Va costa peste 100.000 euro, poate parcurge pana la 35 km in mod pur electric si atinge 100 km/h in 4,5 secunde – acestea sunt cifrele cheie care descriu cel mai bine modelul BMW i8, cel mai avansat si mai complex automobil BMW construit pana acum. Producatorul auto german a publicat primele doua fotografii cu masina de serie, asa cum se va gasi in showroom-uri incepand cu 2014.
Hibridul BMW i8 isi va face debutul in premiera mondiala la Salonul Auto de la Frankfurt (10-22 septembrie). Ce alte noutati a mai pregatit BMW pentru Salon poti citi AICI.
Motorul electric al lui i8 dezvolta 96 kW/131 CP si un cuplu maxim de 250 Newton-metru (Nm), fiind cuplat la o transmisie automata cu doua faza. Propulsorul pe benzina de 1,5 litri dezvolta 170 kW/231 CP si un cuplu de 320 Nm si este conectat la o transmisie automata cu sase viteze. Puterea maxima reala, combinata, este de 266 kW/362 CP, iar cuplul maxim de 570 Nm.
Masina are 4.689 mm lungime, 1.942 mm latime, 1.293 mm inaltime si un ampatament de 2.800 mm, oferind locuri pentru patru pasageri. Cantareste de la 1.490 kg (in functie de optiuni) si are un coeficient aerodinamic de 0,26. Anvelopele de pe fata au dimensiunile 195/50 R20, iar cele de pe spate 215/45 R20.
Cu alte cuvinte, BMW i8 este usor, foarte scund, lung si lat, foarte aerodinamic si are anvelope inguste, dar cu diametru mare.
i8 are un consum mediu anuntat de 2,5 litri benzina/100 km si emisii medii de 59 grame CO2/km. Autonomia totala anuntata este de 500 km.
Aceste performante si specificatii (inca estimative) sunt posibile datorita utilzarii masive a fibrei de carbon si aluminiului in constructia acestui model.