Acasa Piata Auto Ce marci si ce modele auto reusesc cat de cat sa sfideze criza din pietele europene

Ce marci si ce modele auto reusesc cat de cat sa sfideze criza din pietele europene

de Vlad Barza

(sursa - BMW)

Vanzarile de masini noi in Europa continua parcursul nefast si au scazut cu 10% in primul trimestru, insa cateva marci si modele reusesc sa se mentina pe plus sau sa scada nesemnificativ. BMW Seria 3 si Renault Clio sunt singurele modele din top 10 care au fost pe plus, iar masini precum Opel Mokka, Ford B-Max si noua Kia Cee’d au mers foarte bine, arata datele companiei JATO Dynamics.

Datele din aproape 30 de tari arata ca s-au vandut 3,1 milioane masini noi in primele trei luni, scadere de 10% fata de perioada simiara din 2012. Doar un sfert de piete au fost pe plus, fiind vorba de tari nordice precum Marea Britanie, Islanda, Danemarca si Estonia, iar cel mai mult a scazut Croatia (-44%).

Cel mai vandut model a ramas Volkswagen Golf, cu 112.000 unitati, urmata de Ford Fiesta, cu 77.000 de unitati si Renault Clio, cu 75.000 unitati. Doua modele din top 10 au avut vanzari in crestere fata de 2012: Renault Clio care a avansat cu 14% datorita lansarii noii generatii si BMW Seria 3 care a avansat cu 31% gratie vanzarilor bune din Germania, Italia, Spania si Belgia.

In topul celor mai vandute masini in aceste trei luni cateva modele au trecut de 60.000 de unitati: Volkswagen Polo, Peugeot 298, Opel Corsa, Nissan Qashqai si Ford Focus,

JATO mentioneaza ca o serie de modele care nu au ajuns in top 10 vanzari au avut un parcurs foarte bun: Kia Cee’d, Mercedes Clasa A, Opel Mokka, Ford B-Max si Volvo V40.

Cei de la JATO spun ca pietele auto europene trec prin momente extrem de grele, doar una din cele mai mari cinci este pe plus (Marea Britanie), insa pentru masinile premium si pentru segmentul crossover lucrurile nu merg atat de rau.

Dacia este si ea mentionata in randul marcilor care s-au descurcat bine in acest inceput de an, alaturi de Honda, BMW, Mercedes, Fiat si Audi.

Lasa un comentariu