Acasa Chevrolet Papionul Chevrolet a implinit 100 de ani. 215 milioane de autovehicule l-au purtat

Papionul Chevrolet a implinit 100 de ani. 215 milioane de autovehicule l-au purtat

de Adrian Mitrea

Papionul Chevrolet pe un Fleetmaster din 1947 (sursa - Chevrolet)

Sigla marcii amerciane Chevrolet, in forma de papion, a implinit 100 de ani de existenta. In tot acest timp papionul a suferit zece modificari si a fost pus pe 215 milioane autovehicule, dintre care 60 milioane sunt in circulatie si astazi, a anuntat compania auto.

Originea acestei embleme continua sa fie un mister. In 1913, cofondatorul Chevrolet William C. Durant a lansat papionul, emblema distinctiva Chevrolet, acesta fiind amplasat in centrul partii frontale a modelelor 1914 Chevrolet H-2 Royal Mail si H-4 Baby Grand. Povestile din spatele papionului variaza de la cea care spune ca Durant a fost inspirat de designul tapetului dintr-un hotel parizian pana la cea conform careia a vazut un anunt publicitar intr-un ziar, in timp ce era in vacanta in Hot Springs, Va., S.U.A.

Atat vaduva, cat si fiica lui Durant au explicatii diferite.

In cartea sa din 1929, intitulata „Tatal meu”, Margery Durant spune ca Durant mazgalea uneori modele de logouri pe bucati de hartie in timpul cinei.

„Cred ca, intr-o seara, intre supa si puiul prajit a schitat emblema folosita pe autovehiculele Chevrolet pana in zilele noastre”, scria ea.

Dar, intr-un interviu acordat in 1968, vaduva lui Durant, Catherine, a declarat ca papionul isi avea originea intr-o vacanta petrecuta la Hot Springs in 1912. In timp ce citea un ziar in camera de hotel, Durant a observat un design si a exclamat: „Cred ca asta ar fi o emblema excelenta pentru Chevrolet”.

Aceasta informatie l-a inspirat pe Ken Kaufmann, istoric si editor al revistei The Chevrolet Review, sa afle cat de adevarata este. In editia din 12 noiembrie 1911 a ziarului The Constitution din Atlanta a fost publicat un anunt publicitar pentru „Coalettes”, un produs din carburant rafinat pentru foc, produs de Southern Compressed Coal Company. Logoul Coalettes, asa cum era publicat in anuntul publicitar, avea forma unui papion inclinat, foarte asemanator cu cel care avea sa devina in curand simbolul Chevrolet.

Durant si sotia sa au vazut oare acelasi anunt – sau unul asemanator – in anul urmator, cand se aflau la cateva state distanta spre nord? Ziarul descoperit de Kaufmann a fost publicat la doar noua zile dupa infiintarea Chevrolet Motor Co. Papionul Chevrolet a fost publicat pentru prima oara in editia din 2 octombrie 1913 a ziarului Washington Post , alaturi de indemnul „Cautati acest model!”.

In prezent, un autoturism, un crossover sau un camion Chevrolet este vandut la fiecare 6,39 secunde in una dintre cele 140 de tari in care marca este prezenta. In primele sase luni din 2013 au fost comercializate 2,5 milioane unitati Chevrolet in lume – valoare semestriala record.

Evolutia papionului Chevrolet 1913-2013 (sursa - Chevrolet)

0-100.ro a publicat teste cu noua modele Chevrolet. Le poti revedea mai jos in ordine invers cronologica publicarii.

comenteaza si pe gmclub

Lasa un comentariu