Franta a fost si in 2012 cea mai importanta piata de vanzari pentru Dacia, cu aproape 85.000 de automobile inmatriculate, ceea ce inseamna cam 4% din piata auto totala in Hexagon. Spre comparatie, in Romania vanzarile Dacia vor fi de sub 25.000 unitati, ceva mai bine stand tari precum Germania si Algeria unde vorbim de aproximativ 40.000 pe intreg anul trecut.
Organizatia franceza CCFA a publicat datele privind piata auto pe 2012, iar vanzarile totale de autoturisme si vehicule comerciale au fost in Franta de 2,28 milioane unitati, scadere de 13% fata de 2011. Dacia a vandut 84.524 vehicule, ceea ce inseamna o cota de 3,7%, putin mai mare decat in 2011.
Fata de acel an, vanzarile marcii romanesti au scazut cu 10% pe o piata in care inmatricularile Renault s-au dus in jos cu 21%, cele ale Opel cu 22%, iar cele ale Seat cu 27%. Dintre putinele marci care au reusit sa-si creasca vanzarile in 2012, mentionam Hyundai (+42%), Lancia (+32%) si Kia (+19%).
Din totalul masinilor Dacia inmatriculate in Franta, 80.792 sunt autoturisme si 3.700 sunt vehicule comerciale (Dokker, Dokker VAN si Logan Pick-up, scos din productie).
In 2012 Dacia a lansat un numar record de modele noi, cinci (Lodgy, Dokker, Dokker VAN si noile generatii Logan si Sandero) si a demarat si productia la uzina din Tanger (Maroc). Rezultatele comerciale pentru intreg anul 2012 vor fi anuntate de companie la jumatatea lui ianuarie, insa din datele preliminare rezulta clar ca Franta este cea mai mare piata, Germania si Algeria se vor situa in jurul a 40.000 unitati, iar Romania, undeva sub 25.000.
Vanzarile de autovehicule Dacia la nivel mondial au scazut cu 1,5% in 2011, in comparatie cu 2010, la 343.233 unitati, iar pe piata romaneasca declinul a fost de 15%, de la 36.730 unitati in 2010 la 30.861 autovehicule anul trecut. In 2009 vanzarile Dacia pe piata locala erau de peste 40.000 unitati.
SUV-ul Duster a reprezentat 46% din vanzarile globale in 2011, iar in Romania Duster s-a vandut de aproape trei ori mai bine decat mai micul Sandero.