Acasa BMW In garajul nostru: BMW X1 facelift

In garajul nostru: BMW X1 facelift

de Adrian Mitrea

Test Drive cu BMW X1 Facelift (sursa - 0-100.ro)
Test Drive cu BMW X1 Facelift (sursa - 0-100.ro)

Probabil te intrebi de ce am ales sa testam acest BMW X1. Ei bine, X1 a primit in 2012 un facelift si, dincolo de asta, masina din acest test e un simbol de rafinament si performanta de la BMW. Adica are o configuratie la care viseaza orice pasionat de SUV-uri compacte. Si pentru ca BMW are mai multi clienti-aspiranti decat unii care chiar isi permit masinile marcii, pretul acestui X1 din test are grija ca situatia sa ramana asa. Putini si-l vor permite exact asa cum e.

click aici pentru galeria foto

Concept

Lansat initial in 2009, X1 inca se afla la prima generatie, insa restilizarea din 2012 il aduce mai aproape de modelele BMW lansate in 2011-2012. Cel mai mic exponent al familiei de modele X demonstreaza din nou ca a fost conceput cu o viziune limpede in minte, reusind sa tina piept cu succes competitorilor redutabili aparuti intre timp: Audi Q3 si Range Rover Evoque.

Deci un concept initial bun demonstreaza ca poate trece cu brio testul timpului.

Design

Restilizarea i-a adus lui X1 noi faruri, cu angel eyes cu lumina rece si o lumina de accent in partea superioara a blocului optic. Interiorul a primit un nou selector pentru cutia de viteze si chiar si o plafoniera noua si moderna – ca tot am criticat la X5 si X6 plafonierele cu design ieftin.

Cu toate aceste actualizari pe X1 tot nu sunt disponibile faruri integrale cu LED – cum pot avea optional fratii mai mari – si instrumentele de bord sunt in continuare clasice – cu multe ace-indicatoare si o zona restransa dedicata afisajului pentru computerul de bord.

Tehnologie, confort si dotari

De asemenea, acest facelift nu rezolva nici problema cu spatiile de depozitare putine si suporturile de pahare pozitionate neinspirat. Unul dintre ele poate fi acoperit de cotiera, daca aceasta e glisata spre inainte, iar celalalt suport pentru pahare sta fie in interiorul cotierei centrale, fie agatat de consola centrala, intr-o pozitie care poate deranja genunchii pasagerului din dreapta.

Interior BMW X1 xDrive25d (sursa - 0-100.ro)
Interior BMW X1 xDrive25d (sursa - 0-100.ro)
Pozitia butoanelor pentru climatizare a fost mutata deasupra celor pentru audio. Pana acum erau pozitionate invers (poza inainte de facelift / poza dupa facelift). Despre climatizare merita spus ca poate fi reglata pe doua zone si, atentie!, exista si un buton de sincronizare a celor doua zone, putand face reglajul simultan. Aceasta posibilitate lipseste la multe masini cu climatizare bi-zona, inclusiv la BMW Seria 1 si BMW Seria 3.

Daca optezi pentru pachetul xLine primesti o tapiterie speciala cu X-uri gravate pe tetiere (toate cele 4 principale, nu si pe a 5-a tetiera). Iar daca tapiteria e deschisa la culoare si bifezi din lista de optiuni si ornamentele din lemn Fineline Bay atunci vei avea un habitaclu foarte prietenos ochiului. Interesant e ca aceste ornamente Fineline Bay arata mult mai a lemn decat alte finisaje din furnir oferite de BMW pe modelele sale.

Micile retusuri aduse de facelift sunt accentuate si de noi culori, cum este vopseaua indrazneata Valencia Orange de pe masina din test. In combinatie cu ornamentele cromate de la geamuri, aceasta vopsea e de efect chiar daca te afli in masina. Combinatia de portocaliu si crom arata foarte bine atunci cand privesti in oglinzile retrovizoare. Imagineaza-ti urmatorul scenariu: afara ploua si sunt circa 10 grade Celsius, picaturile de apa se vad frumos asezate aleator pe capota si pe soldurile discrete ale masinii, iar culoarea exterioara Valencia Orange devine si mai vie gratie ploii. Baghetele cromate de la baza geamurilor sunt vizibile si din masina si transmit un aer rece prin sticla punctata de ploaie. Contemplandu-le din habitaclul cald, dichisit cu piele crem si lemn, senzatiile premium te ating la inima cum n-ai fi crezut ca un X1 ar fi in stare.

