatea aerului, in performanta si eficienta climatizarii. Noul Mercedes-Benz Clasa C este acum primul si singurul autovehicul din segmentul sau care stie cand va intra intr-un tunel prin intermediul navigatiei prin satelit, iar sistemul de climatizare va trece automat pe sistemul pe recirculare pentru ca apoi, la iesirea din tunel, sa treaca din nou pe flux direct de aer.

O alta noua caracteristica pentru sistemul de climatizare a noii Clase C, care contribuie in mod decisiv la confortul pasagerilor, este sistemul de odorizare activa si ionizare a interiorului AIR-BALANCE. Acest sistem este standard pentru noua Clasa C.

10 comentarii

ciombe 16 decembrie 2013 - 16:32

INTERIOR HIGH CLASS?! Cu tableta aia spanzurata pe mijlocul bordului? Cred ca au luat-o razna! Pentru acet detaliu nu mi-am cumparat CLA.

Reply
Emi 17 decembrie 2013 - 11:25

Nu se poate retracta acea tableta?
Oricum, asteptam drive test-ul! 😀

Reply
dan 17 decembrie 2013 - 09:56

1.600bari …. ba, da voi sunteti prosti rau ma.

Reply
Adrian Mitrea 17 decembrie 2013 - 10:44

Daca ai si un argument pentru aceasta afirmatie, il astept cu mare drag. Daca nu, comentariul tau va fi sters pentru ca faci o afirmatie neargumentata.

Reply
Emi 17 decembrie 2013 - 11:21 Reply
Adrian Mitrea 17 decembrie 2013 - 11:34

Omule, care e problema ta? Nu am timp sa citesc 30 de minute pe wikipedia. Daca vrei sa semnalezi o greseala, spune si va fi corectata. Daca nu, nu mai pierde timpul tuturor fara sa spui nimic.

Reply
Emi 17 decembrie 2013 - 11:49

Nu era reply la tine. Imi pare rau, ii aratam doar ca presiunea in rampa poate urca si mai sus de 1600 bari la motoarele diesel, nu trebuia citit jumate de ora, se ducea link-ul direct in punctul de interes. Si o informatie in plus citita nu e timp pierdut, in special in conditiile astea.

Reply
Adrian Mitrea 17 decembrie 2013 - 11:59

Mie imi pare rau ca am crezut ca sunteti una si aceeasi persoana. Dan si Emi. In fine, Emi, da, presiunea in sistemele de injectie diesel moderne este de peste 1.000 bari.

Tocmai de aceea m-a iritat comentariul lui Dan, care nu spune ce nu i se pare in neregula. O fi presiunea mare? O fi mica? Pe scurt, un comentariu al lui Dan total inutil.

Emi, iti multumesc ca ne citesti si scuze pentru ca te-am confundat cu celalalt cititor!

Anti-gogoana 20 decembrie 2013 - 23:56

"Printre noile caracteristici ce pot fi afisate de sistem se regasesc un compas animat".

Is curios ce dracu cauta un compas intr-o masina,fie ea si Mercedes,si fie el si animat.Un echer,eventual o rigla,poate mai intelegeam,dar compas?O sa fi intepat/a si nu o sa mai vorbesti bine limba romana.

Reply
saarmala 15 ianuarie 2014 - 03:37

or vrut sa spuna busola… in germana busola=kompass

Reply

Lasa un comentariu