- 1. Incasarile statului de pe urma poluarii auto ar putea fi de 10 ori mai mari, fara un impact major asupra buzunarelor cetatenilor
- 2. Justitia ar fi respectata
- 3. Principiul „poluatorul plateste” chiar va fi respectat
- 4. Aceasta taxa pe poluare sau timbru de mediu (numiti-l cum vreti) nu va mai fi discriminatorie
- 5. Afacerile la negru cu rable din import ar fi stopate
- 6. Si masinile inmatriculate in alte tari vor plati pentru cat polueaza in Romania
- 7. Prima de casare ar putea sa fie crescuta substantial, la 5.000 euro
- 8. Ar putea fi sustinute bonusuri ecologice de 10.000 euro pentru masini electrice, hibride reincarcabile la priza si pe hidrogen
- 9. Industria auto nationala va fi protejata
- 10. Singura solutie pentru limitarea masinilor vechi e un impozit anual regandit
Afacerile la negru cu rable din import ar fi stopate
Asa cum suna proiectul pentru timbrul de mediu acum, taxa pentru masinile foarte vechi va fi foarte mica. O noua afacere ar putea inflori. Importul de masini foarte vechi pentru a le casa in Romania si obtine un voucher mai valoros decat automobilul.
Pe langa aceasta, este de notorietate faptul ca o masina cu motor de 1,6 litri din zilele noastre consuma mai putin decat una veche de 15 ani. Astfel, cu timbrul inclus in carburant, clientii de masini vor cauta variante de motorizare cat mai economice. De aici rezulta implicit o cerere mai mare pentru motoare (1) mici si (2) moderne.