Dacia a inceput sa trimita componente si catre uzina Lada-AvtoVAZ din Togliatti, Rusia, ca parte a unui program vast prin care Renault modernizeaza gama Lada si cu sprijin de la Dacia, a spus la un eveniment de presa, Igor Clopot, sef al Centrului Logistic ILN Dacia. La Togliatti se va construi o berlina bazata pe gama X52 (nume de cod pentru noua generatie Logan si Sandero), iar de la Mioveni sunt trimise in Rusia cu camionul si cu trenul componente pentru acest proiect, pentru masini Nissan construite la AvtoVAZ, dar si pentru uzina Avtoframos de langa Moscova unde sunt construite Logan, Sandero si Duster.
De la uzina Dacia pleaca automobile catre 68 de tari si colectii CKD catre aproape zece uzine de productie, insa cea mai interesanta schimbare tine de faptul ca ia amploare expedierea de piese catre uzina Lada-AvtoVAZ din orasul rus Togliatti.
Renault a preluat 25% din AvtoVAZ in 2008, iar din decembrie 2012 detine impreuna cu Nissan controlul celui mai mare producator auto rus. Pana in 2014 se va ajunge ca Renault sa aiba 50,1% din noul joint-venture, dupa investitii de 366 milioane dolari, iar Nissan va detine 17% din actiuni si va investi 376 milioane dolari.
Marea miza tine de dezvoltarea pe o piata auto uriasa, cea rusa, unde Lada a capatat o imagine invechita fiindca s-a modernizat prea putin in ultimii 20 de ani. Renault-Nissan poate intineri gama si in ochii unor clienti masinile acestei marci pot redeveni interesante.
Primele roade ale colaborarii se vad deja, a fost inaugurata o noua linie de asamblare in primavara lui 2012, iar tot atunci a inceput productia Lada Largus, model bazat pe vechiul Logan MCV.
Catre uzina Togliatii sunt trimise cu trenul (durata fiind 14 zile) sau cu camioanele (noua zile de drum) componente pentru masinile programului X52 care implica faptul ca Lada va construi modele pe baza noului Logan, a spus Igor Clopot, sef al centrului Logistic de la dacia, facand referire la o berlina care va fi vanduta sub sigla Lada.
Despre aceasta berlina sub sigla Lada, dar probabil bazata pe noul Logan, se stiu inca prea putine lucruri, insa programul noii aliante Renault-Nissan-AvtoVAZ prevede cinci modele sub sigla celor trei marci, primele doua deja fiind pe piata: Lada Largus si Nissan Almera. De la Mioveni sunt trimise la Togliatii piese si pentru Nissan, insa e prea devreme de spus daca acestea vor fi destinate si noilor modele Datsun, marca reinviata de alianta.
Rusia este o tara esentiala pentru Groupe Renault, iar acolo s-au vandut in total anul trecut peste 150.000 de unitati Duster, Sandero si Logan, sub sigla Renault. Francezii produc aceste trei modele la uzina Avtoframos care a fost extinsa in 2010.
Federatia Rusa are 145 de milioane de locuitori si un parc auto de 34 milioane vehicule. Salariul mediu lunar este 550 euro, iar vanzarile anuale de masini noi ar putea ajunge la 3,4 milioane in 2015. Studiile arata ca in peste zece milioane de gospodarii din Rusia veniturile sunt de peste 50.000 dolari/an.