Acasa Piata Auto Ce masini scot romanii la vanzare pe internet, cat cer pe ele si care a fost influenta timbrului de mediu

Ce masini scot romanii la vanzare pe internet, cat cer pe ele si care a fost influenta timbrului de mediu

de Vlad Barza

Numarul de anunturi in functie de pret (sursa - autovit.ro)

Pe o piata auto zbuciumata, sub spectrul timbrului de emdiu, romanii au scos la vanzare tot mai putine masini din intervalul Non Euro – Euro 2, insa un punct pozitiv tine de cresterea cu 70% a numarului de anunturi pentru masini Euro 5, arata datele platformei Autovit.ro. La ce pret sunt puse cele mai multe masini, care sunt modelele preferate si cum va fi piata influentata de timbrul de mediu puteti citi in articol.

Pe platforma Autovit.ro, parte a grupului Allegro, au fost postate in total 490.000 de anunturi in prima jumatate a anului, din care 384.000 au fost pentru autoturisme.

Ce masini scot romanii la vanzare, in functie de norma de poluare

Mai mult de 8 din 10 masini puse in vanzare pe Autovit.ro sunt masini de cativa ani vechime: 20% din masinile puse in vanzare pe Autovit.ro se incadreaza la norma de poluare Euro 5, 36% – Euro 4 si 30% – Euro 3. Astfel, non-euro, Euro 1 si Euro 2 au impreuna mai putin de 15% din anunturile totale regasite in platforma.

Trebuie remarcata o scadere a numarului de anunturi pentru masini non – Euro si Euro 1 (peste 30%), in timp ce la Euro 2 scaderea a fost de 12%. S-au inregistrat insa scaderi si pe segmentul masinilor cele mai tranzactionate pe piata second hand, Euro 3 si Euro 4 cu procente cuprinse intre 6 si 8%, in schimb, au crescut cu un impresionant 70% anunturile pentru masini cu norma Euro 5.

„Scaderea pe segmentul Non Euro – Euro 2 se explica prin faptul ca masinile inmatricultate in Romania pur si simplu nu se mai tranzactioneaza. S-au tranzactionat cat de multe posibil in ianuarie ¬ martie pana la introducerea noului sistem de taxare, apoi proprietarii fie au ramas cu ele fie au ales sa le caseze prin programul Rabla. Totusi, numarul de masini casate prin programul Rabla este destul de mic in comparatie cu numarul de masini de peste 14 ani vechime existente in parcul auto national.  Scaderea de pe segmentul Euro 3 si Euro 4, cele mai tranzactionate masini second hand, este un efect important al timbrului de mediu, care a determinat proprietarii sa renunte momentan la vanzarea masinii si la ideea de a-si cumpara alta masina”, explica Mihai Cune, manager de Business la Autovit.ro.

El adauga ca unii curajosi isi vor „vinde masina” fara transcrierea acesteia pe noul proprietar pentru a evita astfel plata timbrului de mediu. Acest fenomen este unul periculos pentru siguranta traficului, deoarece se vor inmulti accidentele cu masini fara RCA si/sau ITP, cumparatorii care nu figureaza si in actele masinii fiind de obicei mai neglijenti cand vine vorba de plata diferitelor obligatii (impozit, RCA, ITP, amenzi).

Interesanta este evolutia la Euro 5 unde numarul de anunturi a crescut puternic, cu 70%. Doua explicatii sunt: tot mai multe masini Euro 5 sunt deja destul de vechi pentru a fi vandute, astfel ca numarul de automobile de acest tip este mai mare, insa si valoarea mai scazuta a timbrului de mediu este un factor benefic.

La ce pret sunt scoase masinile pe piata

Pretul ramane principalul criteriu la cumpararea unei masini in ziua de astazi. In cazul anunturilor pe Internet, datele Autovit.ro arata ca pretul, dar si negocierea, sunt esentiale.

In primele sase luni ale acestui an, cele mai des intalnite paliere de pret pe Autovit.ro au fost 5-10.000 euro si sub 3.000 euro. Si categoria de masini de peste 10.000 euro are o pondere importanta, de aproximativ un sfert.

