Inainte de criza, inmatricularile de masini noi depaseau lejer 200.000 unitati/an, insa anul trecut piata abia a reusit sa treaca de 66.000, arata datele Politiei. In schimb, piata masinilor second-hand a avansat cu 85%, astfel ca s-a ajuns la aproape 175.000 unitati inmatriculate, reiese din cele mai recente date DRPCIV. Intra in articol pentru a vedea topul marcilor, atat la masinile second-hand, cat si la cele noi.
In 2011 se inmatriculasera in tara 81.709 masini noi, insa anul trecut declinul a continuat si s-a ajuns la doar 66.436, ceea ce inseamna o scadere de 18%.
Top zece al marcilor auto in functie de inmatricularile de masini noi in 2012. Procentul indica variatia fata de 2011.
- 1. Dacia 16.388 -30%
- 2. Volkswagen 7.702 -11%
- 3. Skoda 6.235 -18%
- 4. Ford 5.054 +5%
- 5. Renault 4.580 -33%
- 6. Hyundai 3.068 +18%
- 7. Opel 2.563 -43%
- 8. Toyota 2.281 -17%
- 9. BMW 2.215 +17%
- 10. Audi 1.818 +23%
Dupa cum se observa, marcile premium germane au fost printre putinele care au inregistrat cresteri, insa la fel s-a intamplat si cu alte brand-uri exclusiviste. S-au inmatriculat anul trecut 12 masini Ferrari noi (cu una mai mult decat in 2011), 189 de masini Porsche (+58%), 99 Jaguar (+182%), doua Lamborghini, patru Maserati si sapte masini Bentley.
S-au inmatriculat 174.950 masini second-hand anul trecut in tara, crestere de 85% fata de 2011.
Top zece al marcilor auto in functie de inmatricularile de masini second-hand in 2012
- 1. Volkswagen 42.675 +98%
- 2. Opel 34.421 +54%
- 3. Ford 21.834 +88%
- 4. Audi 11.191 +112%
- 5. BMW 9.611 +105%
- 6. Skoda 7.835 +84%
- 7. Mercedes 7.100 +108%
- 8. Renault 6.909 +87%
- 9. Fiat 6.881 +76%
- 10. Peugeot 4.347 +89%
Dupa cum se observa, toate marcile de volum au avut cresteri semnificative, insa cele mai bune procente le-au avut brand-urile germane premium. Datele DRPCIV mai arata ca in 2012 s-au inscris in circulatie opt Ferrari rulate, trei Lamborghini, 103 Jaguar si 222 Porsche.