Toyota, Nissan, Honda si Mitsubishi au semnat o intelegere prin care se angajeaza sa colaboreze pentru instalarea de puncte de incarcare pentru masinile 100% electrice, dar si petru hibridele incarcabile la priza. In Japonia exista 3.000 de borne clasice de incarcare si 1.700 de puncte rapide, insa pe piata e nevoie de mult mai multe. Cele patru companii, desi concureaza „la cutite”, isi dau seama ca la partea de statii de incarcare cel mai bine este sa lucreze in comun si sa foloseasca aceleasi standarde.
Cele patru companii au lansat hibride incarcabile la priza, dar mai ales masini electrice si si-au dat seama ca este in folosul tuturor sa colaboreze pentru a creste numarul de statii de incarcare intr-o tara in care masinile electrice se vand foarte bine fata de Europa unde abia isi gasesc cateva mii de clienti pe an.
In Japonia sunt acum 3.000 de puncte clasice de incarcare, unde masina trebuie sa stea cateva ore, si 1.700 de statii rapide, unde se incarca intr-o jumatate de ora peste trei sferturi din baterie.
Prin aceasta intelegere se doreste suplimentarea numarului de statii clasice cu 8.000 si al celor rapide (dar mult mai scumpe) cu 4.000, fiindca numarul de statii din prezent este mult sub nevoile pietei, spun cele patru mari companii auto intr-un comunicat de presa emis in comun.
Statiile de incarcare rapida vor fi amplasate in parcari de pe autostrazi, in zonele de servicii si in benzinarii, unde soferii nu stau foarte mult, in timp ce statiile clasice de incarcare vor fi amplasate in parcarile din orase si in centrele comerciale.
Guvernul Japoniei acorda in anul bugetar curent subventii de peste 700 milioane euro pentru dezvoltarea infrastructurii de incarcare, iar planurile prevad ca in 2020 sa se ajunga ca o cincime din masinile noi vandute sa fie electrice sau hibride incarcabile la priza.