Masinile compacte (segment C) se bucura de o cota de piata importanta in Uniunea Europeana (UE), fiind pe locul al doilea ca vanzari dupa automobilele de clasa mica (segment B). Dar care sunt cele mai importante criterii de alegere a unei masini compacte in Europa, in conditiile in care consumul de combustibil si performanta sunt pe ultimele locuri?
Peste 30% dintre clientii de masini compacte sunt fideli si „cumpara mereu la fel” si tot circa 30% iau decizia in functie de designul exterior. Urmeaza apoi durabilitatea (circa 10%), reputatia (circa 10%) si mai vin factori precum pretul, nivelul de echipare, valoarea, consumul de combustibil si performanta, reiese din rapoarte ale Bancilor Centrale din tari din Europa, prezentate de oficiali ai Kia Rom Auto, importatorul Kia in Romania, intr-o conferinta de presa organizata pentru prezentarea noului model compact cee’d in fata presei locale.
Potrivit datelor IHS Automotive, cota de piata a masinilor de clasa compacta are o tendinta descendenta in UE, urmand sa ajunga la putin peste 15% in 2015, de la 18,3% in 2007.
Pe piata romaneasca clasa C este cea mai importanta ca numar de unitati vandute, dupa care urmeaza automobilele de clasa B, iar apoi SUV-urile.
In 2015 estimarile IHS Automotive, citate de oficialii Kia Rom Auto, arata ca Volkswagen Golf isi va gasi peste 435.000 clienti in Europa, Ford Focus peste 255.000, iar Opel Astra peste 225.000. Kia ar urma sa vina pe locul al patrulea, cu putin peste 100.000 unitati cee’d.
In functie de caroserie, cele mai multe masini compacte vandute anul trecut in Uniunea Europeana (UE) au fost hatchback cu cinci usi (50%), break (23%), hatchback cu trei usi (18%) si 9% altele (sedanuri si alte derivate).
In ceea ce priveste motorizarile masinilor compacte livrate in UE in 2011, 59% au fost echipate cu motoare diesel si 41% cu propulsoare pe benzina, potrivit datelor firmei de cercetare JATO Dynamics.