
Vanzarile mondiale de masini Peugeot au scazut anul trecut cu 19,6%, la 1,7 milioane unitati (2011: 2,114 mil.), din cauza embargoului comercial impus Iranului pentru programul sau nuclear. Astfel, o problema politica a devenit una comerciala majora a Peugeot (si nu numai), care altfel ar fi avut vanzarile afectate mult mai putin de criza (un declin de circa 6-7%).
Peugeot estimeaza ca ar fi livrat circa 313.000 colectii CKD (pachete de autovehicule dezasamblate) catre Iran pentru a fi asamblate local, ceea ce ar fi facut ca vanzarile marcii franceze sa treaca usor de pragul de doua milioane de unitati.
Peugeot spune ca vanzarile de autovehicule asamblate au fost de 1,555 milioane unitati in 2012, in scadere cu 6,1% fata de 2011.
Din vanzarile totale de 1,7 milioane unitati, modelul 208 a fost livrat in 221.000 unitati, reprezentand astfel circa 13% dintre autovehiculele marcii. 208, produs in Franta si Slovacia, a fost principala lansare a Peugeot anul trecut.
Circa 279.000 unitati (16,4%) livrate anul trecut au fost din gama superioara a Peugeot (508 circa 121.000 exemplare, 3008 aproximativ 109.000 unitati, RCZ cam 11.000 masini si 4008 circa 9.000 exemplare).
Masinile cu tehnologie hibrida HYbrid4 au inregistrat 19.000 comenzi anul trecut. Este vorba despre modelele 3008 HYbrid4, 508 RXH (break-crossover) si 508 HYbrid4 (sedan).
Pentru sedanul de buget 301, lansat in ultima parte a anului trecut, Peugeot asteapta vanzari de 150.000 unitati in acest an.
Vanzarile Peugeot pe cea mai mare piata a sa, Europa, au scazut cu 16,6% (la 955.000 unitati), in timp ce livrarile din China au urcat cu 24,4% (la 216.000 unitati).
