Mitsubishi a inceput comercializarea modelului hibrid Outlander PHEV in Europa, primele exemplare fiind destinate Olandei, iar compania auto japoneza spune ca are 10.000 de comenzi semnate in Europa, pentru Outlander PHEV. Acest SUV hibrid costa in Olanda 39.990 euro cu TVA si are o autonomie de pana la 52 km in mod pur electric si o autonomie totala de pana la 824 km, spune Mitsubishi Motors Corporation (MMC).
Productia lui Outlander PHEV a demarat la sfarsitul lunii august, in fabrica Okazaki, langa Nagoya, Japonia.
„Gestionand echilibrat atat capacitatea de productie, cat si cererea globala, MMC va lansa treptat modelul Outlander PHEV in Europa, incepand din aceasta luna, pe pietele alese pentru comercializarea acestui model (Olanda, tarile nordice)”, a anuntat compania.
Specificatiile europene ale modelului Outlander PHEV difera fata de cele ale echivalentului sau pe piata japoneza, in conformitate cu normele obligatorii ale UE si datorita sasiului bine pus la punct, pentru a se potrivi cat mai bine stilului de condus european.
Outlander PHEV are un sistem de tractiune electric permanent denumit „Twin Motor 4WD”. Cu bateria incarcata, masina are un consum de benzina de 1,9 litri pentru primii 100 km parcursi si emisii de 44 grame CO2/km. Viteza maxima este de 170 km/h.
Bateria se reincarca in cinci ore la o priza conventionala (230V/10A) si in 30 de minute la o statie de reincarcare rapida (sistem CHAdeMO).
SUV-ul hibrid japonez are un portbagaj 463 litri, cantareste 1.820 kg si are o capacitate de tractare de 1,5 tone (cu sistem de franare pentru remorca).
„Departe de a fi o simpla adaptare a unui vehicul cu motor cu ardere interna, sau un sistem hibrid electric de ultima generatie, Outlander PHEV reprezinta varianta avansata a noului Outlander – pe langa versiunile pe benzina si motorina – acesta fiind dezvoltat, inca din faza de concept, ca o propunere unica si fara compromis in industria auto”, spune Mitsubishi despre noul sau model.
Combinatia unica a trenului de rulare a lui Outlander PHEV este formata dintr-un motor electric frontal, motor electric spate si motor pe benzina cu tractiune fata, care este utilizat si pe post de generator.
Soferul poate alege intre trei moduri de conducere:
- Pur (rulare electrica, in mod 4×4)
- Serie (rulare electrica 4×4, sustinuta si de functia de generator a motorului pe benzina)
- Paralel (motorul pe benzina propulseaza masina 4×4, ajutat de cele doua motoare electrice)
Outlander PHEV a fost prefigurat de conceptul PX-MiEV II.
Mitsubishi Motors Corporation estimeaza ca pana in anul 2020 un procent de 20% din productia sa va fi reprezentat de autovehicule electrice, hibride si hibride reincarcabile la priza (plug-in).
Momentan, profilul tehnologic al SUV-ului Mitshibishi PHEV il face sa fie unic in segemntul sau, neavand un rival comparabil.