Acasa Citroen PSA Peugeot Citroen si General Motors renunta la ideea dezvoltarii in comum a unor masini de clasa mare, insa mentin alte trei proiecte

PSA Peugeot Citroen si General Motors renunta la ideea dezvoltarii in comum a unor masini de clasa mare, insa mentin alte trei proiecte

de Vlad Barza

Sigla de Peugeot 407 Coupe (sursa - Peugeot)

PSA Peugeot Citroen si General Motors au anuntat cateva modificari la proiectul de alianta anuntat detaliat in octombrie, principala noutate fiind ca au renuntat la dezvoltarea in comun a unor masini de clasa mare, insa mentin cele trei proiecte de constructie de vehicule plus ideea infiintarii unei organizatii comune pe partea de achizitii de componente.

Cele doua grupuri spun ca vor dezvolta impreuna trei proiecte de vehicule, si nu patru, renuntandu-se la ideea de a conlucra pentru noi masini de varf de gama in stilul Peugeot 508 si Citroen C5.

Cele trei proiecte sunt, dupa cum urmeaza:

  • 1. Un program comun gandit sa dezvolte un monovolum compact pentru marca Opel si un crossover-SUV compact pentru marca Peugeot. Practic e vorba de noile Zafira si 3008.
  • 2. Unul pentru MPV-uri subcompacte pentru Opel, Citroen si Peugeot. Practic e vorba de masini in stilul C3 Picasso.
  • 3. Platforma modernizata pentru masini de clasa mica si emisii scazute de CO2, masini care sa fie vandute in Europa sub marcile Peugeot, Opel si Citroen.

Primele modele dezvoltate in comun vor ajunge pe piata in 2016 si se va lucra si la dezvoltarea unor motoare pe benzina mici si ecologice, motoare in trei cilindri ce vor respecta normele Euro VII.

GM si PSA anuntau in februarie 2012 ca vor imparti platforme, componente si module, iar la nivel global va fi creata o societate mixta (joint-venture) pentru achizitii de produse si servicii. In octombrie grupurile detaliau planurile, vorbeau despre patru proiecte, iar acum au ramas trei dupa ce colaborarea in domeniul unor masini de clasa mare stil Peugeot 508 si Citroen C5 a fost considerata prea putin viabila.

Cele doua mari grupuri auto au semnat si acordul definitiv pentru crearea unei companii mixte de achizitii de componente auto, colaborarea fiind gandita exclusiv pentru Europa.

Scopul este ca alianta sa ajunga atat de eficienta incat sa aduca economii anuale de doua miliarde dolari celor doua grupuri auto, care vorbesc despre inchiderea unor uzine si au pierderi de sute de milioane de euro in Europa.

comenteaza si pe clubcitroen si psaclub

Lasa un comentariu