Acasa Piata Auto ANALIZA: Efectul Volkswagen. up! a preluat sefia in segment de la 500, iar vanzarile majoritatii concurentilor au scazut

ANALIZA: Efectul Volkswagen. up! a preluat sefia in segment de la 500, iar vanzarile majoritatii concurentilor au scazut

de Adrian Mitrea

Analiza segment A Q1 2013 vs. Q1 2012 (sursa - 0-100.ro cu date APIA)

Fiat a relansat vanzarile masinilor de segment A (clasa mini) prin introducerea lui 500, apoi Toyota si PSA Peugeot Citroen au facut masinile din aceasta categorie si mai accesibile publicului larg, prin tripleta Aygo, 107 si C1, iar Grupul Volkswagen a contemplat acest segment pana cand a lansat „bomba cu trei focoase”: Volkswagen up!, Skoda Citigo si Seat Mii. Iata ce miscari interesante au avut loc in acest segment, pe piata din Romania.

Daca esti curios sa vezi ce s-a intamplat pe piata romaneasca, graficul de mai sus si cifrele detaliate din tabelul de mai jos arata destul de limpede situatia de fapt – analizand primul trimestru din acest an cu aceea perioada din 2012.

Farmecul lui Fiat 500 n-a putut tine prea mult piept lui Volkswagen up!, care a devenit lider de piata in Romania.

Toate modelele din acest segment au avut vanzari in scadere in perioada analizata, mai putin Nissan Micra, care a reusit sa impresioneze prin vanzari mai mult decat duble (+166%) in primele trei luni din acest an, fata de intervalul ianuarie-martie din 2012.

Foarte bine reprezentate in Romania si principale rivale pentru up!. Citigo si Mii, masinile franco-japoneze Aygo, 107 si C1 si-au vazut vanzarile scazand cu 30%, 21%, respectiv 52%.

Mai mult decat atat, Hyundai i10 pare iesit de pe piata, iar Kia Picanto si-a gasit un singur client in primele trei luni din 2013. Opel ADAM abia a inceput sa fie comercializat, astfel ca vanzarile sale nu conteaza deocamdata.

Forta Grupului Volkswagen inca nu este dezlantuita deplin deoarece Seat Mii inca n-a rostit primele cuvinte pe piata romaneasca.

Vanzari segment A Q1 2013 vs. Q1 2012 (sursa - 0-100.ro cu date APIA)

Lasa un comentariu