Analizand variatiile fata de 2012, o concluzie interesanta este cresterea cu 14% a numarului de anunturi pentru masini de sub 3.000 euro. Pentru intervalul 20-100.000 euro, avansul a fost de 21%. Trebuie luat in calcul si faptul ca intervalul 3-10.000 euro a inregistrat scaderi ale numarului de anunturi.

Trendul descendent pe palierul de pret 3-10.000 Euro, in general masini Euro 3 si Euro 4, se datoreaza in principal timbrului de mediu care, din cauza valorilor foarte mari, a incetinit sau chiar oprit anumite tranzactii. Foarte putini proprietari de masini Euro 3 si Euro 4 isi permit sa piarda acum un procent important din valoarea masinii scoase la vanzare asa ca prefera sa pastreze masinile pentru viitor, sperand in schimbarea sistemului de taxare, vor cauta solutii de evitare a timbrului de mediu sau, in cele din urma, vor reveni in piata pentru a evita amanarea momentului vanzarii pana cand masina mai are un pret bun, sunt de parere reprezentantii Autovit.

Ce modele sunt cele mai populare

Asa cum arata si datele DRPCIV legate de reinmatriculari, Volkswagen si Opel sunt marcile cel mai des implicate cand e vorba de tranzactii pe piata interna SH. Si datele Autovit.ro arata ca masinile acestor marci apar in cele mai multe anunturi.

Volkswagen Golf (peste 16.000) si Passat, Opel Astra, Ford Focus si Audi A4 sunt in top cinci, iar printre modelele din top zece se numara Dacia Logan, Opel Corsa, BMW seria 3, Skoda Octavia si Audi A6.

Programul Rabla va ajuta un pic piata masinilor noi

In primele sase luni ale anului piata masinilor noi a fost la un nivel foarte slab, cu o medie lunara de 4.000 de unitati. In a doua parte lucrurile se vor imbunatati, dar nu mult, simtindu-se si efectele programului Rabla care a inceput foarte tarziu si care va avea probabil o pondere de 10-15% intr-o piata a masinilor noi care va atinge cel mult 60.000 unitati, nivel care o duce la nivelul anilor 90′, estimeaza reprezentantii autovit. O parte dintre tichetele Rabla isi vor pierde valabilitatea, altele au ajuns la valori foarte foarte mici, chiar si la 1.300 lei.

Disparitia unui concurent: mobile.ro

La 1 iulie s-a inchis site-ul de anunturi mobile.ro care concura atat cu autovit.ro, cat si cu auto.ro. Intrebat ce inseamna pentru autovit.ro inchiderea unui concurent, Mihai Cune a admis ca este un lucru bun, insa a adaugat ca mobile.ro avea oricum mai putine anunturi si nici nu a avut o influenta deosebita asupra pietei.

Autovit.ro. Aproape un milion de anunturi pe an, afaceri de peste 7 milioane lei

Autovit.ro s-a infiintat acum 13 ani, iar din 2009 face parte din Allegro Group, filiala europeana a gigantului media Naspers din Africa de Sud. Allegro detine in Romania si platformele mercador.ro si compari.ro.

Pe autovit.ro au fost postate 965.000 de anunturi anul trecut cand cifra de afaceri a fost de 7,3 milioane lei. Site-ul are intre 1,5 si 1,9 milioane de vizitatori unici pe luna, numarul de afisari trece de 110 milioane/luna, iar ca si clientii, se numara 800 de dealeri auto.

Pretul pentru postarea unui anunt simplu este de 1,5 Euro + TVA la plata prin card, respectiv 2 Euro + TVA in cazul platii prin SMS. Promovarile se tarifeaza separat. Perioada de afisare a unui anunt este de 15 zile, ulterior acesta putand fi prelungit de catre vanzator daca este cazul. Autovit are aplciatii atat pe Android, cat si pe App Store.

Numarul de anunturi in functie de norma de poluare (sursa - autovit.ro)

Lasa un comentariu