Acasa Peugeot PSA Peugeot Citroen va fi condusa de Carlos Tavares, cel care a fost debarcat de la Renault dupa un interviu in care a fost prea sincer

PSA Peugeot Citroen va fi condusa de Carlos Tavares, cel care a fost debarcat de la Renault dupa un interviu in care a fost prea sincer

de Vlad Barza

Carlos Tavares (sursa - HotNews.ro)
Carlos Tavares (sursa - HotNews.ro)

Alianta PSA Peugeot Citroen va fi condusa din 2014 de Carlos Tavares, cel care a lucrat trei decenii la Renault, de unde a fost debarcat in august dupa un interviu la Bloomberg in care a spus ca i-ar placea sa lucreze la alte companii auto fiindca nu vede un viitor la Renault-Nissan. El il inlocuieste pe Philippe Varin, in varsta de 61 de ani, iar misiunea va fi grea fiindca PSA e in criza, are datorii mari si trebuie sa depinda mult mai putin de Europa.

Familia Peugeot a anuntat ca Varin se retrage, iar in locul lui vine Carlos Tavares, care la 55 de ani a castigat notorietate si este vazut ca unul dintre cei mai buni profesionisti din industrie. Cei din familia Peugeot spun ca Tavares este omul care poate duce la indeplinire planul de redresare pe termen lung.

Tavares a inceput lucrul la Renault ca pilot de teste acum 32 de ani si a urcat mult in ierarhie, ajungand al doilea om in companie, dupa celebrul Carlos Ghosn.

Caderea a fost rapida dupa ce, la jumatatea lui august, el a spus intr-un interviu pentru Bloomberg ca i-ar placea sa conduca alte companii auto, dand ca exemplu Ford si GM. El a spus acest lucru precizand ca Carlos Ghosn nu se va retrage prea curand, astfel ca loc de promovare nu avea.

La putin timp s-a anuntat ca Tavares nu mai lucreaza la Renault, iar Calos Ghosn a declarat in septembrie ca, daca Tavares nu ar fi facut acele declaratii, inca ar fi activat in companie. Declaratiile lui Tavares au suparat executivii, iar Carlos Ghosn e creditat cu ultimul cuvant si cu „izgonirea” lui Tavares.

La PSA nu-i va fi insa deloc usor lui Tavares, mai ales ca Alianta este intr-o situatie mult mai grava decat Renault, are datorii de miliarde de euro, a inchis recent o uzina in Franta si desfasoara un plan de reducere cu 11.000 de oameni a numarului de angajati, proiect criticat masiv in Franta. Tavares va intra in board-ul PSA la 1 ianuarie 2014.

Problema PSA este ca vinde jumatate dintre masini in Europa, continent unde piata auto scade de sase ani incoace, iar dependenta de aceasta zona trebuie sa scada macar cum s-a intamplat la Renault, care a crescut puternic in America de Sud, Rusia si Africa.

Lasa un comentariu

avatar
  Subscribe  
Notifica-ma despre