Renault, care anuntase ca vrea sa reduca efectivele din Franta cu 7.500 de persoane pentru a face economii, este gata sa produca si masini Nissan la uzinele sale din Hexagon, insa conditia esentiala este sa se ajunga la un acord de competitivitate cu sindicatele, spune compania. Ministrul francez al industriei sustine o astfel de intelegere care ar mai compensa scaderea de productie cauzata de criza, insa negocierile sunt complicate.
Renault spune ca semnarea unui acord de competitivitate cu sindicatele este esentiala pentru ca apoi sa poata fi alocate volume ale partenerilor de Alianta la uzinele din Franta. Marea problema este ca, pe fondul scaderii cu 18% a vanzarilor marcii in Europa, Renault e nevoita sa scada si productia in Franta si consecinta va fi si renuntarea la un numar de angajati.
Insa acum se poarta negocieri aprinse cu sindicatele pentru semnarea unui acord care ar prevedea si o sapatamana de lucru mai lunga si ar contine si masuri care sa aduca o reducere a cheltuielilor, masuri care nu vor fi pe placul angajatilor.
E de asteptat insa ca pana la urma sa se ajunga la un acord spre final de ianuarie sau inceput de februarie, iar semnarea acestui acord va deschide perspectiva completarii capacitatii de productie neutilizate in Franta cu volume de la „colega” de alianta, Nissan, scrie Reuters.
Nissan si Renault au acorduri reciproce de productie de autoturisme la uzine din Mexic, Africa de Sud si India, in timp ce in Europa au acorduri reduse ca amploare pentru vehicule utilitare, cu volume reduse de vanzari.
O astfel de intelegere prin care Renault sa asambleze Nissan-uri la uzinele sale din Franta este sustinuta si de ministrul industriei, Arnaud Montebourg, care a vorbit cu Carlos Ghosn, seful Renault-Nissan, acestea aratandu-se deschis la un astfel de acord.
Renault are 44.000 de angajati in Franta si anunta recent ca ar dori o reducere cu 7.500 de persoane pana in 2016, in incercarea de a-si imbunatati competitivitatea in tara de origine si pe plan european.