Acasa Piata Auto Carlos Tavares, director operational la Renault: Nu vreau sa par arogant, insa singura diferenta dintre inginerii Renault si cei ai Volkswagen tine de limba materna

Carlos Tavares, director operational la Renault: Nu vreau sa par arogant, insa singura diferenta dintre inginerii Renault si cei ai Volkswagen tine de limba materna

de Vlad Barza

Carlos Tavares (sursa - Renault)

Vanzarile Renault in Europa au scazut in 2012 de aproape trei ori mai mult decat piata totala, insa asta s-a intamplat din cauza reducerii agresive a discount-urilor, pentru a proteja profitabilitatea companiei, a  spus intr-un interviu pentru Automotive News Carlos Tavares, al doilea om ca importanta in grupul auto francez. El se arata foarte increzator cand e vorba de competitia cu Volkswagen si spune ca masinile Renault sunt cel putin la fel de bune calitativ ca cele ale marcii germane, iar designul a progresat si el semnificativ. „Nu exista motiv sa avem vreun complex de inferioritate”, spune el.

Intrebat cum se face ca vanzarile Renault in Europa au scazut cu 22%, pe o piata care s-a dus in jos cu 8%, Tavares a spus ca s-ar distruge modelul de afaceri daca si pe timp de criza uzinele ar functiona la 80-90% din capacitate. Apoi ar mai fi problema discount-urilor „distructive” cu care nu trebuie sa se exagereze.

„Aceasta e boala industriei, e un cancer, si nu doar in Europa”, spune directorul operational al Renault.

„Nu imi pun oamenii in situatia in care sa aiba prea multe masini de vandut. Trebuie sa se lupte sa primeasca masini pentru Europa fiindca nu sunt multumit cand ei fac discount-uri si pur si simplu nu vor primi masini. Punct. Nu voi fabrica masini doar de dragul oferirii unor sume uriase de bani sub forma unor discount-uri pentru niste masini deja construite”, spune el.

Tavares adauga ca datele arata ca Renault devine tot mai competitiva la pret in lupta cu rivalii locali, Peugeot si Citroen, insa marele obiectiv este lupta cu campionul masinilor de volum, Volkswagen, companie care a fost mult mai putin atinsa de criza decat Renault, Ford, Opel sau PSA.

„Diferenta dintre noi si Volkswagen se va micsora pana la final de 2013 deoarece calitatea masinilor noastre este la fel de buna, daca nu chiar mai buna, ca si la Volkswagen, conform evaluarilor facute de consumatorii germani”, spune Tavares care adauga ca se „repara” si atractivitatea design-ului marcii prin noile modele Clio, Zoe Z.E. si Captur.

„Nu vreau sa par arogant, insa eu spun ca singura diferenta dintre inginerii nostri si cei ai Volkswagen tine de limba materna vorbita. Nu avem de ce sa fim umili cand e vorba de motoarele noastre sau de cele trei titluri de Formula 1. Putem fi mandri si de siguranta masinilor noastre fiindca avem scorul maxim de cinci stele Euro NCAP si ne straduim sa imbunatatim si calitatea perceputa. Nu exista motiv sa avem vreun complex de inferioritate”, spune el.

Rezultatele celor doua marci in piata cu greu puteau fi mai diferite. Daca vanzarile Renault in Europa au scazut cu 22% in 2012, cele ale marcii Volkswagen s-au dus in jos cu doar 5%, marca fiind de departe lider la cotele de piata.

Lasa un comentariu