Acasa Industrie Compania de logistica Gefco Romania se bazeaza pe Rusia si Orientul Mijlociu pentru a creste cu 15% anul acesta

Compania de logistica Gefco Romania se bazeaza pe Rusia si Orientul Mijlociu pentru a creste cu 15% anul acesta

de Vlad Barza

(sursa -trans-port.com.ua)

Gefco, companie de logistica detinuta pana acum cateva luni de Peugeot-Citroen si preluata apoi de Caile Ferate Ruse, se orienteaza tot mai mult spre est, iar filiala romaneasca se bazeaza si ea pe aceasta orientare, pentru a-si creste cu 15% afacerile, dupa un 2012 mai slab, a spus Christophe de Korver, seful filialei locale. Gefco are afaceri de peste trei miliarde euro pe plan global, transportand marfuri din cele mai diverse industrii, ponderea cea mai mare avand-o insa domeniul auto.

Cea mai mare companie feroviara rusa, RZD, are peste un milion de angajati si este codusa de Victor Yakunin, unul dintre apropiatii presedintelui Putin. Rusii au semnat pe 5 noiembrie, actele pentru a prelua trei sferturi din actiunile Gefco, contra a 800 milioane euro.

Care a fost urmarea? Reprezentantii Gefco spun ca rusii de la RZD nu au inceput investitiile de proportii, ci sunt intr-un proces atent de observare a activitatii grupului logistic, pentru a vedea exact care sunt nevoile de dezvoltare. PSA Peugeot-Citroen a vandut Gefco fiindca avea mare nevoie de bani si nici nu mai putea investi pentru dezvoltarea operatorului logistic.

Gefco are in Rusia afaceri de 280 milioane euro si mai multe baze situate mai ales in zona principalelor uzine auto din regiunile Moscova, St Petersburg, Togliatti si Kaluga.

In Romania, Gefco opereaza din 2005, legaturile cu Rusia au debutat in 2008, iar filiala locala a avut un 2012 mai slab in care afacerile au scazut, insa sunt asteptari mari pentru 2013.

„Situatia se prezinta mult mai bine fiindca anul trecut am investiti pentru a muta operatiunile din Vestul Europei, unde e mai putina activitate, catre regiuni care cresc puternic, cum ar fi Rusia si Orientul Mijlociu, iar rezultatele au fost un succes. In plus, cativa dintre clientii nostrii au avut mare succes in Africa si Asia si de aceea estimam ca pe acele regiuni vom avea dezvoltari, iar cifra de afaceri va creste cu 15% in 2013”, spune seful Gefco Romania, care precizeaza insa ca e cam devreme pentru a se face estimari foarte exacte.

Segmentul auto este de departe cel mai important pentru Gefco Romania, reprezentand 60% din operatiunile totale, cifra cuprinzand atat transportul de automobile Dacia, dar si cel de componente, catre si dinspre tara noastra. „Unele componente merg in vestul Europei, dar altele vin catre Romania fiindca destui producatori din Europa centrala trimit piese catre fabricile din Romania”, spune Christophe de Korver.

Gefco transporta si componente auto catre Rusia, din tara noastra, catre componentieri din reteaua unor fabrici auto ruse cum ar fi Avtoframos de langa Moscova, AvtoVAZ – Lada Togliatti sau Volkswagen si Peugeot-Citroen din orasul Kaluga. „E vorba de componente cu caracteristici speciale si in cantitati reduse, astfel incat nu e rentabil sa se construiasca in Rusia fabrici pentru acestea”,a explicat seful Gefco.

Rusia este o piata uriasa si autoritatile de acolo au incurajat toti marii producatori auto aa deschida uzine, descurajand totodata si importul de masini prin taxe vamale prohibitive, de peste 25%. Gefco Romania a trimis in Rusia 1.000 de camioane cu produse in 2012, in timp ce din Rusia in Romania au venit 250, lucru reflectat si in balanta comerciala dintre cele doua tari unde Rusia exporta mult mai mult catre Romania.

Seful Gefco Romania spune insa ca Rusia este promitatoare fiindca, pana acum, cele mai mari uzine auto s-au deschis in nord, unde insa a aparut o oarecare saturatie, iar tendinta este acum ca si sudul Rusiei sa se dezvolte, insa nu prin uzine construite de la zero, ci prin modernizarea unor mai vechi fabrici. Gefco va profita fiindca spre sudul Rusiei vor putea fi livrate mai usor componente, traversand Marea Neagra.

Rusia este o piata promitatoare, insa birocratia, formalitatile vamale complicate, certificarile necesare si distantele uriase sunt inca obstacole mari.

In 2012 valoarea schimburilor comerciale dintre Romania si Rusia a fost de 4,4 miliarde dolari, din care 3,07 miliarde dolari au fost exporturile ale Rusiei catre tara noastra si doar 1,35 miliarde dolari produse trimise catre Rusia. In primele patru luni ale acestui an exporturile Romaniei catre Rusia au urcat cu 41%, la peste 500 milioane dolari.

Gefco este prezenta in Romania din 2005 si a avut o cifra de afaceri de 43,3 milioane euro in 2011, crestere de 30% fata de 2010. In 2012 cifra a scazut insa la 42 de milioane euro.

Lasa un comentariu