Caracteristici detaliate ale modelului testat |
|
Model |
Mazda CX-5 |
Echipare |
Revolution |
Segment, numar de locuri | SUV, 5 |
Tractiune |
4×4 |
Lungime / latime / inaltime (in milimetri) | 4.555 / 1.840 / 1.670 |
Ampatament (in milimetri) |
2.700 |
Greutate (in kilograme) |
1.621 |
Capacitaea rezervorului (in litri) |
58 |
Volumul portbagajului / cu bancheta spate rabatata (in litri) | 463 (503 incluzand si spatiile de sub podea) / 1.620 |
Coeficient aerodinamic (Cx) |
0,33 |
Motor si performante dinamice |
|
Capacitate cilindrica (in centimetri cubi) |
2.189 |
Carburant |
motorina |
Putere maxima (in Cai Putere / kilowati) | 175 / 129, la 4.500 rotatii pe minut |
Cuplu maxim (in Newton-metri) | 420 la 2.000 rotatii pe minut |
Numar de cilindri si dispunere | 4 cilindri in linie |
Dispunerea motorului | in fata, transversal |
Distributie | 4 supape pe cilindru, doua axe cu came |
Alimentare | injectie directa commonrail, turbina cu geometrie variabila, intercooler |
Raport compresie | 14:1 |
Viteza maxima (km/h) |
204 |
Acceleratie 0-100 km/h (secunde) |
9,4 |
Consum urban declarat de producator (in litri la 100 de kilometri parcursi) |
6,4 |
Consum extraurban declarat de producator (in litri la 100 de kilometri parcursi) |
4,9 |
Consum mixt declarat de producator (in litri la 100 de kilometri parcursi) |
5,5 |
Norma de depoluare si emisii de dioxid de carbon pe kilometru, declarate de producator (in grame) | Euro 5, 144 |
Consum in test-drive |
9 litri/100 km |
Traseu test-drive | Bucuresti – Moeciu de Jos – Bucuresti – Buzau – Bucuresti, in total 800 km |
Tren de rulare |
|
Suspensie fata | indenpendenta tip McPherson, arcuri elicoidale, bara stabilizatoare de |
Suspensie spate |
independenta, multi-link, arcuri elicoidale, bara stabilizatoare de |
Directie | cu cremaliera, servoasistata electric |
Frane fata | discuri ventilate (297 mm diametru) |
Frane spate |
discuri pline (303 mm diametru) |
Dimensiuni anvelope (latime, talon, diametru) |
225 / 55 / R19 99V |
Producator anvelope si model |
Toyo Proxes |
Dotari standard si optionale ale modelului testat |
|
Dotari standard (selectie) |
|
Dotari optionale (selectie, preturi cu TVA) |
|
Garantie |
3+2 ani sau 150.000 km, 3 ani pentru vopsea, 12 ani anticoroziune |
Protectia generala oferita pasagerilor conform testelor Euro NCAP |
5 stele din 5 posibile |
Protectia oferita ocupantilor adulti / copiilor / pietonilor |
94% / 87% / 64% |
Nivelul de asistare al sistemelor de siguranta |
86% |
Pret fara TVA al modelului testat |
28.711 euro |
Pret cu TVA inclus al modelului testat |
35.602 euro |
8 comentarii
Salut,
Eu am un CX-5 model 2014 de 2.5 L AWD pe benzina, cutie automata, am facut 6500 km cu el pana acum. La 184 CP atinge 100 KM/ h in 8.4 s si este o incantare sa o conduci atat pe sosea cat si pe zapezile Canadiene. Nu am avut probleme pe gheata, zapada sau noroi, fiind echipata cu cauciucuri de iarna, iar la curbe sta foarte bine infipta in asfalt chiar si la viteze la care SUV-urile mai mari nu ar indrazni sa se avante.
