Aproximativ 1.600 de angajati de la reprezentantele Mercedes-Benz din Franta ar putea fi trimisi in somaj sau chiar concediati din cauza ca vanzarile masinilor germane ar putea scadea chiar si cu 50-60% ca urmare a deciziei statului francez de a bloca inmatricularea a patru modele Mercedes, relateaza Le Figaro. Totul e parte a disputei dintre Germania si Franta legata de agentul frigorific din instalatia de climatizare a unor modele ale marcii germane.
Franta refuza sa inmatriculeze masini Mercedes Clasa A, Clasa B, CLA si SL, iar pana acum 5.000 de masini din aceste modele nu au putut fi inregistrate in Franta. In conditiile in care aceste patru modele reprezinta cam jumatate din vanzarile anuale Mercedes in Hexagon, seful dealerilor marcii avertizeaza ca lucrurile sunt grave.
Din cei 11.000 de angajati ai retelei, cam 1.600 ar putea fi trimisi temporar in somaj fiindca afacerile unor dealeri pot scadea cu 50-60% din cauza interdictiei impusa in prima parte a lunii iunie.
Jean-Claude Bernard, seful concesionarilor Mercedes din Franta, se arata furios de decizia statului francez si avertizeaza ca 20% dintre dealeri sunt pusi intr-o situatie delicata, fiind realmente „fragilizati” de interdictia la inmatriculare pentru modele care folosesc un agent de racire care nu mai este sustinut de noile directive UE.
Bernard, spune ca 5.000 de oameni au depus un avans si isi asteapta masinile, insa moralul angajatilor retelei este afectat de situatie si multi clienti decid sa se indrepte spre marci concurente precum Audi si BMW, pe fondul acestei situatii complicate.
O directiva UE care a intrat in vigoare la 1 ianuarie 2013 interzice folosirea agentului frigorific R134a in instalatiile de climatizare ale masinilor, acesta trebuind a fi inlocuit de unul dezvoltat de Honeywell si Dupont si numit R1234yf, agent cu emisii de CO2 mult mai reduse.
Insa, Daimler, sustinuta si de agentia germana de transport KBA a refuzat sa treaca la noul lichid de racire, argumentand ca testele nu au dovedit ca acesta nu este periculos si ca nu s-au facut destule masuratori pentru a se trage concluzia ca agentul de racire care a starnit scandalul este inadecvat. In plus, nemtii spun ca la coliziuni pot izbunci incendii din cauza noului gaz si au cerut o derogare de la aplicarea directivei.
Franta a pus paie pe foc, refuzand sa permita inmmatricularea unor masini Mercedes-Benz produse dupa data de 12 iunie, motivand ca nu respecta directivele UE, din cauza acestui gaz de racire. In mod normal, modelele aprobate in Germania erau automat aprobate si in Franta, insa interdictia impusa acum este o dovada ca tensiunile sunt tot mai mari.
Disputa franco-germana e un ecou al diferendului pe tema noilor norme ale emisiilor de CO2 in care Germania nu este de acord cu tinta europeana propusa pentru 2020, si anume media de 95 g CO2/km. Si cancelarul german Angela Merkel s-a aratat impotriva noilor reguli care ar penaliza constructorii germani care inoveaza mult, insa construiesc masini mai puternice si nu au cum sa scada atat de mult media emisiilor. Din cauza nemultumirii Germaniei nu s-a semnat un plan clar comun pentru reducerea emisiilor masinilor noi.
In plus, situatia nu putea fi mai diferita pentru industria auto franceza si cea germana fiindca Volkswagen, Mercedes-Benz, BMW si Audi au ani record de vanzari, in timp ce Renault si PSA Peugeot Citroen au planuri de restrangere a activitatilor din cauza vanzarilor slabe in Europa de Vestsi nu numai.