Acasa Piata Auto Brent Valmar, seful Porsche Romania si vicepresedinte APIA: Noi vindem masini, nu discount-uri. Masinile nu vor fi mai ieftine

Brent Valmar, seful Porsche Romania si vicepresedinte APIA: Noi vindem masini, nu discount-uri. Masinile nu vor fi mai ieftine

de Adrian Mitrea

Brent Valmar (sursa - Porsche Romania)
Brent Valmar (sursa - Porsche Romania)

Masinile nu vor fi mai accesibile, iar perioada reducerilor de pret s-a incheiat odata ce dealerii au scapat de stocurile mari generate de criza economica si scaderea brusca a pietei, a declarat Brent Valmar, director general (CEO) al Porsche Romania si vicepresedinte al Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA). „Noi vindem masini, nu discount-uri”, a replicat Valmar unei intrebari venite din partea unui jurnalist.

„Nu putem vorbi despre o politica de discount-uri, cel putin din punctul nostru de vedere, sub nicio forma. Noi vindem masini, nu discount-uri. Punem la dispozitia clientilor servicii de calitate, intr-o organizatie stabila, cu forta de munca scolarizata, antrenata, dupa standarde unice in toata Europa”, a declarat Valmar, raspunzand unei intrebari – privind politicile de reduceri de pret – venite din partea unui jurnalist.

Brent Valmar a reluat ideea ca perioada reducerilor mari de pret s-a incheiat in anii trecuti (2009-2010), imediat ce dealerii au scapat de stocuri.

„Deci am putea vorbi de perioada trecuta, de primele momente in care s-au simtit efectele crizei economice. Aveam in Romania stocuri pentru o piata de 320.000 de automobile pe an”, a spus Valmar.

In acest context, cu masini importate pentru vanzari preconizate de peste 300.000 unitati/an si o piata reala de 150.000 unitati/an, in continua scadere de cinci ani incoace, era firesc ca dealerii sa ofere reduceri mari de pret pentru a scapa de masinile de pe stoc care se devalorizau si imbatraneau in curte.

„Pe principiul ca prima pierdere este cea mai mica, dealerii au avut actiuni de destocare. Astazi, nivelul de pret, cel putin in Grupul nostru, este la fel ca in toata Europa, cu o margine mica in plus sau in minus in functie de specificul fiecarei piete, dar diferentele de pret final la client sunt facute de taxele din fiecare tara. In ceea ce ma priveste, nu este de dorit o politica in care sa se vaneze discount-urile. Din cauza lor intreaga industrie sufera, calitatea serviciilor este in scadere si in continuare clientul este nemultumit, prost servit…”, a declarat Valmar.

„Pe de alta parte… discount-urile sunt o chestiune comerciala, trebuie sa traim cu ea, competitia e libera”, a adaugat el.

Vanzarile de automobile noi din Ramania au scazut in 2012 pentru al cincilea an consecutiv. In 2011 se inmatriculasera in tara 81.709 masini noi, insa anul trecut declinul a continuat si s-a ajuns la doar 66.436, ceea ce inseamna o scadere de 18%.

O analiza despre evolutia pietei auto romanesti in ultimii cinci ani poti citi AICI, iar un articol detaliat despre piata auto pe anul 2012 poti citi AICI.

Piata Auto Romania 2007-2012 (sursa - 0-100.ro si DRPCIV)
Piata Auto Romania 2007-2012 (sursa - 0-100.ro si DRPCIV)

Lasa un comentariu

avatar
  Subscribe  
Notifica-ma despre