Acasa Curiozitati Doi tineri romani pleaca intr-un raliu caritabil pe ruta Bucuresti-Amsterdam-Dakar, cu o masina veche de 16 ani

Doi tineri romani pleaca intr-un raliu caritabil pe ruta Bucuresti-Amsterdam-Dakar, cu o masina veche de 16 ani

de Adrian Mitrea

Alexia Ion si Mihai Tuhari (sursa - Opel)
Alexia Ion si Mihai Tuhari (sursa - Opel)

Un cuplu de tineri romani din Bucuresti, Alexia Ion si Mihai Tuhari, pornesc intr-un raliu caritabil pe ruta Bucuresti-Amsterdam-Dakar, urmand sa parcurga 10.000 de kilometri prin 13 tari si Desertul Sahara, la volanului unui Opel Astra F Caravan vechi de 16 ani, cu 128.000 km la bord.

Startul oficial al raliului, Amsterdam-Dakar Challenge, va fi pe 2 noiembrie, iar pentru a ajunge la Amsterdam cei doi tineri vor pleca din Romania pe 28 octombrie, iar pentru a intra in competitie nu a fost prea usor, inclusiv din cauza faptului ca Romania nu se afla pe formularele de inscriere.

Practic, Alexia si Mihai sunt primii romani care participa la acest raliu caritabil. Cei doi si-au numit masina BADmobil (acronim de la Bucharest, Amsterdam, Dakar).

Cu ajutorul prietenilor si sponsorilor au reusit sa adune cele necesare pentru calatorie, au organizat o petrecere de strangere de fonduri si au participat cu masina la evenimente unde au valorificat obiecte promotionale personalizate „BAD Rally”. Mai mult, peste 5.200 de prieteni le urmaresc pe Facebook fiecare miscare si, in plus fata de relatarile foto, video si mesajele de la fata locului, vor vedea live unde se afla BADmobilul pe glob in orice moment al calatoriei.

Masina ce va strabate drumul Bucuresti-Amsterdam-Dakar, un Opel Astra F Caravan, va fi donata organizatiei Challenge For Charity Foundation (CFCF). Pana in prezent, CFCF a strans peste 3 milioane euro pentru proiectele de care se ocupa in Africa. Domeniile pe care le acopera sunt legate de educatie, sanatate sau drepturile femeilor.

„Am ales calea dificila pentru o donatie, ar spune unii”, explica Alexia si Mihai optiunea lor.

Desigur, satisfactia unei astfel de reusite si experiente este de neuitat.

„Noi spunem ca pentru o astfel de cauza avem nevoie sa simtim ca ne zbatem, ca muncim, ca traim cele 30 de zile la intensitatea de care suntem in stare. Vom simti pe pielea noastra cum e sa nu ai aer conditionat cand mergi prin desert, sa dormi din cand in cand la cort, ne vom satura si de mesele copioase cu supa la plic, conserve si covrigei. Toate astea in tabloul zonei de camp minat dintre Sahara de Vest si Mauritania, plus boli dintre cele mai exotice. Pentru ca la final, cand oprim motorul, in sfarsit vom sti pentru ce am facut-o”, spun cei doi.

Modelul Opel pe care se bazeaza cei doi in aventura lor calculata este un Opel Astra din prima generatie. Astra a debutat in gama Opel inlocuind veteranul Kadett, aparut pe piata in 1936. Prima generatie ce a facut schimbarea de nume si de concept in clasa compacta Opel a fost Astra F, continuand stilul de indexare al Kadett, ultimul model fiind varianta Kadett E. Astra s-a lansat in 1991, acum peste 20 de ani. Modelul care pleaca in Africa a fost produs chiar inainte de urmatoarea schimbare de generatie, in 1998 fiind lansat Opel Astra G. Pana atunci insa, intre 1991 si 1998, au fost vandute 4,13 milioane de Astra F, facand acest model cel mai de succes din istoria Opel.

Alexia Ion si Mihai Tuhari (sursa - Opel)
Alexia Ion si Mihai Tuhari (sursa - Opel)

BADmobil (sursa - Opel)
BADmobil (sursa - Opel)

comenteaza si pe gmclub

Lasa un comentariu

avatar
  Subscribe  
Notifica-ma despre