BMW recheama in SUA 360 de masini ActiveE, adica versiuni cu propulsie electrica ale lui Seria 1 Coupe, pentru posibile defectiuni la sistemul de propulsie, in sensul ca etansarea dintre motorul electric si transmisie este neconforma si pot aparea pierderi de putere din aceasta cauza, anunta bmwblog.com.
In scrisorile de rechemare BMW spune ca pierderile de putere cresc considerabil pericolul de accident si acesta este motivul pentru care jumatate dintre masinile ActiveE aflate in circulatie sunt rechemate.
click aici pentru galeria foto
Primul automobil electric ce poarta sigla BMW este derivat din Seria 1 Coupe si se numeste ActiveE. Productia a inceput fara prea mare tam-tam la sfarsitul anului 2010, iar acum a venit si vremea primelor livrari. Automobilul nu are un pret de catalog, insa in SUA poate fi inchiriat cu 499 dolari pe luna, in baza unui contract pe 24 de luni si in schimbul achitarii unei sume de 2.250 dolari in momentul semnarii documentelor de predare-primire.
Deci la finalul contractului BMW va fi primit 14.226 dolari si informatii pretioase despre comportamentul masinii si al oamenilor, iar posesorii temporari vor avea parte de exclusivitate si costuri de utilizare a unui automobil reduse cu mai mult de jumatate.
Asadar, BMW ActiveE are mai degraba un rol experimental. Masina este condusa de catre clienti din Europa, America de Nord si Asia. Modelul de serie redusa se trage din conceptul cu acelasi nume, prezentat in decembrie 2009, care anunta inca de pe atunci ambitiile BMW.
Zero emisii, patru scaune si un sentiment sportiv specific marcii – acestea sunt principalele atuuri pe care le are BMW ActiveE.
Masina accelereaza de la 0 la 100 km/h in 9 secunde si furnizeaza o putere de 125 kW/170 Cai Putere, in timp ce cuplul maxim este de 250 Nm. Automobilul beneficiaza de dinamismul si agilitatea unui BMW, de la primul moment al apasarii pedalei de acceleratie, de la cea mai mica turatie a motorului, un element specific propulsoarelor electrice. In situatiile din traficul cotidian, unitatea de stocare nou dezvoltata, cu acumulator litiu-ion, asigura o autonomie de aproximativ 160 km.
La fel ca MINI E, BMW ActiveE este un automobil transformat, un vehicul electric bazat pe caroseria unui model cu motor cu ardere interna. Totusi, la BMW ActiveE, toate componentele transmisiei electrice (unitatea de stocare a energiei, motorul electric si electronica de control) au fost integrate intr-o caroserie de automobil pentru care toate acestea nu au fost niciodata destinate, iar acest lucru a fost reusit fara nici o pierdere de spatiu sau de confort interior. BMW ActiveE este primul automobil electric produs de BMW Group care ofera patru locuri complete si un portbagaj al carui volum ajunge la 200 litri. MINI E are doar doua locuri.
BMW ActiveE integreaza versiuni de preproductie ale transmisiei si unitatii de stocare a energiei de la viitorul BMW i3 – unele cu geometrie identica, altele similare – intr-un vehicul cu un concept complet diferit, aceasta pentru a testa, in premiera, aceste componente pe sosea. In afara de o mica priza de aer pe capota si un portbagaj de dimensiuni mai mici, nu exista diferenta notabile fata de versiunile cu motoare cu combustie interna ale BMW Seria 1 Coupe.
In cadrul strategiei BMW EfficientDynamics, automobilul electric are un rol primordial pe drumul spre solutii cu zero emisii de esapament. In premiera, in cadrul unui program de teste cu un numar selectat de clienti, BMW ActiveE va oferi o imagine asupra viziunii BMW pentru solutiile electrice de mobilitate si un nou pas in realizarea lansarea primului automobil electric BMW destinat maselor, denumit i3.