Opel a anuntat ca lanseaza in toamna, la Salonul Auto de la Frankfurt (12-22 septembrie), o versiune restilizata a modelului Insignia – varful de gama al marcii auto germane. Este pentru prima data din 2008 (anul lansarii) incoace cand Insignia primeste imbunatiri atat de mari si retusuri estetice, avand acum un nou sistem multimedia si motorizari noi si optimizate.
Popularul motor turbo diesel de 2 litri (2.0 CDTI) devine si mai eficient odata cu acest facelift al Insignia, avand un consum mediu de 3,7 litri motorina/100 km atat la versiunea de caroserie cu patru usi, cat si la cea cu cinci usi (liftback), echipate cu transmisie manuala cu 6 viteze si sistem Start/Stop. Motorul 2.0 CDTI este disponibil in doua versiuni de putere (88 kW/120 CP, 320 Nm cuplu maxim si 103 kW/140 CP, 370 Nm cuplu maxim), ambele avand acelasi consum si emisii de CO2/km de 99 grame.
In cazul versiunii Sports Tourer consumul de motorina creste de la 3,7 litri/100 km la 3,9 litri/100 km.
click aici pentru galeria foto
Cea mai performanta unitate diesel ramane 2.0 BiTurbo CDTI de 143 kW/195 CP. Motorul diesel de inalta performanta cu turbocompresoare secventiale in doua trepte atinge un cuplu maxim de 400 Nm si se distinge printr-un raspuns foarte prompt.
Foarte interesante devin si motorizarile pe benzina ale Opel Insignia. Este vorba despre motorul 2.0 SIDI Turbo cu o putere de 184 kW/250 CP si un cuplu maxim de 400 Nm, precum si unitatea 1.6 SIDI Turbo de noua generatie, cu o putere de 125 kW/170 CP si un cuplu de 260 Nm, si chiar de pana la 280 Nm, cu functie de amplificare (SIDI = Spark Ignition Direct Injection). Aceste doua motoare turbo pe benzina pot fi combinate cu o transmisie manuala cu sase trepte de viteza si cu un sistem Start/Stop sau o transmisie automata noua cu sase trepte de viteza, cu frecare redusa. Pe langa versiunea cu tractiune pe puntea fata, unitatea SIDI Turbo de 2 litri este disponibila si pentru versiunea cu tractiune integrala.
Acum pentru Insignia este disponibila o generatie complet noua de sistem infotainment. Acesta integreaza in autovehicul multe functii pentru smartphone si poate fi actionat simplu si intuitiv prin intermediul unui touchpad amplasat pe consola centrala.
Panoul de comanda cu lac negru piano si accente cromate a fost mult simplificat. Acesta are acum doar cateva butoane, astfel incat actionarea sistemului infotainment si, de exemplu, a sistemului de climatizare, este rapida si intuitiva, spune Opel.
Noua generatie a sistemului infotainment a modelului Insignia poate fi controlata prin intermediul unui ecran color de 8 inch, cu actionare tactila. De la ecranul de pornire soferul poate accesa toate functiile si submeniurile, cum ar fi posturile radio, titlurile melodiilor, conexiunea smartphone sau navigatia cu harta 3D, prin intermediul butonului central sau al ecranului tactil, prin comanda vocala sau cu ajutorul touchpad-ului complet nou. Sistemul infotainment poate fi personalizat, putand fi memorate pana la 60 de preferinte (de exemplu, liste de redare, numere de telefon, adrese de navigatie).
Touchpad-ul este ergonomic integrat in consola centrala si ofera un mod complet nou, rapid si intuitiv de acces la sistemul infotainment. Suprafata tactila, iluminata, reactioneaza imediat la miscarea degetelor include si o caracteristica de raspuns tactil, simplificand foarte mult utilizarea noii generatii de sistem infotainment, fara a distrage atentia soferului de la trafic. Cu ajutorul acestui touchpad pot fi introduse si litere, prin atingere cu varful degetelor, de exemplu la cautarea titlului unei piese in baza de date sau a unei localitati in sistemul de navigatiin plus, soferul Insignia poate comanda sistemul infotainment de ultima generatie cu ajutorul comenzilor de pe volan, acum cu design nou si configuratie clara, precum si prin comenzi vocale. Functia avansata de comanda vocala poate fi activata prin simpla apasare a unui buton de pe volan si poate procesa mai multe comenzi in acelasi timp. Gama larga de posibilitati de actionare este rezultatul imbunatatirilor pe care le include noua generatie.
La nivel estetic se poate observa grila cromata si ultra-lucioasa, acum mai lata si mai coborata decat inainte. Bara care contine logo-ul Opel este mai inclinata si include lamele care fac o legatura vizuala spre farurile cu design nou. In functie de nivelul de echipare, farurile sunt disponibile cu lampi bi-xenon echipate cu sistemul de iluminare de siguranta AFL+. Toate blocurile optice sunt produse in negru ultra-lucios, avand integrate accente cromate. Blocurile optice includ o semnatura vizuala in forma de aripa: luminile de zi cu tehnologie LED. Proiectoarele de ceata sunt combinate cu insertii negre late si accente cromate. Acestea se latesc inspre pasajele rotilor, pentru a scoate in evidenta latimea partii frontale.
Vederea din lateral a Insignia sedan se diferentiaza mai mult decat inainte de cea a versiunii hatchback, prin designul unic al hayonului si al spoilerului integrat. Linia proeminenta a montantului C al modelului cu cinci usi se estompeaza inainte de a ajunge la marginea posterioara a spoilerului, pentru a accentua silueta clasica de coupe, spune Opel. In cazul variantei cu patru usi, linia proeminenta continua de-a lungul marginii spoilerului, pentru a scoate in evidenta lungimea sedanului.
In spate, bagheta care include logo-ul marcii, cromata, ultra-lucioasa, a fost pozitionata mai jos pe hayon. Aceasta se extinde in cadrul lampilor spate, prin benzi inguste care includ functiile pentru marsarier. Lampile de pozitie/stop ale blocurilor optice spate, formate din 2 parti, sunt echipate in totalitate cu tehnologia LED pentru versiunile sedan si hatchback. Trasatura caracteristica pentru toate versiunile de caroserie este designul in forma de aripa, specific marcii Opel.
Noul Opel Insignia ofera, de asemenea o multime de tehnologii, de caracteristici tehnice pentru siguranta si confort. Acestea includ radarul si sistemele de asistenta pe baza de camere video de ultima ora, de la tempomatul adaptiv la asistentul pentru monitorizarea unghiului mort lateral, sistemul de avertizare privind o coliziune frontala si sistemul de asistenta la parcare de a doua generatie, scaune premium cu certificare AGR si functia de acces in autovehicul si pornire fara cheie „Open & Start”.