Marca Saab da primele semne de revenire sub umbrela noului proprietar National Electric Vehicle Sweden (NEVS), iar la uzina din Suedia au fost prezentate primele doua masini de test modelul 9-3. Daca totul merge bine, productia va depasi in 2016 nivelul de 100.000 unitati, insa pana atunci mai sunt multe etape de depasit. Productia de volum ar trebui sa inceapa in acest an.
Saab era la un pas de desfiintare in 2009 cand General Motors a renuntat la ea, apoi micuta companie auto Spyker a preluat-o si a incercat sa o salveze, insa finantarile asteptate din China nu au mai venit.
Dupa un proces de restructurare, Saab a fost preluata de compania National Electric Vehicle Sweden (NEVS) care acum a pus in miscare utilajele fabricii de la Trollhattan, dupa mai bine de doi ani de pauza.
Au fost construite doar doua masini de test model 9-3, rolul acestora fiind de a ajuta la calibrarea utilajelor si la pregatirea liniilor de asamblare pentru productia de volum care ar trebui sa debuteze in aceste ultime luni din 2013.
In 2014 planurile prevad ca 9-3 va avea si o versiune electrica ce va fi putin diferita la exterior, iar in 2016 Saab ar trebui sa produca 120.000 de masini, valoare apropiata de maximul din 2006 cand s-au construit 133.000 de masini. Viitorul marcii va depinde si de cum va fi utilizata platforma Phoenix ce a fost creata inainte de restructurare pentru a sta la baza viitoarelor modele. In noua situatia platforma va trebui modificata pentru a nu mai contine componente de la General Motors.
Saab s-a „incapatanat” sa moara in acesti ani cand stirile optimiste au fost mai putine decat cele pesimiste. De cateva ori se parea ca marca a fost salvata, ca apoi sa urmeze stiri negative cu duiumul, astfel ca viitorul este inca nesigur pana la proba contrarie.