Acasa Foto In garajul nostru: Renault Grand Scenic Collection 2012

In garajul nostru: Renault Grand Scenic Collection 2012

de Adrian Mitrea

Renault Grand Scenic Collection 2012 (sursa - 0-100.ro)

Renault Grand Scenic a primit in 2012 mici retusuri estetice si preturi foarte bune in tentativa de a-l impune pe piata. Dar acest gen de masina nu prinde in Romania, pe nedrept, pentru ca Grand Scenic este un companion ideal pentru calatorii. In plus, noua motorizare cu care este echipat, turbo diesel de 1,6 litri si 130 de Cai Putere (CP), este absolut incantatoare. Am testat Renault Grand Scenic 900 km, hai sa vedem ce a iesit!

click aici pentru galeria foto

Concept

Acest model duce mai departe traditia Renault in materie de monovolume, fiind un fel de Espace mai mic, dar la fel de pretios si cu o functionalitate de apreciat. Segmentul monovolumelor este cam singurul in care mai poti vedea diferentieri foarte clare la interior intre un anume model si altele ale unei anumite marci. De regula producatorii auto gandesc interioare complet noi pentru monovolume, iar Renault nu face exceptie. Daca vei cumpara un Megane, primesti un bord de Laguna micsorat, insa daca alegi Grand Scenic beneficiezi de un interior complet diferit de al altor modele Renault.

Design

Masina din acest test este a treia generatie a lui Scenic. Numita Grand Scenic, pentru ca are sapte locuri, aceasta masina a primit retusuri estetice pentru 2012, ea fiind lansata initial in 2009. Acum are noi faruri, cu lumini de zi cu LED si echipamente revizuite.

Desi e o masina mare, Grand Scenic are proportii echilibrate si poate fi numita chiar o masina frumoasa.

Tehnologie, confort si dotari

Renault Grand Scenic exceleaza la mai multe capitole, asa cum sufera la altele. Dar sa le luam pe rand.

Renault Grand Scenic Collection 2012 (sursa - 0-100.ro)Scaunele conteaza foarte mult la o masina gandita pentru calatorii lungi, iar aici acest model straluceste. Rar am intalnit scaune atat de neutre si confortabile. Pur si simplu te asezi in ele si te relaxezi. Sunt potrivit de moi si de mari, iar tapiteria optionala din piele maro plus alcantara da o nota premium interiorului. Pielea este moale si foarte placuta la atingere. De fapt toate materialele din masina sunt placute si par de o calitate foarte buna.

Atmosfera premium din masina este completata de instalatia audio optionala Bose cu opt difuzoare care suna foarte bine: echilibrat si dinamic. Merita cei 400 euro in plus.

Un alt element care-ti ia ochii in Grand Scenic este panoul de bord. Exista sase moduri pentru afisat instrumentele de bord electronice (virtuale) si diferite culori. Nivelul de personalizare este foarte ridicat!

Si sistemul de navigatie TomTom optional este complex si practic, insa complexitatea lui poate fi enervanta uneori. N-ar fi stricat sa fie mai simplu si mai intuitiv. Sora mai saraca Dacia Lodgy sta mult mai bine la capitolul multimedia cu al sau low cost MediaNav.

Cum ramane cu locuri din portbagaj? Ei bine, accesul la ele se face decent, iar spatiul pentru genunchi si cap este multumitor. E drept insa ca doi adulti n-ar putea sta acolo sute de kilometri, insa doi copii minori se vor simti excelent. Scaunele de pe al treilea rand sunt aproape la fel de confortabile ca cele din fata lor. In configuratia cu sapte locuri portbagajul are 208 litri, in versiunea cu cinci locuri are 702 litri, iar daca rabatezi si al doilea rand de scaune obtii un spatiu cargo imens, de 1.863 litri.

Pe sosea

Masina din test este echipata cu noul motor turbo diesel Renault de 1,6 litri si 130 CP. Dezvolta un cuplu maxim de 320 Newton-metri si este foarte economic. Pe 900 de kilometri am obtinut un consum mixt de 5,6 litri motorina/100 km cu masina plina cu sapte persoane. Cuplul este fantastic de mare pentru un motor atat de mic! Dar odata cu eficienta si silentiozitatea extraordinare vine si un mare minus: intarzierea turbinei este evidenta si necesita acomodare. Renault n-a reusit sa faca acest motor liniar, insa chiar si cu turbo-lag-ul mare ramane placut de condus.

Motor Renault 1.6 dCi (sursa - 0-100.ro)In exploatare acest motor aminteste de comportamentul vechilor motoare Volkswagen de 1,9 litri TDI (90 CP si 105 CP), care sunt lenese pana turbina incepe sa lucreze serios, iar apoi livreaza puterea exploziv. Cutia de viteze manuala cu sase trepte functioneaza ireprosabil, in buna traditie Renault: curse scurte, actionare precisa si facila, etajare foarte buna.

Nici dinamica masinii nu e rea. E chiar surprinzator de buna pentru o masina frantuzeasca, si de familie pe deasupra. Directia raspunde prompt la comenzi si nu se simte artificiala, iar suspensiile sunt setate optim pentru confort si o tinuta de drum ferma.

Pe de alta parte, pe drumuri mai proaste vei ajunge sa simti in volan un fel de joc nefiresc al directiei, al rotilor, de parca masina ar fi stricata. Senzatia neplacuta este completata si de faptul ca suspensia care devine cam galagioasa in aceste conditii (cu roti de 16 inch, probabil ca cu cele de 17 inch situatia sta mult mai rau).

Concurenti

Batalia pe felia mica de piata a monovolumelor este foarte dura, fiecare masina avand argumente foarte solide de partea sa si individualitate puternica. Astfel, Renault Grand Scenic concureaza cu modele foarte respectabile cum ar fi Opel Zafira Tourer, Citroen Grand C4 Picasso, Ford Grand C-Max, Chevrolet Orlando, Mazda5, Peugeot 5008, Seat Alhambra, Volkswagen Touran si Dacia Lodgy. La limita ar putea fi numit si Fiat Freemont.

Concluzii

Renault Grand Scenic porneste de la 18.600 euro cu TVA, iar o varianta ca cea din test are un pret de circa 27.600 euro, cu tot cu TVA si optionale. Renault ofera deci o masina foarte practica la un pret decent pentru segmentul sau. Pacat ca in Romania monovolumele nu se vand deloc si masini foarte reusite ca aceasta aceasta ajung sa fie retrase de la vanzare din cauza cererii slabe.

click aici pentru caracteristici tehnice si specificatii ale modelului testat

Renault Grand Scenic Collection 2012 (sursa - 0-100.ro)

Lasa un comentariu