Volvo promite ca va lansa in 2014 o masina capabila sa se conduca singura pana la viteza de 50 km/h, iar compania isi mentine obiectivul ca in 2020 siguranta sa fie atat de bine pusa la punct incat pasagerii unui Volvo nou sa nu fie nici macar raniti, in caz de accident, spun reprezentantii companiei, citati de Wall Street Journal. Masina trebuie sa ajunga sa fie precum calul unui fermier, adica sa fie capabila sa-l duca acasa pe sofer daca acesta doarme si sa evite toate obstacolele din drum, spune un executiv al companiei.
Volvo, care in ultimii ani a tot testat tehnologia „trenurilor de masini” in care un sir de masini merg automat in spatele unui vehicul ce conduce coloana, spune ca in 2014 va lansa un vehicul capabil sa se conduca singur pana la viteze de maximum 50 km/h, vehicul care va fi foarte bun in traficul aglomerat din oras.
Volvo a testat si pe drumurile publice, in Spania, aceasta tehnologie si treptat creste numarul de vehicule capabile sa mentina automat ritmul, iar viteza de rulare va creste si ea, insa 50 km/h este considerata o valoare sigura pentru inceput, scrie Wall Street Journal.
„Masina viitorului va fi precum calul unei fermier. Omul il poate conduce, insa daca fermierul adoarme, calul poate sa il duca singur acasa. Iar daca fermierul indreapta calul spre un copac sau o stanca, animalul se va impotrivi”, spune Anders Eugensson, sef de afaceri guvernamentale la Volvo, facand o paralele cu viitoarele masini autonome capabile sa detecteze obstacolele din drum si sa ia decizii.
Cei de la Volvo cred ca soferii sunt dispusi sa predea tot mai multe dintre sarcinile condusului catre un computer fiindca timpul pe care soferii il petrec in masina ar putea fi folosit mult mai eficient.
„Suntem convinsi ca acesta este viitorul si vrem sa fim primii acolo”, spune seful de proiect pentru vehicule autonome la Volvo, Macus Rothoff
Compania stabilea acum cativa ani un obiectiv indraznet si anume ca pana in 2020 tehnologiile de asistenta si de siguranta sa fie atat de bine dezvoltate incat masinile Volvo noi lansate incepand cu acel an sa fie atat de sigure incat niciun ocupant sa nu moara si nici sa nu fie ranit intr-un accident.
Acum cei de la Volvo spun ca isi mentin obiectivul si considera ca tehnologiile tot mai avansate pot repara toate posibilele erori ale soferilor.
Interesant este ca Volvo a anuntat dezvoltarea unei noi platforme tehnice, investitii in sectiile de carosare din Suedia si un program care cuprinde investitii totale de 11 miliarde dolari intre 2011 si 2015, in conditiile in care compania a fost fortata sa reduca productia in Suedia din cauza cererii scazute si va face acelasi lucru si in Belgia, in 2013.
Jumatate din suma va fi investitita in Suedia pentru dezvoltarea unei noi arhitecturi de produs si pentru noi motoare, primul model ce va fi lansat pe noile coordonate tehnice urmand sa fie XC90, la final de 2014.
Volvo a fost preluata de chinezii de la Geely in 2010, iar marile sperante de redresare tin de constructia unor uzine in China, care sa duca productia spre 800.000 masini/an, de la sub jumatate de milion de unitati.