Acasa Honda Honda trece motoarele pe benzina in era turbo: 1.0, 1.5 si 2.0

Honda trece motoarele pe benzina in era turbo: 1.0, 1.5 si 2.0

de Adrian Mitrea

Honda Civic (sursa - 0-100.ro)

Honda va lansa pana in 2016 motorizari complet noi si cutii de viteze de asemenea noi, scrie Automotive News, citandu-l pe Tetsuo Iwamura, directorul general (CEO) al American Honda Motor Co. Este vorba despre noi propulsoare din familia Earth Dreams, de 1 litru, 1,5 litri si 2 litri, precum si de noi transmisii cu dublu ambreiaj si opt trepte.

Cel mai probabil primul lansat va fi motorul de 2 litri turbo pe benzina, cu patru cilindri, injectie directa si control variabil al supapelor (VTEC), asteptat pe modelul european Honda Civic Type-R. Acest model va fi lansat in 2015.

La scurt timp, in prima parte a lui 2016, va fi lansat si motorul pe benzina de 1,5 litri, turbo, cu patru cilindri, injectie directa si control variabil al supapelor (VTEC). Acest propulsor va inlocui vechiul 1.8 benzina natural aspirat si va fi 15% mai economic, iar cuplul va creste cu 45%.

Ultimul pe lista este propulsorul de 1 litru, turbo, cu trei cilindri, injectie directa si control variabil al supapelor (VTEC). Aceasta unitate va fi lansata spre sfarsit de 2016, fiind dedicat utilizarii pe masini comercializate in Europa, SUA, China si Asia. Motorul Honda 1.0 va fi cu 20% mai economic decat actualul 1.8 si va avea un cuplu cu 15% mai mare.

Un inginer Honda a sugerat ca producatorul auto japonez va monitoriza cum vor accepta americanii propulsorul Ford 1.0 EcoBoost, astfel incat Honda sa decida corect in privinta ideii de a comercializa un propulsor similar in SUA, potrivit Automotive News. Honda se gandeste ca americanii s-ar putea sa-l considere prea mic.

Aceasta strategie de a face downsizing motoarelor pe benzina si de a le supraalimenta vine dupa ce Honda a lansat cel mai mic motor diesel din portofoliul sau, 1.6 i-DTEC, parte a aceleiasi strategii de downsizing. Acest curent atinge Honda la mai multi ani dupa ce rivali precum Grupul Volkswagen, Alianta Renault-Nissan si Ford sunt deja cunoscuti in piata pentru propulsoarele lor mici si performante.

In ceea ce priveste cutiile de viteze, Honda va lansa unele cu dublu ambreiaj si opt trepte, plus convertor de cuplu, pentru a elimina plecatul de pe loc violent asociat adesea transmisiilor conventionale cu dublu ambreiaj. Fata de transmisiile automate actuale cu cinci viteze, cele cu opt trepte si dublu ambreiaj vor imbunatati consumul cu cel putin 8% si performantele de accelerare cu cel putin 10%. Cutiile de viteze cu opt trepte vor fi utilizate pe modelele cu motoare de 2 si 3 litri.

Transmisiile cu variatie continua (CVT) vor ramane in portofoliul Honda foarte raspandite, inlocuind multe dintre cutiile de viteze manuale sau automate utilizate pe masinile mici si compacte ale marcii.

Lasa un comentariu