Volkswagen testeaza din 2011 versiuni electrice ale lui Golf, insa la Salonul Auto de la Geneva (7-17 martie) va fi lansata versiunea de serie a lui Golf 7 electric, scrie presa engleza. Masina va avea o autonomie de peste 160 km in conditii ideale, iar viteza maxima ce poate fi atinsa va fi in jur de 140 km/h. Cea mai vanduta masina electrica de pana acum este Nissan Leaf: 50.000 de unitati in doi ani si ceva.
Volkswagen a testat inca din 2011 o flota de cateva sute de masini Golf 100% electrice, insa acum a venit timpul lansarii versiunii de serie, denumita „e-Golf”. Masina se incarca in maximum sapte ore de la o priza normala, iar in anumite conditii autonomia poate depasi 160 km (chiar 180 km in conditii ideale).
Golf-ul electric dispune de un motor de 85 KW (115 CP) care dezvolta un cuplu de 270 Nm si asigura masinii o acceleratie de la 0 la 100 de kilometri pe ora in 11,8 secunde. Masina dispune de o cutie de viteze cu o singura treapta (EQ 210) si poate atinge o viteza maxima de 140 km/h.
Bateriile litiu-ion de 26,5 kW/h sunt amplasate in partea inferioara a portbagajului, sub bancheta din spate si sub tunelul median ce desparte cele doua scaune din fata.
Greutatea masinii va fi cu 250 kg peste cea a Golf-ului cu motor clasic si vor exista trei moduri de condus: Normal, Eco si Range.
Pe Normal autonomia e de circa 150 km si viteza maxima este de 140 km/h. In modul Eco puterea motorului e limitata la 95 CP, iar viteza maxima nu poate depasi 120 km/h, iar in modul Range aerul conditionat este dezactivat si viteza maxima limitata la 100 km/h pentru ca autonomia sa fie cat mai buna.