La mijlocul acestei saptamani doi romani pleaca intr-un interesant si palpitant raliu caritabil, urmand sa parcurga in total peste 18.000 km intre Londra si capitala Mongoliei, Ulan Bator. Echipa, numita Mongolification, este formata din Vlad Grigore si Razvan Stuparu, ei urmand sa plece cu un Peugeot 206 intai spre Londra, apoi spre Mongolia, trecand prin Romania, dar si prin indepartatele tinuturi ale Asiei Centrale, pe drumuri aflate la peste 4.000 de metri altitudine si prin nesfarsitul desert al tarii de destinatie.
Competitia Mongol Rally este printre cele mai cunoscute raliuri de anduranta, au mai luat parte romani si in anii trecuti, iar partea frumoasa este ca nu exista un traseu fix si nu sunt incurajati vitezomanii, ci din contra, sunt apreciati cei care aleg trasee mai lungi, putand astfel sa inteleaga ceva despre locurile vizitate, putand apoi sa povesteasca experiente palpitante, a explicat intr-un interviu pentru HotNews.ro, Vlad Grigore.
Nu e de mirare ca traseul Londra-Ulan Bator poate fi parcurs in mai putin de o luna, insa la o editie precedenta un echipaj „plimbaret” a facut mai mult de trei luni!
Editia din 2013 este a zecea. In 2004 au plecat sase echipaje, anul acesta sunt 280 de echipe, unul din ele fiind Mongolification format din Vlad Grigore, care lucreaza in banking, si Razvan Stuparu, care este stomatolog. Ei vor pleca miercuri spre joi (10-11 iulie) catre Londra, unde iau startul si apoi vor trece prin Praga, oprire obligatorie pentru toti, iar spre 17 iulie vor ajunge din nou in Romania, in drumul catre Ulan Bator.
De acolo urmeaza multe tari pentru care a fost grea si plina de birocratie obtinerea vizei, insa drumul va fi interesant tinand cont ca va contine locuri in care putini romani ajung: Georgia, Azerbaijan, Turkmenistan, Uzbekistan, Tadjikistan, Kyrgisztan, Kazahstan, Rusia si Mongolia. Masina, botezata Yurti, nu are in plus decat scut metalic si proiectoare.
Mongol Rally nu e o competiie cu clasament si etape stricte, nu conteaza cand ajungi si nici pe unde ajungi. Baietii isi propun sa ajunga cam intr-o luna, deci pe 16 sau 17 august, iar organizatorii percep de la fiecare echipaj o taxa de inscriere de 500 lire sterline, banii urmand a fi folositi in scopuri caritabile de organizatorii britanici, cauza din acest an fiind salvarea padurilor tropicale.
Exista insa si restrictii de participare, masina trebuind sa nu fie mai veche de zece ani si sa aiba motor sub 1,2 litri. O conditie importanta tine de faptul ca la destinatie masina trebuie donata organizatorilor care o vor scoate la licitatie, profiturile urmand sa se duca spre scopuri caritabile.
Ritmul de parcurgere a traseului va fi alert in Europa, mai ales intre Londra si Romania si apoi pe portiunea de circa 2.200 km spre capiatala georgiana Tbilisi. Apoi baietii vor incetini ritmul pentru a vizita locuri precum capitala azera Baku, legendarul oras uzbek Samarkand sau Craterul Diavolului din Turkmenistan. Vor fi cu siguranta momente la limita pe riscanta „autostrada Pamir”, la peste 4.000 metri, iar in Mongolia vor avea de mers peste 1.000 km pe drumuri nu prea grozave si intr-o pustietate desavarsita.
Organizatorii folosesc bani de inscriere pentru cauze caritabile, in toate editiile de pana acum suma stransa fiind de 5 milioane lire. Echipele nu primesc premii in bani, dar raman cu experienta unui drum aventuros si cu placerea ca au vazut tari diverse.
ACESTA este site-ul evenimentului, iar AICI gasiti blogul echipei, unde va fi postat un jurnal plus poze.