Miercuri, 19 decembrie, la uzina Citroen din Rennes iese de pe liniile de asamblare ultimul automobil C6, model lansat in 2005 din dorinta Citroen de a se bate cu marcile premium germane. Cele mai scumpe versiuni costau peste 50.000 de euro, iar asteptarile erau mari, insa realitatea din teren a fost sumbra: in sapte ani s-au vandut sub 25.000 de unitati, astfel ca uzina a ajuns sa produca sase masini/zi.
Citroen lansa cu mari sperante in 2005 modelul C6 care devenea „nava amiral” a marcii si ajungea sa coste peste 50.000 euro in varianta cu maxime dotari. La fel cum s-a intamplat cu Renault Vel Satis si Peugeot 607, cumparatorii nu s-au inghesuit, iar modelele franceze nu prea au „furat” clienti de la marcile germane premium.
Nu e astfel de mirare ca C6, masina prezidentiala atat pentru Chirac, cat si pentru Sarkozy, nu si-a atins foarte optimistul obeictiv initial de 20.000 unitati/an, iar in ultimii sapte ani la uzina de la Rennes s-au construit 23.384 exemplare.
La uzina, linia de asamblare dedicata lui C6 putea scoate doua vehicule/ora, insa in conditiile cererii scazute s-a ajuns sa se faca intr-o zi cam 6-8 masini. Spre comparatie, la aceeasi uzina capacitatea este de 440 masini/ora din modelul Peugeot 508, scrie publicatia Ouest France.
Pentru a scapa de stocuri, dealerii din Franta au facut reduceri consistente in ultimele saptamani, vanzand cu 30.000 de euro versiuni care acum ceva timp ar fi costat 45-50.000 euro.
Cotidianul Le Parisien noteaza ca scoaterea din productie a lui C6 ilustreaza incapacitatea constructorilor auto generalisti francezi de a intra in segmentul premium. Si Renault a dat gres cu Vel Satis si Peugeot s-a chinuit cu 607, ceea ce inseamna ca daca vrei sa te descurci in segmentul de varf de gama trebuie sa fii credibil si specializat si sa faci precum a facut Toyota cu brandul Lexus.
Citroen nu a abandonat insa ambitiile premium, ba din contra, gama cu aspiratii premium DS creste constant, iar in China vor fi lansate in 2-3 ani masini premium bazate pe conceptul Numero 9 prezentat in 2012 la Beijing.