Acasa Dacia Nou director la Uzina Vehicule Dacia, de data aceasta un roman, Cornel Olendraru

Nou director la Uzina Vehicule Dacia, de data aceasta un roman, Cornel Olendraru

de Adrian Mitrea

Cornel Olendraru (sursa - Dacia)

Uzina Vehicule Dacia (UVD) si Uzina Mecanica si sasiuri (UMCD), cele doua mari uzine situate pe platforma industriala Dacia de la Mioveni, au noi directori, incepand cu luna octombrie, a anuntat producatorul auto. La UVD, Cornel Olendraru il inlocuieste pe Charles Morillo, care a ocupat aceasta functie din 2007 pana in prezent. Conducerea UMCD va fi asigurata de Philippe Nottez, pana acum aceasta fiind condusa de Cornel Olendraru, timp de un an de zile, intre 2012 si 2013.

Cornel Olendraru, 43 de ani, s-a alaturat Dacia in anul 2010, in functia de director fabricatie UMCD, ulterior devenind directorul acesteia. In prezent preia responsabilitatile de management al UVD de la Charles Morillo, care iese la pensie. Cornel Olendraru va coordona activitatea celor 8.400 de angajati ai Uzinei Vehicule Dacia.

Philippe Nottez, 54 de ani, lucreaza la Renault din anul 1984 si are o experienta solida in fabricatie, in diverse uzine ale Grupului. Nottez il inlocuieste in functia de director al Uzinei Mecanica si sasiuri pe Cornel Olendraru si va coordona activitatea a 3.800 de salariati.

„Sunt onorat sa preiau conducerea uzinei de vehicule Dacia, pana ieri, clientul principal al uzinei mecanice. Pe toata platforma de la Mioveni gasesc o echipa de oameni motivati, pasionati de lucrul bine facut si mandri de masinile facute in Romania. Avem sansa de a avea in fabricatie produse noi care se vand foarte bine, noua gama Logan si noul Duster fiind foarte bine primite pe toate pietele lumii”, a declarat Olendraru, intr-un comunicat de presa.

Cornel Olendraru s-a nascut in anul 1969 la Piata Neamt si a absolvit Facultatea de Aeronave din cadrul Universitatii Politehnica din Bucuresti. Detine un master si un doctorat in mecanica, obtinute la scoala Politehnica Palaiseau din Franta. In 1999 si-a inceput activitatea ca inginer la Honeywell, unde a lucrat in fabricile din Franta, Marea Britanie si Italia, iar intre 2001 si 2003 a fost responsabil de coordonarea capacitatii de productie si de performanta uzinelor din Europa. Din 2003 a revenit in Romania la Honeywell Garret, unde a fost, pe rand, director de productie, director logistica si director al uzinei. In 2010 a preluat conducerea departamentului de fabricatie din cadrul Uzinei Mecanica si sasiuri Dacia, ulterior ocupand pozitia de director. Din octombrie 2013, Cornel Olendraru este numit director al Uzinei Vehicule Dacia.

„In primul rand, vreau sa subliniez primirea foarte calduroasa facuta de romani de la inceput, in iulie, cand am venit pentru a descoperi uzina si oamenii, cu ocazia parcursului de integrare in Romania. Inca de atunci am observat ca oamenii sunt foarte motivati, competenti, implicati, adevarati profesionisti si mandri sa lucreze in uzina noastra. Sunt multumit sa revin in universul mecanic, dupa un an si jumatate petrecut in lumea vehiculelor, cu atat mai mult intr-o uzina a carei organizare este foarte bine structurata in jurul Sistemului de Productie Renault (SPR) si in care toate metodele si instrumentele sunt aplicate cu rigoare. Sunt convins ca avem toate atuurile pentru a face din uzina un actor major al strategiei industriale a Aliantei Renault-Nissan”, a declarat Philippe Nottez, intr-un comunicat de presa.

Philippe Nottez s-a nascut in anul 1959 si a absolvit Ecole des Mines Douai (scoala de inginerie si Centru de cercetare), in Franta. Inainte de a se alatura Dacia, in Romania, Nottez a ocupat diferite functii la uzinele Renault, in Franta: a fost, pe rand, sef de unitate de productie la Uzina Mecanica din Douvrin, apoi sef departament motoare, director fabricatie si director executiv la Uzina din Cleon. intre 2012 si 2013 a fost directorul uzinei Maubeuge Construction Automobile, iar din octombrie este numit director al Uzinei Mecanica si sasiuri Dacia.

Uzina Vehicule Dacia

Uzina Vehicule asigura productia modelelor din gama Dacia: Logan, Logan MCV, Sandero, Sandero Stepway si Duster cu ajutorul a 8.400 de salariati, din care 40% sunt femei. Cadenta zilnica a uzinei este de 1.390 de vehicule. Industrializarea celor cinci modele se desfasoara in patru mari departamente: Presaj, Caroserie, Vopsitorie si Montaj.

Uzina Mecanica si sasiuri Dacia

Uzina Mecanica si sasiuri este cea de-a doua uzina situata pe platforma industriala de la Mioveni si prima uzina din cadrul Grupului Renault in lume din punct de vedere al diversitatii proceselor. Uzina are 3.800 de angajati, din care 27% femei. In cele sapte departamente de fabricatie ale Uzinei sunt produse piese brute din aluminiu, se uzineaza si se asambleaza motoare si cutii de viteze, se monteaza punti fata si spate, se preseaza si se sudeaza osii si cadre GMP (grup moto propulsor) pentru vehiculele din gama Dacia, Renault si Nissan asamblate la Mioveni si in alte uzine din lume.

Philippe Nottez (sursa - Dacia)

Lasa un comentariu