Acasa Opel Opel Insignia facelift vine de la Frankfurt direct in Romania cu un pret mai mic cu 1.200 euro

Opel Insignia facelift vine de la Frankfurt direct in Romania cu un pret mai mic cu 1.200 euro

de Adrian Mitrea

Opel Insignia Sedan Facelift la Salonul Auto de la Frankfurt 2013 (sursa - 0-100.ro)

Versiunea restilizata a Opel Insignia – principala noutate a Opel la Salonul Auto de la Frankfurt (10-22 septembrie) – vine nu doar cu modificari stilistice si tehnologice, ci si cu un pret de lista mai mic cu 1.200 euro cu TVA pentru versiunea de intrare in gama, iar diferentele de pret se mentin la un nivel similar pentru toata gama de motorizari si echipari. O noutate in familia de modele Insignia este versiunea Country Tourer, creata sa concureze cu Volkswagen Passat Alltrack.

Insignia Country Tourer porneste de la 34.525 euro cu TVA (27.843 euro fara TVA), iar versiunea de inalta performanta Insignia OPC – si ea restilizata – pleaca de la 39.820 euro cu TVA (32.113 euro fara TVA).

Popularul motor turbo diesel de 2 litri (2.0 CDTI) devine si mai eficient odata cu acest facelift al Insignia, avand un consum mediu de 3,7 litri motorina/100 km atat la versiunea de caroserie cu patru usi, cat si la cea cu cinci usi (liftback), echipate cu transmisie manuala cu 6 viteze si sistem Start/Stop. Motorul 2.0 CDTI este disponibil in doua versiuni de putere (88 kW/120 CP, 320 Nm cuplu maxim si 103 kW/140 CP, 370 Nm cuplu maxim), ambele avand acelasi consum si emisii de CO2/km de 99 grame.

In cazul versiunii Sports Tourer consumul de motorina creste de la 3,7 litri/100 km la 3,9 litri/100 km.

click aici pentru galeria foto

Cea mai performanta unitate diesel ramane 2.0 BiTurbo CDTI de 143 kW/195 CP. Motorul diesel de inalta performanta cu turbocompresoare secventiale in doua trepte atinge un cuplu maxim de 400 Nm si se distinge printr-un raspuns foarte prompt.

Foarte interesante devin si motorizarile pe benzina ale Opel Insignia. Este vorba despre motorul 2.0 SIDI Turbo cu o putere de 184 kW/250 CP si un cuplu maxim de 400 Nm, precum si unitatea 1.6 SIDI Turbo de noua generatie, cu o putere de 125 kW/170 CP si un cuplu de 260 Nm, si chiar de pana la 280 Nm, cu functie de amplificare (SIDI = Spark Ignition Direct Injection). Aceste doua motoare turbo pe benzina pot fi combinate cu o transmisie manuala cu sase trepte de viteza si cu un sistem Start/Stop sau o transmisie automata noua cu sase trepte de viteza, cu frecare redusa. Pe langa versiunea cu tractiune pe puntea fata, unitatea SIDI Turbo de 2 litri este disponibila si pentru versiunea cu tractiune integrala.

Acum pentru Insignia este disponibila o generatie complet noua de sistem infotainment. Acesta integreaza in autovehicul multe functii pentru smartphone si poate fi actionat simplu si intuitiv prin intermediul unui touchpad amplasat pe consola centrala.

Panoul de comanda cu lac negru piano si accente cromate a fost mult simplificat.  Acesta are acum doar cateva butoane, astfel incat actionarea sistemului infotainment si, de exemplu, a sistemului de climatizare, este rapida si intuitiva, spune Opel.

Noua generatie a sistemului infotainment a modelului Insignia poate fi controlata prin intermediul unui ecran color de 8 inch, cu actionare tactila. De la ecranul de pornire soferul poate accesa toate functiile si submeniurile, cum ar fi posturile radio, titlurile melodiilor, conexiunea smartphone sau navigatia cu harta 3D, prin intermediul butonului central sau al ecranului tactil, prin comanda vocala sau cu ajutorul touchpad-ului complet nou. Sistemul infotainment poate fi personalizat, putand fi memorate pana la 60 de preferinte (de exemplu, liste de redare, numere de telefon, adrese de navigatie).

Touchpad-ul este ergonomic integrat in consola centrala si ofera un mod complet nou, rapid si intuitiv de acces la sistemul infotainment. Suprafata tactila, iluminata, reactioneaza imediat la miscarea degetelor include si o caracteristica de raspuns tactil, simplificand foarte mult utilizarea noii generatii de sistem infotainment, fara a distrage atentia soferului de la trafic. Cu ajutorul acestui touchpad pot fi introduse si litere, prin atingere cu varful degetelor, de exemplu la cautarea titlului unei piese in baza de date sau a unei localitati in sistemul de navigatiin plus, soferul Insignia poate comanda sistemul infotainment de ultima generatie cu ajutorul comenzilor de pe volan, acum cu design nou si configuratie clara, precum si prin comenzi vocale. Functia avansata de comanda vocala poate fi activata prin simpla apasare a unui buton de pe volan si poate procesa mai multe comenzi in acelasi timp. Gama larga de posibilitati de actionare este rezultatul imbunatatirilor pe care le include noua generatie.

