- 1. Incasarile statului de pe urma poluarii auto ar putea fi de 10 ori mai mari, fara un impact major asupra buzunarelor cetatenilor
- 2. Justitia ar fi respectata
- 3. Principiul „poluatorul plateste” chiar va fi respectat
- 4. Aceasta taxa pe poluare sau timbru de mediu (numiti-l cum vreti) nu va mai fi discriminatorie
- 5. Afacerile la negru cu rable din import ar fi stopate
- 6. Si masinile inmatriculate in alte tari vor plati pentru cat polueaza in Romania
- 7. Prima de casare ar putea sa fie crescuta substantial, la 5.000 euro
- 8. Ar putea fi sustinute bonusuri ecologice de 10.000 euro pentru masini electrice, hibride reincarcabile la priza si pe hidrogen
- 9. Industria auto nationala va fi protejata
- 10. Singura solutie pentru limitarea masinilor vechi e un impozit anual regandit
Prima de casare ar putea sa fie crescuta substantial, pana la 5.000 euro
Dealerii auto au demonstrat ca pot supravietui cu un volum de 60.000 automobile noi vandute pe an (in 2012). Ei angajeaza oameni si tin o parte a economiei nationale in miscare.
Asadar, prin includerea timbrului de mediu in pretul carburantului s-ar putea acorda prime de casare de pana la 5.000 euro (sau 30% din valoarea masinii, pentru a evita cazul in care cineva cumpara un Logan nou cu un voucher + 2.000 euro). Daca ar fi vorba de 60.000 de prime de casare anual (cat sa traiasca dealerii), ar insemna 300 milioane euro/an pentru asa ceva, adica 30% din incasarile anuale din timbrul de mediu inclus in carburant.
Astfel, cetatenii cu masini vechi chiar ar fi stimulati sa le caseze, iar industria ar fi cu adevarat sprijinita. Ar fi asigurat un volum minim anual de 60.000 unitati noi care sa permita mentinerea productiei nationale si a retelelor de dealeri.