Acasa General Motors General Motors si Honda au devenit parteneri strategici pentru a dezvolta tehnologii pe baza de celule de carburant

General Motors si Honda au devenit parteneri strategici pentru a dezvolta tehnologii pe baza de celule de carburant

de Adrian Mitrea

Orificiu alimentare Opel Hydrogen4 (sursa - General Motors)

Producatorii auto General Motors (GM) si Honda au anuntat marti, 2 iulie, incheierea unui contract cadru pe termen lung, definitiv, de colaborare pentru dezvoltarea generatiei viitoare de sisteme de celule de carburant si de tehnologii de stocare a hidrogenului, in intervalul de timp pana in anul 2020. Se preconizeaza ca succesul colaborarii va fi asigurat prin impartasirea cunostintelor, a economiilor de scara si adoptarea unor strategii comune de aprovizionare, au anuntat cele doua companii auto.

GM si Honda intentioneaza sa colaboreze cu toate partile implicate pentru a dezvolta in continuare infrastructura de alimentare, care este de o importanta majora pentru viabilitatea pe termen lung si acceptarea autovehiculelor cu celule de carburant de catre clienti.

„Colaborarea are la baza punctele forte ale Honda si GM, in calitate de lideri in domeniul tehnologiei celulelor de hidrogen”, a declarat Dan Akerson, presedinte si director general (CEO) al GM.

„Suntem convinsi ca aceasta colaborare este cel mai bun mod de a dezvolta aceasta tehnologie importanta, cu potential de a contribui la reducerea dependentei de petrol si de a asigura o mobilitate durabila”, a adaugat seful GM.

GM si Honda sunt lideri recunoscuti in domeniul propulsiei cu celule cu carburant. Conform Clean Energy Patent Growth Index, GM si Honda detin locul 1, respectiv locul 2 in ceea ce priveste numarul total al brevetelor referitoare la celulele de carburant inregistrate in perioada 2002-2012, de peste 1.200 pentru ambele companii.

„Fata de celelalte tehnologii cu emisii zero de CO2, autovehiculele electrice cu celule de carburant au avantajul decisiv al autonomiei de functionare si al intervalului de realimentare, la fel de bune ca in cazul autovehiculelor pe benzina conventionale. Honda si GM sunt nerabdatoare sa accelereze penetrarea pe piata a acestei tehnologii ecologice si extrem de importante pentru mobilitate, iar eu de-abia astept inceperea acestei colaborari, pentru a fuziona tehnologiile noastre lidere in domeniul celulelor de carburant si a crea un sistem avansat, care va fi in acelasi timp mai performant si mai accesibil”, a spus Takanobu Ito, presedinte si director general al Honda Motor Co.

Project Driveway, un program GM lansat in 2007, a atins aproape 5 milioane de kilometri parcursi in lumea reala cu ajutorul unei flote de 119 autovehicule cu propulsie pe baza de hidrogen, mai mult decat a realizat orice alt producator auto.

La randul sau, Honda a inceput programul de leasing pentru modelul Honda FCX in 2002 si a asigurat 85 de autovehicule pentru SUA si Japonia, inclusiv succesorul acestuia, modelul FCX Clarity. Honda a livrat aceste autovehicule unor clienti din SUA si a colectat date valoroase referitoare la utilizarea autovehiculelor electrice cu celule cu carburant.

Dupa cum s-a anuntat deja, Honda intentioneaza sa lanseze succesorul modelului FCX Clarity in Japonia si in SUA in 2015, iar apoi in Europa. GM isi va anunta ulterior planurile referitoare la productia de celule de carburant.

„Tehnologia celulelor de carburant asigura raspunsuri pentru multe dintre provocarile asociate automobilelor in momentul de fata: dependenta de petrol, emisiile, eficienta, autonomia de functionare si intervalele de realimentare. Autovehiculele cu celule de carburant pot functiona pe baza de hidrogen regenerabil, obtinut din surse cum ar fi energia vantului sau biomasa. Singurele emisii ale autovehiculelor cu celule de carburant sunt vaporii de apa”, spun Honda si GM intr-un comunicat de presa comun.

In plus, noteaza companiile auto, autovehiculele cu celule de carburant pot avea o autonomie de functionare de pana la 650 km, pot fi realimentate in doar trei minute, iar tehnologia de propulsie poate fi utilizata pentru autovehicule de dimensiuni mici, medii si mari.

General Motors si partenerii sai produc autovehicule in 30 de tari, compania detinand o pozitie de lider pe cele mai mari si mai active piete auto din lume. GM, filialele si societatile sale mixte comercializeaza autovehicule sub marcile Chevrolet, Cadillac, Baojun, Buick, GMC, Holden, Isuzu, Jiefang, Opel, Vauxhall si Wuling.

Honda Motor Co. proiecteaza, produce si comercializeaza la nivel mondial automobile, motociclete si componente electrice. Honda produce anual peste 25 de milioane de motoare pentru cele trei linii de produse ale sale. Honda si partenerii sai construiesc aceste produse in peste 60 de uzine din 27 de tari, avand peste 179.000 de angajati la nivel mondial.

Lasa un comentariu