Acasa Foto In garajul nostru: Mazda CX-5 Skyactiv-D

In garajul nostru: Mazda CX-5 Skyactiv-D

de Adrian Mitrea

Caracteristici detaliate ale modelului testat

Model

Mazda CX-5

Echipare

Revolution

Segment, numar de locuri SUV, 5
Tractiune

4×4

Lungime / latime / inaltime (in milimetri) 4.555 / 1.840 / 1.670
Ampatament (in milimetri)

2.700

Greutate (in kilograme)

1.621

Capacitaea rezervorului (in litri)

58

Volumul portbagajului / cu bancheta spate rabatata (in litri) 463 (503 incluzand si spatiile de sub podea) / 1.620
Coeficient aerodinamic (Cx)

0,33

Motor si performante dinamice

Capacitate cilindrica (in centimetri cubi)

2.189

Carburant

motorina

Putere maxima (in Cai Putere / kilowati) 175 / 129, la 4.500 rotatii pe minut
Cuplu maxim (in Newton-metri) 420 la 2.000 rotatii pe minut
Numar de cilindri si dispunere 4 cilindri in linie
Dispunerea motorului in fata, transversal
Distributie 4 supape pe cilindru, doua axe cu came
Alimentare injectie directa commonrail, turbina cu geometrie variabila, intercooler
Raport compresie 14:1
Viteza maxima (km/h)

204

Acceleratie 0-100 km/h (secunde)

9,4

Consum urban declarat de producator (in litri la 100 de kilometri parcursi)

6,4

Consum extraurban declarat de producator (in litri la 100 de kilometri parcursi)

4,9

Consum mixt declarat de producator (in litri la 100 de kilometri parcursi)

5,5

Norma de depoluare si emisii de dioxid de carbon pe kilometru, declarate de producator (in grame) Euro 5, 144
Consum in test-drive

9 litri/100 km

Traseu test-drive Bucuresti – Moeciu de Jos – Bucuresti – Buzau – Bucuresti, in total 800 km

Tren de rulare

Suspensie fata indenpendenta tip McPherson, arcuri elicoidale, bara stabilizatoare de
Suspensie spate

independenta, multi-link, arcuri elicoidale, bara stabilizatoare de

Directie cu cremaliera, servoasistata electric
Frane fata discuri ventilate (297 mm diametru)
Frane spate

discuri pline (303 mm diametru)

Dimensiuni anvelope (latime, talon, diametru)

225 / 55 / R19 99V

Producator anvelope si model

Toyo Proxes

Dotari standard si optionale ale modelului testat

Dotari standard (selectie)
  • ABS cu EBD si EBA

  • DSC (controlul electronic al stabilitatii, denumit si ESC, VSA, VSC) cu TCS (controlul electronic al tractiunii)

  • asistenta la pornirea din rampa (HLAS)

  • sistem i-Stop (Start & Stop)

  • camera video marsarier

  • 6 airbag-uri (2 frontale, 2 laterale si 2 de tip cortina)

  • RVM (sistem de monitorizare pe baza de radar in spatele masinii si unghiurile moarte, pentru a diminua riscul de accident din spate si lateral)

  • SCBS (sistem franare automata in oras pana la viteze de 30 km/h, in caz de pericol iminent de accident)

  • faruri bixenon directionale

  • HBC (High Beam Control, control automat al fazei lungi/lumini de drum)

  • LDW (Lane Departure Warning, avertizare la parasirea neintentionata a benzii de circulatie)

  • oglinzi exterioare reblabile electric, incalzite si rabatabile electric

  • oglinda retrovizoare centrala electrocromatica

  • 4 geamuri electrice

  • acces masina fara cheie si pornire fara cheie

  • afisaj multifunctional MID (inclusiv computer de bord, etc…)

  • cruise control

  • sistem audio Bose Premium cu 9 difuzoare si sistem multimedia cu ecran TFT tactil de 5,8 inch

  • intrari AUX si USB

  • faruri de ceata

  • senzor de ploaie si lumina

  • senzori de parcare fata/spate

  • priza 12 V in cotiera si in portbagaj

  • sistem de monitorizare a presiunii pneuri

  • inchidere centralizata

  • tapiterie din piele

  • climatizare automata cu reglare pe doua zone

  • scaun sofer reglabil pe inaltime

  • volan reglabil pe inaltime si in profunzime

  • indicator temperatura exterioara

  • cotiera centrala pentru locurile din fata

  • cotiera centrala pentru pasagerii spate

  • jante din aliaj usor de 19 inch

  • cutie de viteze automata cu 6 trepte

Dotari optionale (selectie, preturi cu TVA)
  • vopsea metalizata (510 euro)

  • sistem navigatie TomTom (502 euro)

