Qoros, un nume nou in peisajul marcilor auto, va aduce la Salonul Auto de la Geneva primele sale trei masini, denumite Qoros 3 Sedan (de serie), Qoros 3 Estate (concept) si Qoros 3 Cross Hybrid (concept). Noua marca, chinezo-israeliana, promite masini premium accesibile si 5 stele din 5 la testele Euro NCAP.
Primul care va ajunge pe piata este Qoros 3 Sedan. Aceasta masina va fi lansata in a doua parte a acestui an in China, iar apoi si in Europa. Conceptele cu care Qoros vine la Geneva sunt gata de productie si vor fi lansate pe piata pe rand la un interval de sase luni unul de celalt.
click aici pentru poze cu Qoros 3 Sedan
Qoros 3 Sedan are 4.615 mm lungime, 1.929 mm latime, 1.445 mm inaltime si un ampatament de 2.690 mm, fiind o masina apropiata mai degraba de automobile din segmentul D (Passat, Mondeo) decat de sedanurile de segment C (Jetta, Fluence). Acest model are un portbagaj de 450 litri si va fi disponibil cu un motor pe benzina natural aspirat de 1,6 litri (126 CP, 155 Nm) si cu unul turbo tot de 1,6 litri (156 CP, 210 Nm). Ambele motorizari vin cuplate standard la transmisii manuale cu 6 viteze si vor avea Start & Stop, iar optional exista posibilitatea de a avea o transmisie cu dublu ambreiaj si sase viteze.
Qoros lucreaza impreuna cu AVL la un motor turbo pe benzina de 1,2 litri, cu trei cilindri si injectie directa.
Sistemul multimedia cu touchscreen de 8 inch va fi standard pe toate variantele de echipare ale lui Qoros 3 Sedan.
Conceptul Qoros 3 Cross Hybrid este un SUV hibrid care utilizeaza motorul de 1,2 litri mai sus amintit, in combinatie cu doua motoare electrice. Unul este montat in zona rotilor din spate, iar celalalt intre motorul pe benzina si cutia de viteze.
click aici pentru poze cu Qoros 3 Cross Hybrid Concept
In fine, conceptul Qoros 3 Estate prefigureaza varianta de caroserie break a lui Qoros 3 Sedan.
Qoros are in plan sa produca 150.000 masini in primul an complet de activitate, uzina avand o capacitate anuala de 450.000 unitati.
Marca Qoros a luat fiinta in 2007 in urma unei asocieri dintre Chery Automobile (cel mai mare producator auto privat din China) si grupul industrial Israel Corporation. Qoros are furnizori de top din industria auto, cum ar fi Continental, Bosch, TRW, Magna Steyr, Microsoft si Iconmobile. Presedintele Qoros este Guo Qian. Qoros desfasoara operatiuni de inginerie si design in Shanghai (China), Graz (Austria) si Munchen (Germania). Uzina marcii va fi amplasata in orasul Changshu din provincia Jiangsu, China.
click aici pentru poze cu Qoros 3 Estate Concept
Seful de design al Qoros este Gert Volker Hildebrand, fost sef de design al MINI, iar Volker Steinwascher, fost executiv Volkswagen, este vicepresedintele noului producator auto chinez. Despre Qoros Steinwascher a spus ca va combina calitatea germana in ceea ce priveste conceptia si executia cu functionalitatea si simplitatea masinilor japoneze. Alt nume sonor care lucreaza pentru Qoros este Klaus Schmidt, director executiv pentru inginerie vehicul, care a lucrat in trecut la BMW M.
Ramane de vazut cum va aborda Qoros intrarea in Europa, in contextul in care masinile chinezesti au o reputatie proasta, s-au dovedit nesigure si nefiabile, iar exemplul care parea sa se abata de la regula, marca Brilliance, a iesit repede de pe piata europeana. Masinile Brilliance inspirau mai multa calitate, aveau design si conceptie mai curate, insa preturile erau cu cel mult 10% mai mici decat ale automobilelor coreene din aceeasi clasa, acestea din urma bucurandu-se de o reputatie si de o retea de dealeri/service mult mai bune.