Acasa Industrie Carlos Ghosn devine si mai puternic la conducerea Renault. Functia de director operational e desfiintata si inlocuita cu doua posturi noi

Carlos Ghosn devine si mai puternic la conducerea Renault. Functia de director operational e desfiintata si inlocuita cu doua posturi noi

de Vlad Barza

Carlos Ghosn (sursa - Nissan)

Renault a anuntat o schimbare organizatiionala „la varf” si va desfiinta functia de director operational ocupata pana de curand de Carlos Tavares, fiind in schimb create doua noi functii de conducere, scrie Bloomberg. Va exista un director pentru Performanta si unul pentru Competitivitate, iar ambii vor raporta direct lui Carlos Ghosn. Presa franceza a tras rapid concluzia: Ghosn isi sporeste autoritatea si ramane clar singur la „butoane”.

Carlos Tavares a fost din 2011 si pana de curand al doilea om ca importanta in Renault, insa saptamana trecuta a decis sa se retraga,, presat probabil de conducerea Renault care s-a aratat suparata de declaratiile facute in presa de Tavares.

Acum, Renault a anuntat o schimbare organizationala ce consta si in crearea a doua functii noi: director de performanta si director de competitivitate. Nu au fost comunicate numele celor doi sefi, insa ambii vor raporta direct catre Carlos Ghosn si e clar ca nu va mai exista functia de director operational si nici un inlocuitor direct pentru Tavares.

Directorul pentru competitivitate va avea in subordine partea de design, produse, programe, inginerie, productie, furnizori, achizitii, calitate si IT. Directorul pentru performanta va supraveghea cresterea business-ului si strategia comerciala, obiectivele fiind o cota de piata cat mai buna si o marja cat mai mare de profitabilitate.

Reorganizarea concentreaza in mainile CEO-ului Carlos Ghosn raspunderea operationala, iar autoritatea celebrului personaj creste.

Saptamana trecuta Renault a anuntat ca al doilea om din ierarhie, Carlos Tavares, va parasi compania. Un eveniment care a contat mult s-a petrecut pe 14 august cand Bloomberg a publicat un interviu in care Tavares spunea ca i-ar placea sa lucreze pentru GM sau Ford. Oamenii cu functii mari in industria auto rareori fac referire la alte marci in discutiile cu presa, dar si mai rar un mare director spune ca ar vrea sa fie sef al unei marci rivale.

Bloomberg scria ca afirmatia ar fi pus presiune pe board-ul Renault dupa ce mai multi directori si lideri sindicali s-au aratat deranjati de faptul ca Tavares a spus public ca i-ar placea sa conduca doua  companii rivale.

Lasa un comentariu