Acasa Daimler Mercedes, presata de investitori sa recupereze terenul pierdut in lupta cu BMW si Audi

Mercedes, presata de investitori sa recupereze terenul pierdut in lupta cu BMW si Audi

de Vlad Barza

Dieter Zetsche, CEO al Daimler (sursa - Mercedes)

Grupul Daimler simte tot mai tare presiunea investitorilor nemultumiti ca Mercedes a pierdut teren in lupta cu BMW si Audi si ca vanzarile marcii premium germane au crescut cu numai 1,5% in China anul trecut, in timp ce rivalii „de moarte” au avut avans de peste 30%, arata un articol din Financial Times. BMW si Audi au fost mai receptive la cererea de compacte si de SUV-uri mici, iar Mercedes are de recuperat la acest capitol.

Situatia in care se afla Mercedes este redata clar de cotele de pe piata masinilor noi in UE. Astfel, in 2007 Mercedes avea 4,6% din piata, peste BMW (4,4%) si Audi (4,1%) Anul trecut lucrurile s-au schimbat enorm fiindca Mercedes avea 4,7% din piata, insa a fost depasita de Audi (5,6%) si BMW (5,1%). Si in termeni de volume de vanzari lucrurile s-au schimbat: Mercedes livra 725.000 masini noi in statele UE in 2007, anul trecut au fost sub 590.000 unitati.

Si in China situatia este grea pentru Mercedes, ale carei vanzari au urcat cu 1,5% in 2012, in timp ce rivalii germani au avut avans de peste 30%. Financial Times noteaza ca se simte presiunea investitorilor, care sunt nemultumiti de rezultatele companiei si de managementul ei.

Desi Mercedes a avut vanzari record in 2012, ea a fost depasita de Audi si BMW care au stiut mai bine sa profite de dorinta publicului de a cumpara SUV-uri mai mici si modele compacte din clasa premium. In plus, cateva dintre berlinele de lux pe care Mercedes se bazeaza se apropie de finalul ciclului de viata si trebuie reinnoite.

Vestea ca CEO-ului Dieter Zetsche i-ar putea fi prelungit mandatul cu cinci ani la intalnirea board-ului, pe 21 februarie, a nemultumit unii investitori care ar vrea ca prelungirea sa fie pe doar trei ani fiindca revitalizarea promisa de Zetsche nu a fost pe masura asteptarilor.

In ultimii cinci ani cotatia actiunilor Daimler a crescut cu 14%, capitalizarea de piata ajungand la 45,2 miliarde euro, in timp ce BMW a urcat cu 58%, atingand o capitalizare de 46 miliarde euro.

Mercedes a crescut productia de automobile compacte la uzina din Ungaria, recent incepand si constructia modelului CLA, pozitionat sub Clasa C.

Lasa un comentariu