General Motors a anuntat ca vinde cele 7% pe care le detine din primavara lui 2012 la grupul PSA Peugeot-Citroen, urmand ca unele din proiectele comune sa fie abandonate, scrie Automotive News. Si estimarile privind economiile pe care parteneriatul le aduce sunt acum cu 40% mai mici, iar surse din GM spun ca grupul american a renuntat la actiuni fiindca PSA discuta cu chinezii de la Dongfeng care ar urma sa preia un pachet de actiuni.
General Motors anunta ca preia 7% din PSA Peugeot-Citroen in aprilie 2012 si se crea o alianta care va dezvolta o serie de vehicule in comun, primele urmand a iesi pe piata in 2016. GM a anuntat acum ca vinde actiunile la PSA fiindca grupul francez avea nevoie la acel moment sa-si majoreze capitalul, iar in prezent acea nevoie a disparut.
General Motors a tinut sa precizeze ca alianta gandita ramane solida pe partea de productie a unor modele noi, dar si la achizitii si logistica. Totusi, alianta s-a mai restrans si s-a renuntat la dezvoltarea unei platforme comune pentru subcompacte si la producerea unui motor in trei cilindri.
Ca urmare a schimbarilor, GM se asteapta ca economiile aduse de alianta ambilor parteneri, incluzand si partea comuna de achizitii, sa fie de 1,2 miliarde dolari/an pana n 2018, si nu de doua miliarde dolari, cum se anunta la inceput.
Anuntul General Motors trebuie insa legat si de informatiile aparute despre discutiile pe care producatorul auto chinez Dongfeng le poarta pentru a intra in actionariatul PSA Peugeot-Citroen. Desi General Motors s-a declarat de acord cu posibila intrare, se pare ca vanzarea actiunilor este strict legata de faptul ca nu doreste ca un alt producator auto sa detina un pachet mare de actiuni la PSA.
Dongfeng ar obtine si acces la tehnologie in schimbul unui influx de capital, astfel ca nu ar fi de mirare ca cei de la GM, care vor veni si ei cu tehnologie, sa se teama ca tehnologiile vor ajunge la chinezi.
Discutiile cu Dongfeng dureaza de ceva luni si al treilea mare constructor auto chinez ar trebui sa injecteze 3-4 miliarde euro in schimbul actiunilor si se vorbeste si de dezvoltarea unor masini mici si accesibile care sa fie vandute pe pietele asiatice.
Daca lucrurile se vor concretiza, familia Peugeot va detine doar 15% din actiuni, si nu 25%, diferenta urmand a fi acoperita de statul francez si de Dongfeng.