Este o chestiune de gust daca iti place sau nu ceasul "antic" de 20 de ani ori displayul mai mic. Personal gasesc mai putin obositor, in special noaptea, un display mic pentru ca nu ma agaseaza lumina care bate in ochi fie si in modul "night". TomTomul este foarte precis si imi spune cu precizie de cativa metri unde incep si unde se termina blocajele in trafic. Ma pot plange ca nu am reusit inca sa-l opresc din a cauta o destinatie in timp ce conduc, daca intre timp m-am razgandit si nu mai vreau sa ajunga in locul respectiv.
Imi place cutia tiptronic, pot sa schimb eu vitezele cand intru pe autostrada sau cand vreau sa depasesc sau sa merg mai sportiv, pot sa ma simt ca intr-adevar sunt in control. Cand este blocaj in trafic o las pe automata, sa faca singura treaba.
Consumul mediu difera foarte mult de la on sofer la altul. Am reusit sa obtin 9.1 L/ 100 km autostrada + oras, dar am condus foarte cuminte. In general acum iarna imi ia 11.1-11.2 L/ 100 km combinat autostrada + oras, mie imi plac accelerarile bruste si asta ridica consumul destul de mult. Pusa pe pilot automat la 100 km/ h pe autostrada ia cam 8.3 L/ 100 km. Vara nu am condus-o inca, dar ma astept sa consume cu 1.0 – 1.5 L/ 100 km mai putin.
Fanilor Mazda, va doresc numai bine si drum bun!
Am facut un nou test cu pilotul automat pe autostrada pe o distanta de 30 Km, mai edificator decat primul care a fost facut cand masina era inca in "rodaj", avea sub 500 Km parcursi si am mers pe un drum cu multe dealuri/ vai abrupte.
Date despre test: viteza 105 Km/ h, terenul aproape plat, temperatura afara -6 oC (este Februarie), cu patru pasageri, consumul inregistrat de computerul de la bord: 7.1 L/ 100 Km. Are cauciucuri de iarna (presiunea 2.3 bar pe fata si pe spate), presupun ca daca i le pun pe cele all season si afara este mai cald, consumul va scadea sub 6.5 L/ 100 Km. Mai multe la timpul respectiv.
Eu am un cx5 2016 diesel si mie nu mi tremura oglinzile si nici capota nu vibreaza nici la 210 😁😁😁
Bună ziua … am un CX 5 , 2.2 diesel automat 4×4 , 150 cp.
Am schimbat acumulatorul masinii si intreadevar NU am pus unul special pentru star stop .
Dupa schimbare functioneaza totul (pornire , ceasuri bord ) , mai putin la oprirea motorului , nu se intrerupe alimentarea cu curent , ramane dysplai ul aprins … nu recunoaste pozitia schimbatorului de viteze in „P ” , si apare un mesaj precum ca ” cheia nu este gasita .
Multumesc anticipat celor care ma poate ajuta .
Bună ziua.
Pentru început diagnoză, poate e de la altceva, nu de la baterie.
Apoi echipați mașina cu o baterie cu specificații identice cu bateria originală. Sincer, nu din moment ce știți că ați schimbat acumulatorul cu unul neconform, cum vă așteptați ca totul să fie ca înainte? Și care ar putea fi o rezolvare mai simplă decât un acumulator conform? (și eventual resetare pe tester)
Adrian
nu e de la baterie…e un buton la cutia de viteze care face probleme…am patit exact la fel sis-a schimbat piesa…vreo 230 de lei….acel buton face un click cand se pune in „P” si din cauza asta nu recunoaste ca este in mod parcare , astfel incat nu opreste curentul (navigatia).
Salut Adrian M. !
Am montat un acumulator ” neconform ” deoarece asa avea montata , masina fiind achizitionata la mana a 2 a . Multumesc.
Am o Mazda cx 5 din 2016 și m-ar interesa de cine este făcut motorul am auzit ca de Ford am uitat motorizare 2,2 benzina