Acasa Foto FOTO: Noutatile de la Salonul Auto de la Frankfurt in imagini

FOTO: Noutatile de la Salonul Auto de la Frankfurt in imagini

de Adrian Mitrea

Premiere Mercedes-Benz la Frankfurt 2013 (sursa - 0-100.ro)
Premiere Mercedes-Benz la Frankfurt 2013 (sursa - 0-100.ro)

Salonul Auto din Germania expunea 8 masini pentru public in primul an in care a fost organizat, 1897, iar acum, dupa 116 ani, numarul de premiere a crescut de zece ori. Am mers la Salonul Auto de la Frankfurt (10-22), iar mai jos poti vedea toate noutatile importante, in imagini. De asemenea, ti-am pregatit si cateva date istorice interesante despre acest eveniment emblematic pentru Germania, care nu s-a tinut mereu la Frankfurt, ci a debutat la Berlin.

click aici pentru galeria foto

Fiindca istoria este importanta, la Salonul Auto de la Frankfurt din acest an au fost prezentate intr-un pavilion special vedetele de acum 30 de ani. Nu este un eveniment intamplator, ci marcheaza revenirea in prim plan a unor nume precum Audi Sport quattro si Opel Monza. In 1983 erau prezentate ca noutati de serie, in 2013 numele lor dau sens unor concepte spectaculoase. Poze cu vedetele de la Salonul Auto de la Frankfurt din 1983 poti vedea AICI.

Iata si cateva date istorice despre expozitiile Salon:

  • Prima editie a avut loc in 1897, la Hotel Bristol din Berlin. Un numar de 8 masini au fost prezentate publicului.
  • In 1921 are loc prima editie dupa Primul Razboi Mondial, iar 67 de marci auto expuneau 90 de automobile in fata publicului, tot in Berlin.
  • In 1931, in pofida marii crize, publicul era interesat de automobile si pentru prima data Salonul Auto a inclus si automobile cu tractiune pe rotile din fata.
  • In 1939, la Berlin, a fost prezentat pentru prima data Volkswagen Beetle – masina poporului.
  • In 1961 Salonul Auto emblematic pentru Germania se tinea deja la Frankfurt, iar in acel an a inceput „febra” sigurantei auto. Centura de siguranta a fost principala noutate de atunci.
  • In 1965 a fost prezentat pentru prima data la Frankfurt un automobil japonez.
  • 1991 a luat nastere expozitia cum este si astazi. In anii impari se tinea la Frankfurt expozitia pentru automobile, iar in anii pari expozitia pentru vehicule comerciale. Aceeasi organizare se pastreaza si in zilele noastre.
  • In 2011 Salonul Auto de la Frankfurt a fost marcat puternic de atentatele teroriste de pe 11 septembrie din SUA. Muzica de la standuri si ceremoniile pompoase au fost anulate, dar evenimentul s-a tinut totusi si a fost vizitat de 800.000 de oameni
  • In 2005 accentul a cazut pe solutiile de mobilitate pentru viitor, masini hibride, masini pe hidrogen si pe etanol
  • In 2007 peste un milion de oameni au trecut pragul Salonului, care de aceasta data a fost concentrat pe eficientizarea motoarelor cu combustie interna pentru scaderea drastica a emisiilor de CO2
  • Criza s-a vazut in 2009 si numarul de vizitatori a scazut la 850.000 de oameni. Masinile pe hidrogen si hybride au revenit in atentia publicului cu tehnologii mai aproape de realitate
  • In 2011 a inceput obsesia pentru masina electrica, sunt prezentate primele modele, iar numarul vizitatorilor si al noutatilor au inceput din nou sa creasca.
  • 2013 este anul in care masinile electrice aproape ca nu lipsesc de la niciun stand, iar ideea care „a luat fata” evenimentului este condusul autonom.

Lasa un comentariu

avatar
  Subscribe  
Notifica-ma despre