Garantie

3+2 ani sau 150.000 km, 3 ani pentru vopsea, 12 ani anticoroziune

Protectia generala oferita pasagerilor conform testelor Euro NCAP

5 stele din 5 posibile

Protectia oferita ocupantilor adulti / copiilor / pietonilor

94% / 87% / 64%

Nivelul de asistare al sistemelor de siguranta

86%

Pret fara TVA al modelului testat

28.711 euro

Pret cu TVA inclus al modelului testat

35.602 euro

8 comentarii

Marius 7 februarie 2014 - 18:59

Salut,
Eu am un CX-5 model 2014 de 2.5 L AWD pe benzina, cutie automata, am facut 6500 km cu el pana acum. La 184 CP atinge 100 KM/ h in 8.4 s si este o incantare sa o conduci atat pe sosea cat si pe zapezile Canadiene. Nu am avut probleme pe gheata, zapada sau noroi, fiind echipata cu cauciucuri de iarna, iar la curbe sta foarte bine infipta in asfalt chiar si la viteze la care SUV-urile mai mari nu ar indrazni sa se avante.
Este o chestiune de gust daca iti place sau nu ceasul "antic" de 20 de ani ori displayul mai mic. Personal gasesc mai putin obositor, in special noaptea, un display mic pentru ca nu ma agaseaza lumina care bate in ochi fie si in modul "night". TomTomul este foarte precis si imi spune cu precizie de cativa metri unde incep si unde se termina blocajele in trafic. Ma pot plange ca nu am reusit inca sa-l opresc din a cauta o destinatie in timp ce conduc, daca intre timp m-am razgandit si nu mai vreau sa ajunga in locul respectiv.
Imi place cutia tiptronic, pot sa schimb eu vitezele cand intru pe autostrada sau cand vreau sa depasesc sau sa merg mai sportiv, pot sa ma simt ca intr-adevar sunt in control. Cand este blocaj in trafic o las pe automata, sa faca singura treaba.
Consumul mediu difera foarte mult de la on sofer la altul. Am reusit sa obtin 9.1 L/ 100 km autostrada + oras, dar am condus foarte cuminte. In general acum iarna imi ia 11.1-11.2 L/ 100 km combinat autostrada + oras, mie imi plac accelerarile bruste si asta ridica consumul destul de mult. Pusa pe pilot automat la 100 km/ h pe autostrada ia cam 8.3 L/ 100 km. Vara nu am condus-o inca, dar ma astept sa consume cu 1.0 – 1.5 L/ 100 km mai putin.
Fanilor Mazda, va doresc numai bine si drum bun!

Reply
Marius 11 februarie 2014 - 17:42

Am facut un nou test cu pilotul automat pe autostrada pe o distanta de 30 Km, mai edificator decat primul care a fost facut cand masina era inca in "rodaj", avea sub 500 Km parcursi si am mers pe un drum cu multe dealuri/ vai abrupte.
Date despre test: viteza 105 Km/ h, terenul aproape plat, temperatura afara -6 oC (este Februarie), cu patru pasageri, consumul inregistrat de computerul de la bord: 7.1 L/ 100 Km. Are cauciucuri de iarna (presiunea 2.3 bar pe fata si pe spate), presupun ca daca i le pun pe cele all season si afara este mai cald, consumul va scadea sub 6.5 L/ 100 Km. Mai multe la timpul respectiv.

Reply
Marius 30 iulie 2020 - 21:59

Eu am un cx5 2016 diesel si mie nu mi tremura oglinzile si nici capota nu vibreaza nici la 210 😁😁😁

Reply
Sorin 9 noiembrie 2020 - 13:09

Bună ziua … am un CX 5 , 2.2 diesel automat 4×4 , 150 cp.
Am schimbat acumulatorul masinii si intreadevar NU am pus unul special pentru star stop .
Dupa schimbare functioneaza totul (pornire , ceasuri bord ) , mai putin la oprirea motorului , nu se intrerupe alimentarea cu curent , ramane dysplai ul aprins … nu recunoaste pozitia schimbatorului de viteze in „P ” , si apare un mesaj precum ca ” cheia nu este gasita .
Multumesc anticipat celor care ma poate ajuta .

Reply
Adrian Mitrea 9 noiembrie 2020 - 16:44

Bună ziua.
Pentru început diagnoză, poate e de la altceva, nu de la baterie.
Apoi echipați mașina cu o baterie cu specificații identice cu bateria originală. Sincer, nu din moment ce știți că ați schimbat acumulatorul cu unul neconform, cum vă așteptați ca totul să fie ca înainte? Și care ar putea fi o rezolvare mai simplă decât un acumulator conform? (și eventual resetare pe tester)
Adrian

Reply
alex canciu 28 decembrie 2020 - 14:43

nu e de la baterie…e un buton la cutia de viteze care face probleme…am patit exact la fel sis-a schimbat piesa…vreo 230 de lei….acel buton face un click cand se pune in „P” si din cauza asta nu recunoaste ca este in mod parcare , astfel incat nu opreste curentul (navigatia).

Reply
Sorin 12 noiembrie 2020 - 17:09

Salut Adrian M. !
Am montat un acumulator ” neconform ” deoarece asa avea montata , masina fiind achizitionata la mana a 2 a . Multumesc.

Reply
Cristi 24 ianuarie 2021 - 17:22

Am o Mazda cx 5 din 2016 și m-ar interesa de cine este făcut motorul am auzit ca de Ford am uitat motorizare 2,2 benzina

Reply

Lasa un comentariu