Acasa Dacia Uzina Renault din Tanger face inca un pas in lupta competitivitatii cu Mioveniul – A doua linie de asamblare este inaugurata marti pentru Sandero

Uzina Renault din Tanger face inca un pas in lupta competitivitatii cu Mioveniul – A doua linie de asamblare este inaugurata marti pentru Sandero

de Vlad Barza

(sursa - HotNews)

Uzina Renault din Maroc care a fost inaugurata in februarie 2012 isi adauga un al treilea model in portofoliu, Sandero, dupa o investitie de 400 milioane euro intr-o noua linie de asamblare ce este inaugurata marti. Intr-un articol cu titlul „Renault prefera Maroc in locul Romaniei, publicatia le Figaro scrie ca pe noua linie vor fi produse mai ales volume de Sandero care pana acum erau realizate in Romania. Uzina din Tanger poate deveni mai competitiva decat cea de la Pitesti, avertiza recent seful Renault-Nissan, Carlos Ghosn.

S-a scris mult pe tema concurentei dintre Mioveni si Tanger si despre pericolul pe care uzina africana il reprezinta pentru Mioveni, cele mai pesimiste scenarii fiind ca Dacia ar putea sa plece din Romania. Este clar ca, cel putin in viitorul previzibil, nu se poate intampla asa ceva, insa cert este ca la Mioveni productia nu mai creste, uzina fiind la capacitate maxima, astfel ca in alte sit-uri se inregistreaza cresterile de productie normale ca urmare a extinderii si modernizarii gamei Dacia.

Publicatia marocana Le Matin scrie ca uzina din Tanger, care anul trecut a produs 50.000 de masini Dacia Lodgy si Dokker, are ca obiectiv 100.000 de unitati pentru anul in curs si 200.000 pentru 2014. Crestere vine datorita noului Sandero, adaugat acum, insa e posibil sa fie adaugat si noul Logan.

S-au investit 400 milioane euro in dublarea capacitatii productiei uzinei care poate acum sa asambleze 340.000 masini/an, iar numarul de angajati va ajunge la 5.000 pana la final de an si la 6.000 in 2014.

La imensul proiect din Tanger s-a investit peste un miliard de euro, din care o buna parte de la statul marocan. Renault are 17 furnizori locali, gradul de integrare locala este de 50%, iar cu cat acesta va creste, cu atat vor fi mai putine componente aduse din Romania.

In primul semestru din 2013 au fost vandute pe plan mondial 50.600 masini produse la Tanger, din care circa 29.000 Lodgy, 11.000 Dokker si 10.000 Dokker VAN.

Christophe Kugler, seful regiunii Euromed la Renault, a spus la Salonul Auto de la Frankfurt ca uzina din Tanger a vandut sub asteptari, din cauza crizei, insa in unele piete lucrurile au mers mai bine, un exemplu fiind Turcia.

Seful Renault-Nissan, despre Mioveni, tanger si competitivitate

In prezent, uzina Dacia de la Mioveni si cea din Tanger se situeaza la acelasi nivel de competitivitate, fiecare dintre ele avand o serie de avantaje si dezavantaje, insa in viitor Tanger are potentialul de a depasi uzina romaneasca, a spus intr-o discutie cu presa la Salonul Auto de la Frankfurt, Carlos Ghosn, seful Renault-Nissan.

S-a scris mult pe tema concurentei dintre Mioveni si Tanger si despre pericolul pe care uzina africana il reprezinta pentru Mioveni, cele mai pesimiste scenarii fiind ca Dacia ar putea sa plece din Romania. Este clar ca, cel putin in viitorul previzibil, nu se poate intampla asa ceva, insa este interesant cum vede unul dintre cele mai cunoscute personaje din industria auto concurenta dintre aceste uzine.

Carlos Ghosn, seful Renault-Nissan, pune clar pe picior de egalitate cele doua uzine, avertizand insa ca Tanger ar putea lua un avantaj la partea de competitivitate. El nu a facut insa declaratii alarmiste.

“Astazi, uzina din Romania si cea din Tanger sunt similare la partea de   competitivitate, Romania avand avantaje la cateva categoorii, iar Tanger, la altele. In mod clar Romania este mai matura, iar Tanger se confrunta cu o serie de provocari specifice unei uzine foarte noi. Totusi, este posibil ca Tanger sa devina mai competitiva decat Romania, dar ambele uzine sunt capacitati formidabile de productie puse in slujba Renault, dar cu conditia sa continuam acelasi parcurs”,spune Ghosn, considerat de mult ca fiind personajul al carui cuvant are cea mai mare greutate in industria auto mondiala.

Ghosn mai spune ca sunt diferente si Romania e avantajata de faptul ca e tara europeana, in timp ce Marocul nu este, insa daca ar trebui sa se faca o alegere intre Tanger si Pitesti cand e vorba de producerea unui model al grupului, in prezent ambele uzine se situeaza la egalitate.

Carlos Ghosn a povestit si cat de mult s-au schimbat planurile pentru Tanger care la inceput era gandita sa produca in mod egla pentru Dacia-Renault si pentru Nissan, insa a ajuns, cel putin pana acum, sa fie dedicata in totalitate masinilor Dacia si Renault.

“Uzina din Tanger a beneficiat de propria atractivitate. Asta fiindca la inceput ne gandeam sa impartim in mod egal intre Renault si Nissan  capacitatea anuala ce va fi atinsa acolo – 400.000 de unitati. Insa, cei de la Renault au spus ca au nevoie de 300.000/an, apoi de 350.000/an, asa ca am decis sa dam prioritate Renault fiindca suntem intr-o alianta. Am convenit asadar sa dam priotitate celor de la Renault, iar Nissan va sosi mai tarziu in proiectul Tanger cu ocazia unei noi extinderi, insa pentru moment nu avem un proiect si e prea devreme sa spunem cand va fi”, a explicat Ghosn care a sps ca e posibil ca pe viitor chiar si masinile ale marcii Datsun sa fie produse la Tanger.

Lasa un comentariu