General Motors si PSA Peugeot Citroen au anuntat ca cele trei clase de masini pe care le vor dezvolta in comun vor avea la baza platforme ale grupului francez, scrie AFP. Primele vehicule facute in comun vor iesi pe piata in 2016 si inca nu se stie cum vor fi repartizate modelele la uzinele celor doua marci, insa s-a decis cate ceva la impartirea activitatilor de design.
GM si PSA anuntau in februarie 2012 ca vor imparti platforme, componente si module, iar la nivel global va fi creata o societate mixta (joint-venture) pentru achizitii de produse si servicii. In octombrie, grupurile detaliau planurile, vorbeau despre patru proiecte, iar in decembrie au ramas trei dupa ce colaborarea in domeniul unor masini de clasa mare stil Peugeot 508 si Citroen C5 a fost considerata prea putin viabila.
Primul proiect tine de inlocuitoarele MPV-urilor Opel Zafira si Peugeot 3008 si aceste viitoare vehicule vor avea la baza noua arhitectura modulara dezvoltata de PSA si numita EMP2. Parte a acestui proiect fiecare grup va dezvolta design-ul propriului sau model, a spus Jean-Christophe Quemard, director de programe la PSA.
Al doilea proiect tine de MPV-uri mai mici ce vor inlocui actualele generatii C3 Picasso si Meriva, viitoarele modele urmand sa aiba la baza platforma destinata vehiculelor mici si numita PF1 de grupul francez.
In acest caz cei de la Opel vor crea designul ambelor modele, avand insa cu grija ca ele sa fie diferite ca aspect si sa respecte stilul fiecarei marci, promite seful de proiecte al PSA.
Al treilea proiect se refera la o platforma modernizata pentru masini de clasa mica si emisii scazute de CO2, masini care sa fie vandute in Europa sub marcile Peugeot, Opel si Citroen. Acest proiect va avea la baza tot arhitectura PF1 mentionata si la al doilea proiect.
Seful Peugeot, Phillipe Varin, spunea ca e prea devreme pentru a se sti in ce uzine vor fi construite aceste modele si cum va fi repartizata aceasta activitate.
Cele doua mari grupuri auto vor crea si o companie mixta de achizitii de componente auto, colaborarea fiind gandita exclusiv pentru Europa.
Scopul este ca alianta sa ajunga atat de eficienta incat sa aduca economii anuale de doua miliarde dolari celor doua grupuri auto, care vorbesc despre inchiderea unor uzine si au pierderi de sute de milioane de euro in Europa.
comenteaza si pe gmclub, clubcitroen si psaclub