Acasa Piata Auto Singura salvare e o repozitionare. Indienii sunt fortati sa modernizeze cea mai ieftina masina din lume

Singura salvare e o repozitionare. Indienii sunt fortati sa modernizeze cea mai ieftina masina din lume

de Vlad Barza

Tata Nano 2012 (sursa - Tata Motors)

Tata Nano, cea mai ieftina masina din lume, s-a lansat in 2009, iar vanzarile sunt in prezent de zece ori mai mici decat ar fi vrut compania. Esecul a venit din cauza problemelor de fiabilitate si din cauza marketingului dezastruos, iar Tata Motors spune ca va lansa un nou Nano care insa va fi repozitionat astfel incat sa devina o „masina inteligenta de oras”. Nano costa acum intre 1.800 si 2.700 euro, noul Nano va fi cu siguanta mai scump.

Cyrus Mistry, presedinte al Tata Motors a declarat la adunarea generala a actionarilor ca Nano va avea mai multe dotari, iar scopul este cresterea calitatii percepute de client, scrie presa indiana. Nano va avea directie asistata, interiorul va fi mai bine finisat, ceva imbunatatiri vor fi aduse si la exterior, iar consumul de combustibil ar trebui sa scada.

Oficialul spune ca vorbim de o repozitionare: Nano nu ar trebui privita ca un ultra low-cost, ci ca un ‘smart city car”, adica un fel de „masina inteligenta de oras”, Aceasta descriere nu contine nici cuvantul low cost, nici „buget” si vrea sa indice faptul ca noul Nano va fi cool.

Lucrurile nu vor fi usoare, iar scurta istorie a lui Nano dovedeste pe larg asta. Masina a avut vanzari slabe, iar in trimestrul trecut s-au vandut doar 6.000 in uriasa tara de peste un miliard de oameni, fata de 27.000 unitati in Q2 2012,

A folosi cuvantul dezastru pentru parcursul comercial al Nano nu este deloc exagerat. Obiectivul era sa se vanda lunar macar 20.000 de Nano, iar acum se vand doar 2.000. Mai mult, din cauza vanzarilor slabe si furnizorii sunt suparati fiindca livreaza mult mai putin si abia supravietuiesc, o parte dintre ei cerand despagubiri de la companie.

Tata Nano costa acum intre 1.800 si 2.700 euro si exact pretul care trebuia sa fie un atu, a ingropat-o, masina fiind considerata prea ieftina si prea putin fiabila chiar si pentru India, una din tarile cu cele mai ieftine masini noi.

In plus, designul nu a fost grozav, consumul era mare, marketingul a fost neinspirat, iar reteaua de distributie s-a extins greu, totul avand un corespondent in cifrele de vanzari.

Si mai mult rau au facut numeroasele stiri despre masini Nano care au luat foc brusc pe sosele. Eticheta de masina care sta foarte prost la partea de siguranta nu a mai putut fi desprinsa.

Lasa un comentariu