La nivel estetic se poate observa grila cromata si ultra-lucioasa, acum mai lata si mai coborata decat inainte. Bara care contine logo-ul Opel este mai inclinata si include lamele care fac o legatura vizuala spre farurile cu design nou. In functie de nivelul de echipare, farurile sunt disponibile cu lampi bi-xenon echipate cu sistemul de iluminare de siguranta AFL+. Toate blocurile optice sunt produse in negru ultra-lucios, avand integrate accente cromate. Blocurile optice includ o semnatura vizuala in forma de aripa: luminile de zi cu tehnologie LED. Proiectoarele de ceata sunt combinate cu insertii negre late si accente cromate. Acestea se latesc inspre pasajele rotilor, pentru a scoate in evidenta latimea partii frontale.

Vederea din lateral a Insignia sedan se diferentiaza mai mult decat inainte de cea a versiunii hatchback, prin designul unic al hayonului si al spoilerului integrat. Linia proeminenta a montantului C al modelului cu cinci usi se estompeaza inainte de a ajunge la marginea posterioara a spoilerului, pentru a accentua silueta clasica de coupe, spune Opel. In cazul variantei cu patru usi, linia proeminenta continua de-a lungul marginii spoilerului, pentru a scoate in evidenta lungimea sedanului.

In spate, bagheta care include logo-ul marcii, cromata, ultra-lucioasa, a fost pozitionata mai jos pe hayon. Aceasta se extinde in cadrul lampilor spate, prin benzi inguste care includ functiile pentru marsarier. Lampile de pozitie/stop ale blocurilor optice spate, formate din 2 parti, sunt echipate in totalitate cu tehnologia LED pentru versiunile sedan si hatchback. Trasatura caracteristica pentru toate versiunile de caroserie este designul in forma de aripa, specific marcii Opel.

Noul Opel Insignia ofera, de asemenea o multime de tehnologii, de caracteristici tehnice pentru siguranta si confort. Acestea includ radarul si sistemele de asistenta pe baza de camere video de ultima ora, de la tempomatul adaptiv la asistentul pentru monitorizarea unghiului mort lateral, sistemul de avertizare privind o coliziune frontala si sistemul de asistenta la parcare de a doua generatie, scaune premium cu certificare AGR si functia de acces in autovehicul si pornire fara cheie „Open & Start”.

Opel Insignia Country Tourer, un nou membru in familia Insignia

“In timp ce varianta infratita Sports Tourer este un station wagon elegant pentru familie si business, noul Insignia Country Tourer exprima o dorinta innascuta pentru aventura. Modelul atletic cu garda la sol ridicata ofera libertate dincolo de constrangerile orasului si ale drumurilor asfaltate. Caracteristicile definitorii includ scuturi protectoare, combinate cu pasaje proeminente ale rotilor si protectii pentru zonele joase ale caroseriei, carora li se adauga tevi de esapament duble”, a anuntat Opel.

Sistemul de tractiune 4×4 este controlat electronic si incorporeaza un ambreiaj pe principii Haldex si un diferential autoblocabil electronic pentru a asigura tractiune ideala atat pe suprafete pavate, dar si in afara lor. Acesta se adapteaza constant la conditiile de drum predominante si variaza distributia cuplului de la 0 la 100% intre punti, precum si intre rotile spate. Beneficiul principal este ca acest proces are loc inainte ca roata sa inceapa sa alunece ca urmare a lipsei de tractiune, cum se intampla pe drumuri ude sau acoperite de zapada, noteaza Opel.

In combinatie cu suspensiile controlate electronic (FlexRide), sistemul de tractiune integrala poate reactiona si mai prompt. Atunci cand este necesar, unitatea de control a distributiei ambreiajului transmite imediat mai mult cuplu axei spate. Senzorii sistemului 4×4 furnizeaza constant modulelor individuale de control informatii despre rata de giratie, acceleratie, unghiul directiei, viteza rotilor, pozitia pedalei de acceleratie, viteza si cuplul motorului, asa incat distributia puterii fata/spate este constant adaptata situatiei de condus, in baza acestor informatii, potrivit producatorului auto german.

Insignia Country Tourer poate oferi propulsie chiar si cand trei dintre roti sunt libere sau pe suprafata alunecoasa si doar una dintre ele are aderenta, spune Opel.

“Cu noul Insignia Country Tourer umplem aceasta nisa sportiva in segmentul mai dezvoltat al clasei medii. Ne permite sa oferim clientilor o alternativa pe care pana acum n-au avut-o la Opel. Pot sa condimenteze calitatea ridicata a varfului nostru de lance cu o doza puternica de aventura. in acelasi timp, suntem increzatori ca aspectul atletic al Insignia Country Tourer va atrage noi clienti catre brandul nostru”, a declarat Duncan Aldred, vicepresedinte interimar vanzari, marketing si servicii post vanzare la Opel.

Pentru Opel Insignia Country Tourer sunt disponibile doua motorizari de top, una pe benzina (2.0 SIDI Turbo de 184 kW/250 CP, 400 Nm) si diesel (2.0 BiTurbo CDTI de 195 CP, 400 Nm). Va fi disponibila si o versiune diesel de intrare in gama (2.0 CDTI de 120 kW/163 CP, 350 Nm si 380 Nm cu overboost) cu o singura teava de esapament.

Atat 2.0 SIDI Turbo, cat si 2.0 CDTI pot avea cutie de viteze manuala cu 6 trepte sau o transmisie automata cu 6 viteze, in timp ce 2.0 BiTurbo CDTI este disponibil doar cu cea din urma.

Masina beneficiaza de anvelope cu talon mai mare si garda la sol majorata cu 20 mm, stopuri cu LED si faruri cu accente cromate si negre.

comenteaza si pe gmclub

Lasa un comentariu