De aceea repet ce spun aproape de fiecare data cand scriu despre o masina premium: configuratia atenta iti aduce in garaj ce trebuie!

Interior BMW X1 xDrive25d (sursa - 0-100.ro)
Interior BMW X1 xDrive25d (sursa - 0-100.ro)
Bancheta spate se remarca prin sezutul sau inclinat ce contribuie in mod decisiv la confort. De asemenea, spatarele scaunelor din spate au unghi de inclinare ajustabil. Soferul si pasagerul din dreapta se pot rasfata cu suport lateral reglabil prin pernite de aer. Deci poti regla latimea si sustinerea spatarului in functie de dimensiunile corpului tau si de tipul de drum pe care rulezi.

Sistemul de navigatie si multimedia este cea mai scumpa dotare optionala pe acest X1 din test. Costa 3.000 euro cu TVA. Cam mult, insa in afara de pret chiar nu ai ce sa-i reprosezi. Functioneaza impecabil si gestioneaza cu succes toate setarile masinii. Si optiunea pentru integrarea iPhone in cotiera e utila, avand pe langa prinderea ferma si incarcare si racire a terminalului, plus posibilitatea de a „suge” din el internet pentru a asculta in masina muzica de care vrei prin intermediul unor aplicatii precum AUPEO!.

Pe sosea

Nota 10 merge si la motor. Inscriptia xDrive25d de pe portierele din fata te anunta ca sub capota se afla un motor diesel de 2 litri, supraalimentat cu doua turbine. Asa se face ca acest propulsor dezvolta 218 Cai Putere (CP) si un cuplu maxim impresionant de 450 Newton-metru (Nm).

As zice ca e cel mai performant si mai eficient motor diesel de pe piata, in categoria lui de cilindree.

Acest propulsor face ca X1 sa atinga 100 km/h in doar 6,8 secunde. Adica acest BMW X1 e aproape la fel de rapid ca un Volkswagen Golf 7 GTI (0-100 km/h in 6,5 secunde). Din punct de vedere dinamic X1 xDrive25d e foarte apropiat de BMW Seria 3 si BMW Seria 1.

Test Drive cu BMW X1 xDrive25d Facelift (sursa - 0-100.ro)
Test Drive cu BMW X1 xDrive25d Facelift (sursa - 0-100.ro)
Suspensia si sistemul de directie sunt incredibil de bine reglate pentru a transmite atat confort, cat si sportivitate. Cu jantele standard de 18 inch BMW X1 e o masina foarte agila si precisa, care duce la nivel de arta manevrabilitatea SUV-urilor compacte. Directia e grea, precisa – specifica BMW.

Da, ai citit bine, jantele spectaculoase de 18 inch, cu spite in „Y”, sunt standard pe BMW X1 xDrive25d.

Transmisia este automata (Steptronic) cu 8 viteze si are un rol esential in sportivitatea si confortul pe care le resimti la volan. Modurile sale (automat, sport si secvential) de functionare isi pot gasi un corespondent in orice sofer, indiferent de stilul sau de condus.

Exista si un mod ECO PRO care odata activat reduce la minim consumul (dar si performantele). Intr-o utilizare obisnuita garnisita cu dese excese de sportivitate am obtinut un consum mediu real in test drive de 8,6 litri motorina/100 km (50% urban, 50% extraurban). X1 xDrive25d e genul de masina al carui consum nu sare de 6 litri motorina/100 km nici la viteze de autostrada (130-140 km/h).

Concurenti

BMW X1 are greaua misiune de a se lupta Range Rover Evoque si Audi Q3. Fiecare model are asii sai in maneca. Evoque are un design traznet – e un concept devenit realitate. Q3 e cel mai mic dintre cele trei si se preteaza cel mai mult unei utilizari cotidiene, avand inclusiv motorizari plafonate ca pretul sa nu atinga cote alarmante. X1 are de partea lui performanta, complexitatea si finetea.

Concluzii

In concluzie, BMW X1 xDrive25d e un SUV compact aproape ireprosabil, dar un pic cam scump in configuratiile sale de top. X1 porneste de la 28.000 de euro cu TVA in Romania, iar o versiune diesel varf de gama cum este cea din test costa aproape 55.600 euro cu TVA.

click aici pentru caracteristici tehnice si specificatii ale modelului testat

BMW X1 xDrive25d (sursa - 0-100.ro)
BMW X1 xDrive25d (sursa - 0-100.ro)

Lasa un comentariu

avatar
  Subscribe  
Notifica-ma despre